winegum Geplaatst: 14 maart 2009 Geplaatst: 14 maart 2009 Hallo Evergorn, Ik heb het plan opgepakt om een Mediacentre met DVB-s ondersteuning te gaan bouwen. De afgelopen tijd heb ik daar veel over gelezen en ook het e.e.a. al uitgeprobeerd. Toch blijf ik met een paar vragen zitten. En nu hoop ik dat jij mij op weg kan helpen. Ik zag dat jij de Aston Dual cam gebruikt in combi met Floppy DTV-S2 in een mediacentre. Dus richt ik in eerste instantie mijn vragen op jouw maar als iemand anders op-, aanmerkingen of suggesties heeft dan verneem ik die ook graag. Mijn wens MCE incl. twin tuner S2 installatie, met 2 Floppy's?? Hieronder een schets van de verschillende ervaringen die ik heb gehad en mogelijk van invloed zijn op mijn keuze voor de Floppy DTV-S2. In de oude situatie; Topfield TwinTuner 4000-PVR icm SINGLE LNB (Astra 19.2) Kijken en opnemen van ander kanaal welke op dezelfde transponder bevindt; PRIMA voorbeeld; kijken naar NED1 en opnemen van NED3. kijken en opnemen van een ander kanaal welke op een andere transponder zit; NIET MOGELIJK voorbeeld; kijken naar NET9 en opnemen van RTL5. In de huidige situatie; Topfield TwinTuner 4000-PVR icm DUO LNB (Astra 19.2 + 23.5) Kijken en opnemen van ander kanaal welke op dezelfde transponder bevindt; PRIMA voorbeeld; kijken naar NED1 en opnemen van NED3. kijken en opnemen van een ander kanaal welke op een andere transponder zit; PRIMA voorbeeld; kijken naar NET9 en opnemen van RTL5. Ofwel de DUO-LNB heeft een bijzondere toevoeging gecreëerd. Onafhankelijk polarisatie kijken en opnemen van 2 verschillende zenders. Dit met een enkelvoudig uitgevoerde coax aansluiting en met doorlussing op de achterzijde van de Topfield TwinTuner. Nu de situatie welke ik in de nabije toekomst zou willen toepassen; Onafhankelijk polarisatie kijken en opnemen van 2 verschillende zenders. 1 cam met 1 smartcard, dus cardsharing met Splitty of SmartWI. (SmartWI is wireless en dus wat minder geschikt om in 1 apparaat toe te passen denk ik, signaal te sterk, lees en hoor ik) 1 Coax aansluiting met een hoogwaardige splitter, zonder of met heel weinig signaal verlies. (ruimte om een 2e kabel door de muur te laten gaan is daar niet, of het moet een Dual Coax zijn). Hopelijk dat je mij wat op weg wil helpen met de volgende vragen; 1 Heb ik in voornoemde gewenste situatie 1 of 2 Floppy tuners nodig? 2 Doorlussen dmv coax of misschien de FireWire aansluiting mogelijk zodat een 2e coax aansluiting achterwege kan blijven? 3 Wat zou je adviseren inzake cardsharing of toch maar een extra CAM en Smartcard? Hopelijk dat je mij op weg kan helpen, mijn dank vooraf aan iedereen die voor enige input wil/kan verzorgen. Groetjes Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
Gast pieler Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Hallo Martin, 1, je hebt dan 2 floppydtv tuners nodig als je 2 programma's tegelijk wilt opnemen of 1 wilt opnemen en 1 wilt kijken onafhankelijk van de transponder. 2, de doorlussing van de firewire poort betreft alleen de aansluiting op de computer en heeft niets van doen met het ontvangen van signaal. Hiervoor zul je dus ook beide kaarten afzonderlijk van signaal moeten voorzien dmv van 2 kabels. 3, met gebruik van een cam zul je dus in iedere floppydtv een kaart moeten hebben. Makkelijker is om phoenix reader aan de computer te hangen en de kaart softwarematig te delen zodat beide tuners er gebruik van kunnen maken zonder extra kosten. E.e.a. is wel afhankelijk van het gebruikte OS en software wat uitendelijk het beeld moet geven.
winegum Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Hey Pieter, Dank voor jouw antwoorden, ik ben er nog niet helemaal uit, maw begrijp het eea nog niet helemaal. Hieronder zal ik per gegeven antwoord reageren. Origineel bericht van: pieler Hallo Martin, 1, je hebt dan 2 floppydtv tuners nodig als je 2 programma's tegelijk wilt opnemen of 1 wilt opnemen en 1 wilt kijken onafhankelijk van de transponder. Oké, dat is duidelijk en ook wel begrijpelijk, wijkt dus ook niet af van onze huidige situatie, twin-tuner - de naam zegt het al. Origineel bericht van: pieler 2, de doorlussing van de firewire poort betreft alleen de aansluiting op de computer en heeft niets van doen met het ontvangen van signaal. Hiervoor zul je dus ook beide kaarten afzonderlijk van signaal moeten voorzien dmv van 2 kabels. Firewire poort linken is bedoeld dus voor beeldsignaal naar moederbord, maar de dubbele antenne in/uitgang die zal toch wel een functie hebben. Wie weet hierop het antwoord, de functie van de antenne ingang- en uitgang op het tuner gedeelte van de Floppy? In onze huidige situatie heb ik ook maar 1 kabel naar de twin-tuner lopen + een loop (loep) van de ant-out naar de ant-in op de 2e tuner. Ik had gedacht dat dit ook met 2 floppy's zou lukken en een 2e kabel nog niet direct noodzakelijk zou zijn. Origineel bericht van: pieler 3, met gebruik van een cam zul je dus in iedere floppydtv een kaart moeten hebben. Makkelijker is om phoenix reader aan de computer te hangen en de kaart softwarematig te delen zodat beide tuners er gebruik van kunnen maken zonder extra kosten. E.e.a. is wel afhankelijk van het gebruikte OS en software wat uitendelijk het beeld moet geven. Dat ga ik opzoeken van Phoenix, hoewel ik mij tegelijk afvraag is het software-matig oplossen van dit soort problemen niet van invloed op de performance van je HTPC. (Microsoft Windows + MCE, whoehaaa) Dus nog een paar vragen welke nog misschien kunnen worden aangevuld. Groetjes Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
Gast pieler Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Wat betreft de dubbele antene in/uit gang zul je makkelijker na kunnen vragen bij digital everywhere. De externe versie heeft iig niet de doorlus mogelijkheid. Daar komt bij dat wanneer er een doorlus kabel gebruikt kan worden, de 2de tuner alleen kan kijken naar zenders die in dezelfde polarisatie bevinden waarop tuner 1 is afgesteld. Aan te raden is gewoon een twin lnb gebruiken en 2 afzonderlijke kabels op de tuners te zetten. Op die manier loop je nooit tegen problemen aan en kun je ook verschillende sat posities per tuner gebruiken. Bijvoorbeeld tuner 1 om te kijken naar bijvoorbeeld astra, hotbird etc mbv een diseqc switch en tuner 2 alleen op bij de astra lnb op voor opnames. Je hebt idd extra belasting door softwarematige decoden, maar of je dat nu ook echt merkt ... wat belangrijker is, is om de juiste codecs te gebruiken onder windows om beeld te geven. In andere topics word hier ook veelvuldig over gesproken dus even zoeken.
winegum Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: pieler Wat betreft de dubbele antene in/uit gang zul je makkelijker na kunnen vragen bij digital everywhere. De externe versie heeft iig niet de doorlus mogelijkheid. Daar komt bij dat wanneer er een doorlus kabel gebruikt kan worden, de 2de tuner alleen kan kijken naar zenders die in dezelfde polarisatie bevinden waarop tuner 1 is afgesteld. Aan te raden is gewoon een twin lnb gebruiken en 2 afzonderlijke kabels op de tuners te zetten. Op die manier loop je nooit tegen problemen aan en kun je ook verschillende sat posities per tuner gebruiken. Hoi Pieler Dank je voor je bijdrage. Nu is het kijken en opnemen in ons gezin alleen maar naar Astra Sat en dan in het bjzonder naar de Nederlandse zenders, dus NL1 t/m N3, RTL 4 t/m 7 en SBS NET9 en Veronica, deze zijn allemaal horizontaal gepolariseerd dus moet het volgens jou verhaal lukken met doorlussen, toch ?? Of zie ik nu toch iets over het hoofd? Groetjes Martin ps. wij kijken nu al ongeveer 9 jaar TV via sateliet en nog nooit de behoefte gehad naar een vreemd kanaal te kijken, zelfs niet uit nieuwsgierigheid, saai hè! Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen