Ga naar inhoud


Is dit teveel gevraagd: HD, Twin PVR, Stabiel, Goede EPG en exporteren opnames


Simon tS

Aanbevolen berichten

Ik ben redelijk bekend met de techniek en mogelijkheden van Satelliet ontvangers, maar na het lezen van hoop sites, forums en webwinkels weet ik het niet meer, zie door de bomen het bos niet meer...

Is dit lijstje met wensen mogelijk of is het nog gewoon te vroeg of vraag ik te veel en moet ik gewoon nog even wacht.

 

Mijn wensen (hoe hoger op de lijst hoe belangrijker ik het vind):

- HD ontvanger

- Geschikt voor de ontvangst van Canal Digitaal HD

- De mogelijkheid opnames te exporteren naar netwerk of USB.

- Een goed werkende of minimaal werkende EPG (Aantal dagen vooruit)

- Stabiel en ook te gebruiken (dagelijks) door niet technisch onderlegde gebruikers (vrouwen, schoonmoeders ed.)

- Geschikt voor de ontvangst van ASTRA 19,2, ASTRA 23,5 en ASTRA 28,2 (dat gaat wel lukken)

- Twin PVR Mogelijkheid (ik heb een duo LNB met DISQ)

 

Ik zoek dus een ontvanger die dit het beste kan zonder dat ik wekelijks en software update moet uitvoeren, of dat een opname weer niet is gelukt

 

Nothing is worth more than this day

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Funfreak
Topfield is simpel in gebruik en zeer goed in kwaliteit.
Kijk eens naar de 7700 HD pvr serie van Topfield.
Dan kan hij toch beter een 7710hd pvr nemen als hij de CD mhw-epg erbij wil hebben wink
Op het punt van software moet ik hem teleurstellen, deze ontvanger is nog in ontwikkeling dus de updates blijven nog wel even komen(hoop ik.. ) smirk


Die Topfield was ik inderdaad ook al tegen gekomen, maar ik heb begrepen dat de Win PVR niet goed werkt.. dat er zo nu en dan een update moet worden uitgevoerd "jammer dan" als het apparaat maar goed werkt. Ik heb gewoon niet zo veel zin te hobbyen met de ontvanger hij moet het "gewoon" doen!

Ben nu trouwens een klant van UPC en heb daar het abonnement met HD en DVR werkt op zich prima maar zo weinig HD kanalen en je kan je opnames niet exporteren naar disk (of eventueel DVD) zo irritant soms wil je gewoon een bepaalde opname langer kunnen bewaren of delen met andere (niet uploaden).....

Nothing is worth more than this day

Link naar reactie
Delen op andere sites

DM8000

 

Alhoewel velen dit als een hobby box beschouwen, eenmaal opgezet voor CDS, is deze setup box toch gebruikersvriendelijk genoeg zodat vrouw (mijn schoonmoeder komt niet over de vloer) deze zelf kan bedienen.

Mijn ouders hebben een DM800, en kunnen er zelf mee overweg.

 

Opnames (SD en HD) staan steeds onmiddellijk ongecodeerd op de harde schijf (intern/extern), en zijn gemakkelijk met een PC af te halen of rechtstreeks te verwerken.

 

Ik heb zelf nog geen enkele probleem gehad met opnames (zelf tot 5 simultaan).

Ook mijn kinderen vinden het leuk, deze hebben beide een eigen laptop, en kijken nu zelf TV op deze laptops (streaming).

 

Alleen het prijskaartje is aan de hoge kant.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ranico
DM8000

Alhoewel velen dit als een hobby box beschouwen, eenmaal opgezet voor CDS, is deze setup box toch gebruikersvriendelijk genoeg zodat vrouw (mijn schoonmoeder komt niet over de vloer) deze zelf kan bedienen.
Mijn ouders hebben een DM800, en kunnen er zelf mee overweg.

Opnames (SD en HD) staan steeds onmiddellijk ongecodeerd op de harde schijf (intern/extern), en zijn gemakkelijk met een PC af te halen of rechtstreeks te verwerken.

Ik heb zelf nog geen enkele probleem gehad met opnames (zelf tot 5 simultaan).
Ook mijn kinderen vinden het leuk, deze hebben beide een eigen laptop, en kijken nu zelf TV op deze laptops (streaming).

Alleen het prijskaartje is aan de hoge kant.


Heb zelf ook een DM8000 en ben zeer tevreden met de mogelijkheden en de bediening.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...