Gast duca Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Hallo,heb pas een tweedehands boven genoemd motor voor mijn schotel gekocht om hem draaibaar te maken,maar hoe krijg ik hem terug naar 0 graden gedraaid hij staat nu op 10 graden. Groet:duca
Gast Duche Geplaatst: 14 maart 2009 Geplaatst: 14 maart 2009 Hey duca, Allereerst ga je de motor met je ontvanger moeten verbinden, zonder spanning draait ie niet. Dan kan je ofwel via je ontvanger de motor naar het referentie punt ( 0° ) laten draaien, hoe je dat doet staat in de handleiding van je ontvanger Normaal vind je onderaan de rotor een " manual " knopje. Indrukken en blijven drukken laat de motor naar west draaien, 2 x snel na elkaar indrukken en dan houden voor oost. Ik vermoed dat je het over de SG-2100 hebt, in bijlage de handleiding. Grtz, Duche SG2100 easy manual.pdf
Gast aart44 Geplaatst: 14 maart 2009 Geplaatst: 14 maart 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Dat bestand is te groot om te kunnen openen Duche Ben bang dat het niet aan het bestand ligt maar aan de server hier downloaden gaat wel is het maar 214 kb. Ook met downloaden duurt het wel een minuut voor hij begint. Openen lukt gewoon maar je moet even de tijd hebben.
Gast duca Geplaatst: 14 maart 2009 Geplaatst: 14 maart 2009 Origineel bericht van: Duche Hey duca, Allereerst ga je de motor met je ontvanger moeten verbinden, zonder spanning draait ie niet. Dan kan je ofwel via je ontvanger de motor naar het referentie punt ( 0° ) laten draaien, hoe je dat doet staat in de handleiding van je ontvanger Normaal vind je onderaan de rotor een " manual " knopje. Indrukken en blijven drukken laat de motor naar west draaien, 2 x snel na elkaar indrukken en dan houden voor oost. Ik vermoed dat je het over de SG-2100 hebt, in bijlage de handleiding. Grtz, Duche Ok,Dushe bedankt voor snelle reactie maar het is echt een dg120 maar hij lijkt veel op de 2100 met twee knopen aan de onder kant een rechts en ander links o ja het is de eerte keer dat ik een motor ga monteren ,dus het is allemaal nieuw voor mij dus u reacties graag.o ja mijn ontvanger is een Dreambox7000s Groet :duca
Gast Duche Geplaatst: 14 maart 2009 Geplaatst: 14 maart 2009 Inderdaad sorry. Over de DG-120 valt zo direct niet veel te vinden op het net. Hij ziet er zowat identiek uit als de SG-2100 dus het zou best kunnen dat hij hetzelfde werkt. Sluit hem eens aan op je coax, zet de receiver aan en speel eens met de twee knopjes onderaan, er zou dan beweging in moeten komen. Misschien kan je een kort stukje coax maken en dat binnen doen, zodat je niet buiten moet staan spelen Hoe de instellingen voor de dreambox zijn weet ik niet, maar er zullen er wel andere zijn die je hiermee kunnen helpen. Misschien deze vraag even stellen in het dreambox forum en erbij vermelden welke image je draait. Voor je nog maar begint met het installeren van de motor moet je eerst zien dat je paal waar de schotel opkomt perfect waterpas staat, is dat niet het geval dan gaat het nooit goed werken. Hier vind je nog een interesante site met een uitgebreide uitleg hoe je een motor moet opstellen. In bijlage ook nog 2 pdfjes met info over de DG-120. Succes ermee, Duche Specification dg 120.pdf superjack dg120.pdf
Gast duca Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Duche,bedankt voor je uitleg en interessen ik laat je weten hoe het afgelopen is. duca
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen