Ga naar inhoud

2 accounts op 1 PC, kan hoofdgebruiker automatisch doorstarten ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allen,

Ik heb op mijn PC twee gebruikers, ikzelf en mn dochter.

Is het mogelijk dat als ik de pc aanzet, dat deze automatisch na een x aantal seconden de pc toch verder opstart met het hoofdaccount ?

Lijkt me gewoon makkelijk.

Ronald

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

Ja dat kan alleen afmelden tweede acount aanmelden eerste acount (Admin..). En afmelden en aanmelden vindt je onder afsluiten.

Geplaatst:

Wellicht kun je de instellingen proberen zoals in kb315231 , echter kun je dan geen time-out instellen. Om als de andere gebruiker in te loggen zal je dan shift ingedrukt moeten houden.

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Geplaatst:

Of het werkt met 2 acounts weet ik ff niet.

Maar om met 1 user meteen door te starten doe je het volgende.

Start ------> uitvoeren.

vul daar in control userpasswords2

En vink dan uit "gebruikers moeten naam en wachtwoord invullen".

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

@ronald : dat is volgens mij niet mogelijk.

indien het wel kan, dan graag ook de oplossing richting Friesland pasten, ik zoek al tijden naar deze oplossing smile

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Inderdaad niet mogelijk

Met 1 account kan je wel laten doorstarten.

Van het moment dat er een tweede account aanwezig is moet je via een login scherm werken

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Auto login aanzette, via tweakui de 2de gebruiker verbergen van het loginscherm, via RDP de 2de muts laten werruke vanuit het master account, klaar. Gebak!

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Het is mogelijk om een bepaalde user automatisch aan te laten loggen bij opstarten - bij meerdere accounts. Echter krijg je dan niet meer het login scherm te zien. Dus wil je van user wisselen moet je afmelden.

Bij XP deed ik dit met een wijziging in het registry bij Vista is het een instelling.

Google even op autologon windows XP/Vista.

Je maakt me nu wel nieuwschierig of hier inderdaad een time-out voor mogelijk is d.m.v. een toevoeging aan het registry.

Dus 'wait 20 seconds before logon user xx password xx'

Het risico is dus wel dat je wachtwoord (althans in XP) gewoon leesbaar in je registry staat.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Gast hummiesat
Geplaatst:

Ach, een ww heeft toch geen meerwaarde als je automatisch opstart.

Geplaatst:

wachtwoorden zijn in dit geval niet belangrijk.

Ik wil gewoon dat als mijn dochter achter (voor) de pc zit NIET mijn bureaublad, browsergeschiedenis etc vervuild...

Thats all

Ronald

Geplaatst:
Origineel bericht van: ronaldsl
Ik wil gewoon dat als mijn dochter achter (voor) de pc zit NIET mijn bureaublad, browsergeschiedenis etc vervuild...

Mja dan mot je vooral geen ww gebruiken en lekker automatisch inloggen... we zien je wel binnenkort terug hier klagen dat je pc het niet meer doet... kindere doen per definitie NIET wat je denkt dat ze doen. Ik laat men ega niet eens aan mijn zooi komen, die heeft der eige profiel met ww en al absoluut geen enkele rechten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

ha ha ha........

vertrouw ik MIJN dochter dus meer dan jij.........

Tuurlijk weet ik dat er via haar rotzooi binnenkomt, dat weet ik en accepteer ik. (en dat zie ik ook wel als ik elke week mn puter scan met allerlei progs....)

Aan de andere kant, als ik zelf surf.... en echt niet meer naar allerlei ranzige sites hoor, die tijd heb ik echt wel gehad, dan komt er ook rotzooi binnen. Ook op 'gewone' sites waarvan je het echt niet verwacht, krijg je shit binnen.

Maakt volgens mij niet meer uit waar je heen gaat, rotzooi in allerlei smaken krijg je TOCH wel........

ronald

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen