gilera1009 Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Hoi, Milo ik heb vanmorgen je image er op gezet even een paar vragen ik zie alleen cccam staan is dit niet de cccam 2.11 hoe kan ik dan die anderen er op zetten en ik vind dat je image erg veel lijk op die van PLI ook het zelfde probleem met als je de opnamen versnelt wil door spoelen op 16X geen beeld meer wat kan ik hier aan doen gr. gilera1009 dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
Gast MiLo Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Origineel bericht van: gilera1009 ik zie alleen cccam staan is dit niet de cccam 2.11 CCcam is 2.1.1 (2.11 bestaat niet) Citaat: hoe kan ik dan die anderen er op zetten Handmatig. Citaat: en ik vind dat je image erg veel lijk op die van PLI ook het zelfde probleem met als je de opnamen versnelt wil door spoelen op 16X geen beeld meer Alle images gebruiken voor 99% dezelfde software. Met dezelfde bugs.
bramj Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Hi Milo, Mooie update van het LCD display. Alleen jammer dat het bij het afspelen van opname's weer het oude klokje wordt. O,ja het spoelen 16x op DM8000 geeft geen problemen :-) Altijd beeld Bram
gilera1009 Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: gilera1009 ik zie alleen cccam staan is dit niet de cccam 2.11 CCcam is 2.1.1 (2.11 bestaat niet) Citaat: hoe kan ik dan die anderen er op zetten Handmatig. Citaat: en ik vind dat je image erg veel lijk op die van PLI ook het zelfde probleem met als je de opnamen versnelt wil door spoelen op 16X geen beeld meer ik bedoelde ook de 2.1.1 waar haal ik die cccam 2.1.1 en in wat voor dri van mijn dreambox doe ik die ik heb dat wel eens gedaan maar kon de cam niet terug vinden op mijn dreambox gr. gilera Alle images gebruiken voor 99% dezelfde software. Met dezelfde bugs. dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
Apple740 Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Bij bepaalde images kun je onder de "diversen" instellingen de tunervoorkeuze instellen (A/B/C/D). Dit mis ik in Milo of kijk ik er overheen? (ik bedoel dus niet de voorkeur instelling DVB-S/DVB-C/DVB-T, want die keuzes staan er wel bij, maar tuner A/B/C/D)
Dolf Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Milo, De verandering van jou van de display vind ik beter dan het origineel. Zou het ook mogelijk zijn om Suomipoeka plugin en Merlin Magic skin downloadable via de Dreambox te maken? Dat zou het voor mij een stuk eenvoudiger maken. Dolf. enigma2-plugin-extensions-suomipoeka_0.9.3-r1_mipsel.zip Merlin_Magic_CVS.tar.gz VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
renzie Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 [quote=Apple740 (ik bedoel dus niet de voorkeur instelling DVB-S/DVB-C/DVB-T, want die keuzes staan er wel bij, maar tuner A/B/C/D) Dit staat toch al bij instellingen/ zenderts zoeken/ tuner configuratie? renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Apple740 Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Origineel bericht van: renzie Origineel bericht van: Apple740 (ik bedoel dus niet de voorkeur instelling DVB-S/DVB-C/DVB-T, want die keuzes staan er wel bij, maar tuner A/B/C/D) Dit staat toch al bij instellingen/ zenderts zoeken/ tuner configuratie? renzie Daar stel je in wat voor lnb's en switches er aan tuner A/B/C/D hangen, maar je kunt er niet aangeven wat jouw voorkeurtuner is. De Dreambox ziet bij mij tuner A niet zozeer als voorkeurstuner (de tuner die als eerste aangesproken moet worden), terwijl ik dat eigenlijk om bepaalde redenen graag wil. In bepaalde andere images kun je gewoon aangeven dat tuner A (of B, of C, of D) als eerste aangesproken moet worden.
renzie Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Origineel bericht van: Apple740 Daar stel je in wat voor lnb's en switches er aan tuner A/B/C/D hangen, maar je kunt er niet aangeven wat jouw voorkeurtuner is. De Dreambox ziet bij mij tuner A niet zozeer als voorkeurstuner (de tuner die als eerste aangesproken moet worden), terwijl ik dat eigenlijk om bepaalde redenen graag wil. In bepaalde andere images kun je gewoon aangeven dat tuner A (of B, of C, of D) als eerste aangesproken moet worden. Aha. Ja,dat kan idd handig zijn. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Gast retc Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 mooi display, na de update. ik blijf 1 euvel houden dat ik ook al had met de vorige image: ik gebruik 2x dvt tuners in mn DM7025. De ontvangst blijft beperkt tot maar 50%, waardoor hij een aantal tv-zenders niet vindt bij het zoeken. Als ik er een andere image opzet, kom tik tot 93% en vindt hij alle zenders. Enig idee wat de oorzaak/oplossing is? (de positie van de antenne maakt niet uit, zelf al staat hij buiten met onbewolkt weer is het 50%) edit: wat data erbij: db 19.00 dB SNR 75% AGC 50% BER 0
Gast MiLo Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Origineel bericht van: Dolf Zou het ook mogelijk zijn om Suomipoeka plugin en Merlin Magic skin downloadable via de Dreambox te maken? Zitten nu in de feed.
Catastrofus Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Dolf Zou het ook mogelijk zijn om Suomipoeka plugin en Merlin Magic skin downloadable via de Dreambox te maken? Zitten nu in de feed. Geweldig! Je hebt er weer een fan bij! Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Catastrofus Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Trouwens, Gemini bood de mogelijk via een (experimentele) 'device manager' om je cf kaart (op ext3) te kunnen formateren, Altijd handig, niet? Ook boden zij de mogelijkheid voor een swapfile op (in ieder geval) cf. Die had je bij Gemini (3.8) ook nodig anders haperde de zaak als de ziekte. Bij Milo heb ik nog geen hapering gehad, dus de noodzaak voor een swapfile is wat discutabel maar die 'device manager', vwb formateren, zou ik graag terug zien. Is dit mogelijk? Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Hannibal2206 Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Ik heb dus nog steeds regelmatig (meerdere keren per week) een lockup van mijn 8000; meestal als meerdere opnames lopen, soms ook bij 'normaal' gebruik, of tijdens afspelen van opnames. Soms is toegang via telnet nog mogelijk, maar vaak ook niet en helpt alleen aan/uit zetten. Ik wil graag een evt hardware fout uitsluiten en heb daarom een seriele kabel aangesloten naar een laptop in de hoop dan meer te kunnen zien, maar krijg alleen output tijdens het 1e gedeelte van de boot; daarna niets meer. De Comm settings zijn dus OK. Ik heb al in STOP mode via telnet in dat menu gekeken, maar nog niet de juiste setting gevonden NB dit gebeurt dus niet alleen bij alle Milo images tot nu toe, maar ook met Pli. Wat moet ik wijzigen in dat bootmenu om seriele logging aan te zetten ? DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55 There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
renzie Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 mogelijk dat jou problemen komen van de 2 extra dvb-s tuners die jij gebruikt welke officieel niet voor de 8000 bedoeld zijn. ik heb in mijn 8000 een dvb-c tuner extra en maak dagelijks opnames via de timer en heb geen van de problemen die jij beschrijft, De Milo image draait erg stabiel. geen vastlopers, groene schermen, mislukte opnames(geen audio) etc welke ik voorheen met andere images wel had. ik ben zelf ook in afwachting van de speciale dvb-s tuner voor de dreambox 8000 die nog moet uitkomen. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen