Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 14 maart 2009 Geplaatst: 14 maart 2009 Hallo, Misschien ben ik oerstom en als dat zo is ga ik me in een hoek staan schamen. Ik heb hier een SkyStar2 PCI kaart van Technisat. Die heb ik al een jaar of wat hier liggen, maar nooit geinstalleerd. Nu had ik wat tijd over en wil die kaart eens aan de gang brengen in mijn PC. Van de www.technisat.de de laatste sofware gehaald en ik heb DVB viewer TE21.0.2.157 geinstalleerd en de Technisat 1753 software. Alles verliep goed. Geen foutmeldingen. De kaart zie ik in de Gerätemanager bij de netwerkkaart staan. Geen gele vraagtekens, Alles naar behoren. Als ik de DVB viewer start, dan draait het kennelijk, maar het beeld blijft zwart, zonder geluid. Ik kies bijvoorbeeld ZDF en er gebeurt niets. Ik ben niet zo´n expert op dit gebied..dus ik hoop dat iemand me op mijn mogelijk domme fout wijst. Ik gebruik Windows XP Prof. XP3. Dan nog een andere vraag. Is het aan te bevelen de orginele software te draaien of is er nog wat anders aan te bevelen?
Gast SamTheSecond12 Geplaatst: 14 maart 2009 Geplaatst: 14 maart 2009 Beste, Misschien ligt het aan het gebruik van de verkeerde codec. Installeer eens dvb dream en dit programma ftp://majorgeeks.mirror.internode.on.net/multimedia/klcodec470f.exe Groet SamTheSecond
Albert_H Geplaatst: 14 maart 2009 Geplaatst: 14 maart 2009 Hallo Drs. Heeft je SS2 wel signaal als je de transponders laat scannen? Ik veronderstel dat je in Europa zit, omdat je de ZDF wilt bekijken. Ik heb op dit moment geen SS2 draaien, en ik heb ook twee verschillende versies van DVBViewer in de systemen zitten. En niet de versie die jij aangeeft. Ik gebruik op dit moment DVBDream. Die bevalt mij momenteel het beste. Je zou ook even ProgBVD kunnen proberen. In mijn versies van DVBViewer moet je de kanalen wel dubbelklikken voordat ze gekozen worden. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Bedankt voor de tips, ik ga er van het weekend weer mee aan de gang.
rudolfdebeer Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Bij mij weigert hij vooralsnog installatie onder XP SP3. Maar kan ook stuk zijn. Dat hij dat stukje programmatuur installeert, wil niet zeggen dat hij de drivers geaccepteerd heeft ook al staat hij in de device manager als netwerkkaart De installatie moet hem specifiek als skystar2 herkennen en daarna als netwerkkaart. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
wammeswaggel Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Heb je de software opnieuw laten scannen? Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
rudolfdebeer Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 ja, geef het op Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Jan Ambers Geplaatst: 11 april 2009 Geplaatst: 11 april 2009 Als je Skystar2 wil installeren, en het blijft maar niet lukken... doe eens het volgende: (found XP-SP3 => Upgrade toXP-SP2) Verwijder de betrokken programma's en doe een uninstall van je drivers... Reboot Installeer de: Technisat DVB-PCI-Skystar DVB drivers 4.5.0 Reboot Vanaf nu moet je in de Taskbalk een rode bol krijgen met een sat erin.. Installeer de: Technisat DVB-viewer:v.4.4.1.162 StartDVBviewer Laat eens weten of het lukt? Op de Technisat site vind je de drivers onder PCafdeling-download
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen