Cobus R Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 Hoe kan ik met deze het beste mounten met het samba protocol voorheen met de enigma 1 boxxen ging dat makkelijk maar met de enigma 2 krijg ik het niet voor elkaar. het gaat dus om een nas met alleen het samba protocol De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast MiLo Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 NetwerkBrowser. Onder Instellingen, Systeem, Netwerk. Je kunt van daaruit je NAS aanklikken en zo mounten. Wordt opgeslagen voor reboot en ook in de backup gezet. Staat ergens vooraan in deze thread.
the_knarf Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Ik wil binnenkort mijn HDD uit mijn dreambox halen, en de opnamen opnemen op mijn nas. Ik kan deze nas-share benaderen met mijn DM7025. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze share als /media/hdd gemount wordt? Of hoe kan ik het standaard path in MILO aanpassen zodat mijn opnamen niet op/media/hdd komen maar op /media/net/data@NAS? GigaBlue QUAD plus 4XS2
Gast MiLo Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Origineel bericht van: the_knarf Hoe kan ik er voor zorgen dat deze share als /media/hdd gemount wordt? Vanuit telnet deze commando's geven: Code: rm /hddln -s /media/net/data@NAS /hdd Dan worden opnames voortaan op de NAS gedaan. /media/hdd blijft gewoon bestaan, hij gebruikt de /hdd link voor de opnames. Origineel bericht van: the_knarf Of hoe kan ik het standaard path in MILO aanpassen zodat mijn opnamen niet op/media/hdd komen maar op /media/net/data@NAS? Dat komt nog...
Cobus R Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Hij ziet hem wel in de netwerkbrowser maar ik kan er dan verder niks mee dus werkt niet helaas. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast MiLo Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Origineel bericht van: ome to ... maar ik kan er dan verder niks mee dus werkt niet helaas. Als je zo royaal met de informatie bent kan ik er ook niks mee helaas. Als "last resort" kun je altijd nog ouderwets in de /etc/fstab gaan editen. In jouw geval zou je de /media/hdd regel kunnen wijzigen en daar de NAS gegevens invullen.
antonlamers Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Milo, Werkt een WLAN usb stick ook op image? Ik wil mijn dreambox draadloos met het netwerk verbinden. En hoe werkt het voor de drivers v/d stick? Ik heb een Zyxel G202 Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
antonlamers Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Ik heb deze vraag meerdere keren gesteld in het forum, weet niemand hier een antwoord op?: Ik heb mijn DB een ip adres gegeven, maar bij het installeren van een nieuw image stond het echter weer ip DHCP. Wat moet ik zetten in /hdd/backup zodat het vaste ip adres er weer in komt te staan tijdens een reinstall. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Cobus R Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 zet deze dan vast in de router/modem op het mac adres van je dreambox kan hij mooi op dhcp blijven staan en krijgt toch altijd hetzelfde ip. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Cobus R Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: ome to ... maar ik kan er dan verder niks mee dus werkt niet helaas. Als je zo royaal met de informatie bent kan ik er ook niks mee helaas. Als "last resort" kun je altijd nog ouderwets in de /etc/fstab gaan editen. In jouw geval zou je de /media/hdd regel kunnen wijzigen en daar de NAS gegevens invullen. Er valt verder weinig over te zeggen Mike dat is juist het probleem hij geeft hem als ik laat zoeken wel weer op het scherm dan druk ik op ok dan kan ik het wachtwoord invoeren en gebruikersnaam en dat is het dan verder kan ik hem dan nergens meer benaderen of zo en welke map gebruikt hij standaard dan /media/net (dacht ikzelf)want met media player of wat dan ook hij is nergens te vinden waar staan zijn gegevens dan ? De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Cobus R Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Hier mijn gegevens van de nas wie ik gebruik Storage-0355 geeft hij dus aan het ip adres is 192.168.1.3 de map wie ik geshared heb is shared het betrefd een ms-tech LU-373N met de oudere versies dreamboxxen werkt hij perfect zodra ik samba geinstalleerd heb maar met deze Dm800 krijg ik het dus niet voor elkaar. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
aardbeì Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Hoi Milo, korte vraag, ik heb een paar dagen geleden je laatste image gedownload en in mijn DM800 geplaatst. In flash zit Gemini 4.1, je image zit dmv Barry Allen in USB Ik heb problemen met het netwerk, met ifconfig laat ie me zo'n 169 auto... adres zien. Als ik dat probeer te wijzigen crashed bij het opslaan Enigma2 de vragen zijn: 1. Is dit een bekend issue? 2. Doe ik iets fout of ben ik iets vergeten? 3. Uiteindelijk lukt het me wel een goed ip-adres te krijgen, alleen de DNS-servers wil niet, in welk bestand kan ik die handmatig plaatsen en heb je daar een voorbeeld van voor me? (laat deze maar, al gevonden, resolv.conf ) Bijgevoegd tref je een van mijn crashlogs aan mvrgr enigma2_crash_1239607297.zip 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Gast MiLo Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Origineel bericht van: aardbeì In flash zit Gemini 4.1, je image zit dmv Barry Allen in USB Waarschijnlijk kun je dit beter omdraaien, dus MiLo in flash en Gemini op USB. In MiLo image zitten drivers van rond 1 april, en ook het Linux gedeelte (dat altijd uit de flash komt) is heel recent, en die zijn nodig om de laatste enigma goed te laten draaien. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor je netwerk probleem, want het netwerk deel wordt door Linux geregeld. Origineel bericht van: aardbeì 1. Is dit een bekend issue? 2. Doe ik iets fout of ben ik iets vergeten? Is geen bekend issue. Uit de crashlog blijkt dat hij niet meer kon schrijven naar de config file. Da's niet goed, zou niet moeten kunnen gebeuren. Zit de USB stick misschien vol?
aardbeì Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: aardbeì In flash zit Gemini 4.1, je image zit dmv Barry Allen in USB Waarschijnlijk kun je dit beter omdraaien, dus MiLo in flash en Gemini op USB. In MiLo image zitten drivers van rond 1 april, en ook het Linux gedeelte (dat altijd uit de flash komt) is heel recent, en die zijn nodig om de laatste enigma goed te laten draaien. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor je netwerk probleem, want het netwerk deel wordt door Linux geregeld. Origineel bericht van: aardbeì 1. Is dit een bekend issue? 2. Doe ik iets fout of ben ik iets vergeten? Is geen bekend issue. Uit de crashlog blijkt dat hij niet meer kon schrijven naar de config file. Da's niet goed, zou niet moeten kunnen gebeuren. Zit de USB stick misschien vol? Oke, de stick zit niet vol, maar nu je verteld dat ie niet kon schrijven, dat gedoe heb ik eerder gehad bij verschillen tussen de flash-image en die op de usb-stick staat, maar dan met de tone_amplitude setting. Ik ga Milo in flash zetten, gaat het dan met de oudere Gemini wel goed trouwens? mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Gast MiLo Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Origineel bericht van: aardbeì Ik ga Milo in flash zetten, gaat het dan met de oudere Gemini wel goed trouwens? Volgens mij wel, oude images werken meestal wel goed met nieuwere drivers. Ach, gewoon proberen, er kan eigenlijk niks fout gaan. Ik heb nogal behoorlijke miskleunen gehad toen ik bezig was om de flash van de 7025 wat slimmer in te delen, en dan kon ik hem altijd weer gewoon omflashen naar iets dat wel werkte.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen