Gast Edwinmtb Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 De ook in Nederland populaire zenders van de BBC zijn met een beetje geluk binnenkort ook te ontvangen via KPN’s Digitenne en via Canal Digitaal. Momenteel mogen alleen de kabelmaatschappijen de BBC zenders doorgeven, maar nadat een vertegenwoordiger van telecomwaakhond OPTA gesproken heeft met de BBC, is het goed mogelijk dat binnenkort ook KPN en Canal Digitaal de zenders mogen doorgeven in hun pakketten. De OPTA kwam in actie na klachten van concurrenten van de kabelbedrijven. Mede door dit monopolie hebben de kabelaars veel klanten. Belgacom (België) heeft inmiddels al toestemming om de BBC door te geven via hun IPTV.
Satdorus Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Die zijn toch al vrij te ontvangen via sat. Zal toch niet zo zijn dat ze dadelijk verplicht in het betaal pakket worden gestopt. Zo dat we moeten betalen voor iets wat ook vrij verkrijgbaar is.
Alfons Verbiest Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Op zich is dit natuurlijk heel positief. Alleen als de huidige situatie bij CDS en Digitenne blijft zoals nu, zal dit dus niet gebeuren. Beiden hebben capaciteitsproblemen en kunnen alleen maar nieuwe zenders doorgeven als ze er anderen vanaf gooien.
Alfons Verbiest Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Kijk maar eens op de 'bekende site'. Scheelt ons een eventuele ban.
Gast Edwinmtb Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Bron: digitaalmedia.nl Is een nieuwsberichtje. Ik kwam erop via nu.nl. Neem niet aan dat ik hiervoor een ban krijg
DeBeek Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Origineel bericht van: Alfons Verbiest Op zich is dit natuurlijk heel positief. Alleen als de huidige situatie bij CDS en Digitenne blijft zoals nu, zal dit dus niet gebeuren. Beiden hebben capaciteitsproblemen en kunnen alleen maar nieuwe zenders doorgeven als ze er anderen vanaf gooien. En waarom kan je dan een Triplesat schotel kopen bij CDS.?? Heeft voor CDS dus niets met capaciteits problemen te maken ze geven gewoon Astra 2 ook door via hun goedgekeurde fastscan dingen. P.S. Als je zo bang bent voor een eventuele ban, Waarom Posten of reageren jullie dan .???
Gast Edwinmtb Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Klopt nu triplesat bij Canal Digitaal. Ik hoop dat ze daarvan meer kanalen gaan doorgeven. Er zijn veel leuke kanalen voor de kinderen op bijv. Wil ik best voor iets betalen. Wat betreft die ban: daar heb ik me absoluut geen zorgen over gemaakt hoor Ik vond alleen de bron niet echt relevant om te noemen.
Alfons Verbiest Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Origineel bericht van: DeBeek Origineel bericht van: Alfons Verbiest Op zich is dit natuurlijk heel positief. Alleen als de huidige situatie bij CDS en Digitenne blijft zoals nu, zal dit dus niet gebeuren. Beiden hebben capaciteitsproblemen en kunnen alleen maar nieuwe zenders doorgeven als ze er anderen vanaf gooien. En waarom kan je dan een Triplesat schotel kopen bij CDS.?? Heeft voor CDS dus niets met capaciteits problemen te maken ze geven gewoon Astra 2 ook door via hun goedgekeurde fastscan dingen. P.S. Als je zo bang bent voor een eventuele ban, Waarom Posten of reageren jullie dan .??? Je hebt gelijk Ronald. Voor CDS zou het geen probleem hoeven zijn. Alleen BBC Prime is gecodeerd, maar die ene zender zal nog wel ergens een plaatsje voor zijn. Ze hebben hem in het verleden overigens ook al eens doorgeprikt via de UPC transponder. Dan nu maar ergens anders vandaan. De kwaliteit was toen namelijk niet best. En wat die ban betreft. Er hebben in het verleden een aantal mensen een hoop gezeik hier gehad toen ze refereerden aan de site die ik in gedachte had. En aangezien ik o.a. ook graag op dit forum kom, ben ik maar voorzichtig. Overigens had ik wel een smiley bij die opmerking over die ban gezet. Dus bang ....?
Elwin Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Dat de BBC bij Digitenne zou kunnen komen, is natuurlijk een goede zaak. Maar men komt natuurlijk plaats tekort bij Digitenne. Misschien kan de BBC via Digitenne op de plekken van BBC Prime & CNN? Bij CDS zijn die toch al lang te ontvangen m.b.v. de Triple Sat? Dan lijkt het me als CDS niet slim om BBC 1 en BBC 2 ook nog is door te geven op bijvoorbeeld de Astra 3, achter de decoder...
DeBeek Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Origineel bericht van: Edwinmtb Klopt nu triplesat bij Canal Digitaal. Ik hoop dat ze daarvan meer kanalen gaan doorgeven. Er zijn veel leuke kanalen voor de kinderen op bijv. Wil ik best voor iets betalen. Weet niet wat voor ontvanger je hebt, maar als je een niet goedgekeurde ontvanger hebt kan je nu al het gehele Freesat pakket van Astra 2 ontvangen. Gratis, Bij een goedgekeurde ontvanger bepaalt vaak de Fastscan lijst welke zenders je kan ontvangen.
boaz Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 En dan hebben we het niet enkel over BBC 1 & 2, maar ook over BBC 3 & 4 ITV 1 t/m 4 Film4 en nog heel rijtje zenders. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Ou-Tannu Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 PCI kaart en ach. de doorgewinterde satter heeft toch wel Astra 1/2/3 en Hotbird op de wok toch? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Amager95 Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Origineel bericht van: boaz En dan hebben we het niet enkel over BBC 1 & 2, maar ook over BBC 3 & 4 ITV 1 t/m 4 Film4 en nog heel rijtje zenders. Juist, en Purdey, Gambit en Steed komen wel op BBC FOUR BBC FOUR
kapoentje Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Bron . [DigitaalMedia] http://home.digitaalmedia.nl/?p=3601 Erg goed nieuws voor alle mensen die alleen voor de BBC zenders nog bij UPC blijven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen