Ga naar inhoud

[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De knipperende R tijdens een opname was een zeer welkome aanvulling bij de 8000, maar sinds de laatste update knippert nu ook de blauwe LED rond de aan-/uit knop er bij en begint de zaak langzamerhand op een irritant knipperende kerstboom te lijken tijdens een opname. smile

Oftewel, de knipperende R is heel fijn maar de knipperende aan-/uit knop hoeft voor mij dus niet. (Tevens brandt de blauwe LED nu helemaal niet meer als er geen opname is, wat niet hoort)

• Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Oftewel, de knipperende R is heel fijn maar de knipperende aan-/uit knop hoeft voor mij dus niet. (Tevens brandt de blauwe LED nu helemaal niet meer als er geen opname is, wat niet hoort)

Heee, dit was mij nog niet opgevallen. Van mij mag de blauwe knop ook zijn oude functie weer terug krijgen. 2 indicaties voor een opname lijkt mij niet nodig. Milo, iets voor de komende release?

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

@MILo

is het mogelijk om in de skin ook de cijfers van de de betreffende zender te laten zien net als enigma 1?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
Origineel bericht van: Neptunus
OK, ik heb op de 7025 in de map media een dir aangemaakt met de naam 7020.

zo ziet de opbouw van fstab eruit:
rootfs / auto defaults,noatime 1 1
proc /proc proc defaults 0 0
devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0
usbdevfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0
/dev/root /boot jffs2 ro 0 0
tmpfs /var tmpfs defaults 0 0
tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd auto defaults,noatime 0 0
/dev/ide/host1/bus0/target0/lun0/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0
/dev/ide/host1/bus0/target0/lun0/disc /media/cf auto defaults,noatime 0 0
/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb auto defaults,noatime 0 0
/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc /media/usb auto defaults,noatime 0 0
//192.168.1.20/media/hdd/movie /media/7020 nfs rw,rsize=8192,wzise=8192 0 0

zo ziet het eruit na het telnet mount -a commando:

mount: Mounting //192.168.1.20/media/hdd/movie on /media/7020 failed: Address f
mily not supported by protocol
root@dm7025:~#

Ik krijg dus een fotmelding Address family not supported by protocol, wat nu te doen?

Moet die dubbele slash aan het begin van fstab entry niet weg?
Ik heb er staan:

192.168.1.110:/nfs/dm /media/hdd nfs rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

Gert.

Waarom kan ik mijn eigen bericht niet editen? Zit daar soms een of ander tijdslimiet aan? wink

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: BushWhacker
Origineel bericht van: tosje
xmltv-importer plugin mischien, die de box opstart maar niet uitschakeld

grts

Die staat er inderdaad op. Ik heb hem geuninstalled.
Ben benieuwd of hij uit blijft.

Thnx.

gr,
BW

Het werkt. Dat zal het zijn geweest.

Gr,
BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Geplaatst:

Daar zit inderdaad een tijdlimiet aan verbonden.

Die is nog aardig kort.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Huh? Staat nu opeens de afbeelding van de volume-regeling boven in het scherm, met een groen streepje ipv blauw, terwijl normaal gesproken die afbeeling in het midden van het scherm staat. Of komt dat doordat ik vanmiddag de filemanager gedownload heb?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
Huh? Staat nu opeens de afbeelding van de volume-regeling boven in het scherm, met een groen streepje ipv blauw, terwijl normaal gesproken die afbeeling in het midden van het scherm staat. Of komt dat doordat ik vanmiddag de filemanager gedownload heb?

Gert.

Vergeet mijn vraag. Het lag aan een skin-wisseling binnen Milo, van de standaard naar de Merlin. In de Merlin skin staat de volume-regeling (zoals door mij gewenst) boven in het scherm terwijl die van de standaard skin in het midden van het scherm staat...

Gert.

Geplaatst:

Ik heb de laatste versie van milo ook eens op mijn 800 gezet.

ziet er mooi uit,en zitten ook vernieuwende dingen in.

Maar als ik een film wil streamen van mijn nas of van de pc ,dan hakkelt en stottert het zo erg daar kun je niet naar kijken,ik had dat met de pli niet die ik hiervoor had niet.

Is het een instelling ofzo ?,heb mounten geprobeerd onder cifs en onder nfs,maakt geen verschil.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

Geplaatst:

met de laatste milo release crasht de box als ik op timeshift druk met een groen scherm en herstart tot gevolg.enig iedee wat hiervan de oorzaak is.

gr

Geplaatst:

Hier ook al een paar crashes sinds het weekend. DM800, van het weekend geupdate. Ik gebruik de autoresolution plugin en de Merlin Magic skin als dat relevant is.

Eerste crash was toen ik van DVB ondertiteling naar teletekst ondertiteling wou switchen. De tweede crash was toen ik wou timeshiften (op een kanaal met DVB ondertiteling).

Overigens vind ik de nieuwe Magic skin op een DM800 in 576i minder mooi dan de Merlin Magic skin, verschillende dingen lijnen minder mooi uit (halve regels tekst enzo).

enigma2_crash_1243978096.log.txt

enigma2_crash_1244049050.log.txt

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Geplaatst:
Origineel bericht van: Vinz
Overigens vind ik de nieuwe Magic skin op een DM800 in 576i minder mooi dan de Merlin Magic skin, verschillende dingen lijnen minder mooi uit (halve regels tekst enzo).

Stuur screenshots (kan ook via PM of e-mail), dat helpt bij het fixen. Ik kan niet altijd overzien hoeveel tekst in bepaalde regionen moet passen, zoals bijvoorbeeld de klok of datum aanduiding. Aangezien ik ook hier en daar het font aanpas, valt er wel eens iets buiten de boot.
Geplaatst:
Hier ook al een paar crashes sinds het weekend./quote]

Kan de attachments niet zien, krijg de melding: "Er is een probleem opgetreden bij het opzoeken van dit bericht in de database."

Kun je ze per PM/mail sturen?

Er zitten ook deze week weer een aantal wijzigingen in de ondertitel code van Dream, kan dus zijn dat er sowieso verbetering in komt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen