Ga naar inhoud

[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: D_liver
Milo heb steeds foutmeldingen tijdens compilen met de freesat.patch.v8.diff, hoe kom jij daar omheen?

Ik zou zeggen, kijk in de source code, MiLo image is open source en staat gewoon op sourceforge.

• Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Nieuwe release is online.

http://milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download

Wat is er nieuw:

• Heleboel enigma2 wijzigingen, vooral voor ondertiteling
  • Magic skin: Channel selection staat nu in het midden
  • Magic skin: Movie player infobar, extra slank
  • satellites.xml van laatste Henksat. De settings zijn nog niet vernieuwd, ik verwacht de nieuwe Henksat settings komende week in de feed te kunnen plaatsen.
  • Suomipoeka 0.94 in de feed gezet

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dolf
Bij hem zag ik als hij op de info toets drukt een zender lijst ziet met achter de zenders een voortgang balk en de mogelijkheid voor now/next/more.

Die krijg je als je vanuit info op de blauwe knop drukt, da's de multi-EPG.

Eerlijk gezegd vind ik de manier waarop de EPG werkt op de dreambox een zootje, er zijn een stuk of 5 verschillende views en het is steeds een verrassing hoe je van de ene view naar de andere gaat. Misschien wel een idee voor een projectje. Bijvoorbeeld dat je met steeds dezelfde knop door de verschillende views kunt bladeren, en ook altijd dezelfde knoppen gebruikt voor wisselen van zender of tijdstip.
Geplaatst:

Idd,net wat je zegt je hebt verschillende multi epg's.

De enigste die ik tot nu toe fijn vind werken is die in enigma1 zit en dan gewoon met de rode knop is op te roepen.

Ik weet dat de rode knop bij enigma2 opnemen is maar is vast en zeker aan te passen.

De multi epg zoals die in enigma1 zit, vind ik zelf nog het best en fijn werken, alleen jammer dat de MHW niet helemaal werkt maar dat is een ander verhaal.

groeten,JBnl

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo

Wat is er nieuw:

• Heleboel enigma2 wijzigingen, vooral voor ondertiteling
  • Magic skin: Channel selection staat nu in het midden
  • Magic skin: Movie player infobar, extra slank
  • satellites.xml van laatste Henksat. De settings zijn nog niet vernieuwd, ik verwacht de nieuwe Henksat settings komende week in de feed te kunnen plaatsen.
  • Suomipoeka 0.94 in de feed gezet

Bij mijn skin in mijn oude DM7000 stond in de kanalen lijst van Joske Rechts onderin altijd welke sateliet positie het kanaal toebehoorde.

Dat mis in mijn nieuwe DM8000 met de magic skin.

Kan hier ook het sateliet postitie b.v. "19.2" zichtbaar worden gemaakt????

Henniek

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Geplaatst:
Origineel bericht van: henniek

Bij mijn skin in mijn oude DM7000 stond in de kanalen lijst van Joske Rechts onderin altijd welke sateliet positie het kanaal toebehoorde.

Henniek

Dit is inderdaad nogal summier geregeld. Je kunt eigenlijk alleen via omslachtige omwegen zoals "menu>informatie>stream informatie" zien op welke satpositie de zender waar je naar kijkt zich bevindt. crazy
Geplaatst:

Hey Milo,

ik heb net je image geinstalleerd om daar mee te gaan draaien op mij 8000, en loop tegen het volgende fenomeen aan.

Tijdens de eerste boot na installatie werkt alles ok, alle downloads zijn aanwezig in de lijst, kon een aantal installeren , geen probleem.

Maar nadat ik de 8000 een keer opnieuw heb opgestart, krijg in deze lijst allen e items te zien die ik al geinstalleerd heb, maar niet de items die er te downloaden zijn.

Heb jij enig idee, hoe dit kan ?

Verder super zo'n alles klaar image, net zoals ronaldd had.

DM8000 (PLI) / DM7025 (PLI) / 13.0 / 19.2(2x) / 23.5(2x) / 28.2 / 12 TB QNAP 639 (HDD)

Geplaatst:
Origineel bericht van: henniek

Henniek

Ja dat kan.Hiervoor zijn aanpassingen noodzakelijk in de skin.xml. De standaard dTV-HD van Kerni heeft dat ook niet, echter in de downloads van PLi staat de dTV skin in bewerkte vorm met wél de gewenste informatie.
Als iemand die skin hier kan plaatsen wil ik hem wel aanpassen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Hey Milo

Probleem al opgelost, om een of andere gekke reden, had de dreambox geen IP adres in de netwerk settings staan, terwijl ik wel gewoon via telnet in kon loggen? Er stond wel een Gateway adres in, maar de rest was leeg.

Zal wel een DMM bug zijn van de 8000, ik heb dit met mijn 7025 nog nooit gehad.

Ik liep wel tegen iets anders aan, bij het download van de picons.

Ik had de download locatie ingesteld op CF, en ben toen de 19.2 set gaan downloaden. Wat blijkt nu deze picons worden neergezet in /media/cf, alleen met de nieuwe autofs functie van de laatste versie, is mijn cf kaart niet daar gemount maar op /autofs/sda1 gemount, dus de picons komen gewoon in de flash terecht maar niet op mijn cf. De CF was FAT gerformatteerd, niet EXT3 , maar volgens mij maakt dat niks uit voor de autofs functie. Externe schijven , usb sticks, netwerk drives worden daar nl nu ook gemount en niet meer onde /media/ usb,net ,etc.

Ik kan natuurlijk handmatig de CF gaan mounten op /media/cf.

Het zou natuurlijk handiger zijn als dit niet nodig is, als je bv weer moet updaten, En zeker jouw gedachtegang te volgen, een versie die na het installeren gewoon werkt.

Ik zie de functionaliteit graag tegemoet, mocht het niet zo zijn, ook geen man over boord.

Keep up the good work.

J.

DM8000 (PLI) / DM7025 (PLI) / 13.0 / 19.2(2x) / 23.5(2x) / 28.2 / 12 TB QNAP 639 (HDD)

Geplaatst:

@MILO bedankt voor je inzet.Ik volg dit draadje op de voet en het image loopt echt perfect.Ook ik heb een probleempje maar dat is denk ik meer enigma2 gebasseerd als dat het specifiek met jou image te maken heeft.

Ik krijg WEBTV niet aan de gang.Tenminste op dit moment niet.Ik heb het wel werkend gehad maar na verschillende updates van je werkt het soms wel en soms niet.Ik krijg wel een screenshot van het programma wat er bekeken wordt maar er is geen stream van de andere zender die ik met webtv wil zien.Ik weet wat er loopt met VLC en heb het re-stream project ook lopen.

Dus mijn vraag is het webinterface project nog buggie en misschien weet je hoe ik de stream op gang kan krijgen van de dreambox mocht deze niet werken.

Als webtv niet loopt van de webinterface dan kan ik het restream project van m4rtin ook wel vergeten.

Ik hoop dat je me iets verder kan helpen.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Als iemand die skin hier kan plaatsen wil ik hem wel aanpassen.

Met plezier, de Kerni HD skin in MiLo is deze:
http://www.milosoftware.com/dreambox/fee...8-r0_mipsel.ipk

Stuur de wijzigingen dan naar mij via PM of email als patch of losse files, dan kan ik ze in de build zetten (en eventueel ook op andere skins loslaten).
Geplaatst:

hoi milo,

vraag aan jou

Er is nu een nzbplayer die meteen films afspeelt voor windows.

http://nzbplayer.com/

is er ook zoiets voor linux dat jij weet?

zodat je meteen kan afspelen op je dreambox met een of andere plugin.

alvast bedankt

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Geplaatst:

Bij de nieuwste Milo image crasht als je in de Youtube player een filmpje start, een groene scherm met crash log is het resultaat. Waar kan dat aan liggen?

Bijgevoegd zijn 2 x crash log' s.

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

Is het mogelijk om in de Milo een oudere versie CCcam te installeren en indien ja, hoe?

Ik blijf problemen houden met de interne share, op een gegeven moment valt die gewoon weg en dan is een reset de enige oplossing maar dat is lastig als je wilt opnemen.

Ik kan de Milo niet zoals bij de meeste andere images een CCcam selecteren, die zit er al ingebakken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Is het mogelijk om in de Milo een oudere versie CCcam te installeren en indien ja, hoe?

Je kan gewoon de bestaande CCcam overschrijven met een oudere versie, die staat in /usr/bin
De naam CCcam niet wijzigen.

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen