osdebos Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Hoi Milo, Allereerst hartelijk dank voor al het werk wat je verricht aan het aanpassen van je image. Ik loop alleen tegen het volgende aan en heb daar in deze thread nog geen oplosiing voor kunnen vinden. In het netwerk gedeelte van het systeem (DM8000-Milo) zie ik netjes het ip en de naam van mijn PC staan. Echter zie ik er geen gedeelde mappen op verschijnen zoals ik in deze thread ergens gelezen had. Er wordt alleen maar een naam en wachtwoord gevraagt, maar die zijn er niet. Op de PC staat windows Vista (x64) en er zijn wel degelijk mappen gedeeld. Waar kan dat aan liggen? Met vriendelijke groet, Oscar Wesseling DM 800 + 7000 + 500S + 500C
jayeazy Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Hallo, Ik heb nu het image een weekje draaien zeg maar, ik loop alleen nog tegen iets geks aan. Elke dag dat ik de 8000 voor de eerste keer "aan" zet krijg ik beeld. Hij is dan al uit deep standbay (elektro 3.3.1 om 17:00) , ziet alles er goed uit alleen beginnen dan de radartjes te draaien. De unit reageerd dan, tot na een minuut of 5 en dan werkt alles ok. Plugins geinstalleerd: Autotimer/epgrefresh/Elektro. Picons op CF card via autofs, hardlink gemaakt in /media/cf naar deze map. Iemand anders die dit fenomeen tegen komt ? DM8000 (PLI) / DM7025 (PLI) / 13.0 / 19.2(2x) / 23.5(2x) / 28.2 / 12 TB QNAP 639 (HDD)
antonlamers Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Ben effe een weekje er tussen uit geweest, heb nu de nieuwste milo er opgezet en ga weer een nieuwe poging wagen. Origineel bericht van: antonlamers Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: antonlamers ...Maar ik kan nu niet in de webinterface komen via localhost. http://localhost:16001 werkt wel. Probeer eens een ander poortnummer 8000 ofzo (dus in PuTTY van 8000->localhost:80), want mogelijk wordt poort 80 geblokkeerd door bijvoorbeeld een antivirus of firewall. Op je lokale netwerk is die forwarding natuurlijk niet nodig, ik neem aan dat je aan het testen bent? Ik heb het altijd werkend gehad volgens jou handleiding ook met de tunnels. Tot nu toe dan. Ik heb zojuist de .ssh opnieuw gemaakt, ook een nieuwe key.pkk en de key in de dreambox gezet. Poort 22 wordt ook geforward. In de map /etc/dropbear zal de file die hier instaat niet goed zijn of is dat het passwoord wat aangemaakt is? Omdat alle sis gekopierd vanuit de backup dir met de nieuwe installatie? Ik kan thuis in mijn eigen netwerk die loacalhost ook niet doen. Ook niet als ik ergens anders ben buiten mijn netwerk. Anton Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
antonlamers Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Milo, 1 ding werkt nog niet, maar dat kan ook aan mij liggen. Bij de primaire en secundaire DNS blijft 0.0.0.0 staan. Anton Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: antonlamers Zou jij interfaces en options uit de network directory willen toevoegen aan jou milo-defaults.sh backup script? Komt voor mekaar, volgend image kopieert alles in de /hdd/backup/network/ directory naar de /etc/network/ dir. Dus daar de interfaces file neerzetten, dan kun je een vast IP adres bewaren de volgende flash. VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Gast MiLo Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Hij is online http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download Daarin: - De nieuwe bootstage 73 voor de DM800, hiermee is het ophangen bij opstarten misschien verholpen. - DeBeek's suggesties voor de infobar. - Paar crashes gefixt. Verder heeft dream flink aan de ondertitels zitten sleutelen, ik vermoed dat het vooral voor DVD ondertiteling op HD schermen is. Ben benieuwd of de 'gewone' ondertiteling het dan nog goed doet...
zoeker Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Hallo Milo Super..... dat je iedere week met een update uit komt voor jou image,s Ben benieuwd hoelang je dit gaat volhouden,keep up the good work Gr.Zoeker Dreambox 8000 Dreambox 800se Dreambox 800 Relook 400~ Popcorn Hour A-110 Visiosat G4: 13.0° 19.2° 23.5° 28.2°
Neptunus Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ik kijk nog steeds met enige jaloezie naar de Milo image. Helaas krijg ik op de één of andere manier de mount naar mij 7020 niet voor elkaar, alles geprobeerd maar het lukt niet. Ook een downgrade naar CCcam 2.1.0 omdat de interne share bij de laatste versie steeds uitvalt levert geen resultaat op. Neemt niet weg dat Milo complimenten verdient vanwege een echt compleet image. Lijkt me zo onderhand rijp voor een erelidmaatschap! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
pjvs25 Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Hoi Milo, Ik woon zelf in zoetermeer en ik gebruik de dreambox 800HD met dvb-c tuner (ziggo). Nu heb ik het volgende probleem. Vanaf de laatste updates werkt audio van bijvoorbeeld discovery niet meer standaard. Als ik de audio tracks bekijk, dan zijn er ineens 2 in plaats van 1 waarvan 1 onbekende track. Als ik dan handmatig voor mpg audio kies, dan werkt het weer. Als ik vervolgens naar een ander kanaal en terug ga, dan heb ik weer geen audio. Is hier iets aan te doen? Verder werkt de image hier perfect, en hij wordt alleen met iedere update beter. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor... thanks! Patrick
Gast MiLo Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Hmm, zou je mij een logging willen sturen, die maak je als volgt: Log in met telnet (of ssh) op de dreambox en stop enigma met het commando "init 4" en start loggen: Code: init 4enigma2 > /hdd/logging.txt Zap dan naar discovery, wissel dan van audio. Daarna terug naar de telnet sessie, en druk op CTRL-C. Enigma stopt dan. Je kunt hem met "init 3" weer in de normale staat brengen. De logfile /hdd/logging.txt kun je met ftp of samba oversturen naar de PC. Stuur hem naar mij per e-mail (adres op website) of PM via sat4all.
bigtwin Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Milo, een ander vraagje. Ik heb de nzb functie uitgeprobeert: Werkt perfect. Eén verzoek heb ik daarbij wel. Als ik nl. de parcheck aan zet, zegt hij: FATAL ERROR: Program was compiled without parcheck-support. Invalid value for option "ParCheck" Kan ik dat zelf aanzetten, of moet dat in de image gebakken worden? Voor de rest: complimenten, ga vooral door! ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
DeBeek Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Origineel bericht van: MiLo Hij is onlinehttp://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download Daarin: - De nieuwe bootstage 73 voor de DM800, hiermee is het ophangen bij opstarten misschien verholpen. - DeBeek's suggesties voor de infobar. - Paar crashes gefixt. Verder heeft dream flink aan de ondertitels zitten sleutelen, ik vermoed dat het vooral voor DVD ondertiteling op HD schermen is. Ben benieuwd of de 'gewone' ondertiteling het dan nog goed doet... Dank U. Heb alleen zelf de Opname melding in de infobar iets naar links gezet, Was 553,29 nu 543,29. is dit een Nieuwe optie, ?? Roep de zenderlijst op, druk op info, nu zie je de EPG van die zender, en met de pijltjes naast de 0 toets kan je door de EPG van alle zenders bladeren. Helaas zie je niet welke zender, maar dat moet in de skin aan te passen zijn.
Gast bobelen Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 ik wou ffe bedanken voor de perfecte imm.op mijn 8000
KRED Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Weer bedankt voor de aanpassingen, het werkt perfect op mijn dm7025+. Gr Eddy
Gast MiLo Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Origineel bericht van: bigtwin ...FATAL ERROR: Program was compiled without parcheck-support. Dat moet er echt ingebakken worden. Downloaden is goed te doen, maar par2 gaat niet al te vlot op een dreambox, het is waarschijnlijk sneller om je PC dat te laten doen. Voornaamste probleem is geheugengebruik, je box wordt instabiel als je teveel van dit soort fratsen gaat draaien. De NZB download loopt prima, heb eens getest en TV kijken met 2 opnames lopend en een NZB download ging nog prima samen. De 8000 heeft wel meer power, eh, geheugen, dacht ik, dus die kan er waarschijnlijk wel meer naast doen.
Gast MiLo Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Origineel bericht van: DeBeek ...en met de pijltjes naast de 0 toets kan je door de EPG van alle zenders bladeren.... Dat stuk is ook nieuw voor mij, hoewel dit mijn favoriete manier is om de EPG op te roepen. Citaat: Helaas zie je niet welke zender, maar dat moet in de skin aan te passen zijn. Als je toch al in de skin aan het frommelen bent, kun je dit misschien ook wel even nazoeken, dan bak ik het wel in het image...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen