hemertje Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 je kunt ook met je 7025 zoals in iedere Enigma2 box een online software update draaien, dan verlies jeje config ook niet en ben je toch up to date DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Catastrofus Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Origineel bericht van: DMKK Ook ik vind de image van milo goed,maar om hem elke week weer de nieuwe erin te plaatsen is voor mij toch wel veel werk. Waarom, nu ik heb een 7025 met een sat en een kabelontvanger erin en als ik naar de kabel wil kijken dan zit er steeds geen goeie CCcan.cfg erin die moet ik als ik de nieuwe image erin plaats de CCcam.cfg er handmatig erin plaatsen want als ik het niet doet dan heb ik geen beeld op de kabel. Dan maak je toch een backup? Dan krijg je na het flashen de vraag of de backup terug gezet moet worden, incl bouquetten en andere dingen die je zelf aangevinkt hebt. Ben je zo weer up & running. By the way, ik flash zelf ook niet iedere week, alleen na wijzigingen die ik van belang vind. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Vmax145 Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 klinkt naar sharing maar afijn, gewoon software update gebruiken en klaar gr.Vmax Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1
Dolf Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Zie hier: Origineel bericht van: MiLo Als je CCcam.cfg kopieert naar /media/hdd/backup dan wordt hij bij het installeren van MiLo image vanzelf terug gezet op de goede plaats, en werken je shares enzo meteen. Kopieren kan met FTP of via telnet met "cp /etc/CCcam.cfg /hdd/backup/" VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Apple740 Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: MiLo en wat mij veel logischer lijkt is dus: Code: # | two leds | single led |# recordstate standby red green # false false off on ON# true false ON on ON# false true OFF off off# true true BLNK off blnk Ik heb een tar.gz toegevoegd die dat wijzigt, probeer eens uit?Ik heb zelf geen LEDjes in mijn 7025, dus het effect zie ik zelf niet. Met bovenstaande knippert de led alsnog tijdens een opname in stand-by, terwijl we voor de record indicatie in stand-by al het eerder door jou toegevoegde (en zeer gewaardeerde) "rec" hebben. Tevens is de LED nu ook uit in stand-by, waar die voorheenalleen uit ging als je de 8000 daadwerkelijk uit zet.Voorheen was de code dus zo: Code: # | two leds | single led |# recordstate standby red green # false false off on ON# true false ON on ON# false true OFF off ON# true true BLNK off ON Hiermee brandt de blauwe led dus eigenlijk altijd, behalve als je het apparaat echt uit zet. Wat mij betreft de beste keus. (omdat in het donker de stand-by knop op het apparaat dan beter te vinden is, in het geval je het apparaat uit stand-by wilt halen zonder de a.b.). Milo, ik ben zo vrij geweest om wat code van je Ledfix aan te passen naar de oorspronkelijke situatie, van vóórdat DreamMultimedia aan de code heeft zitten sleutelen.Voor de geïnteresseerden: met bijgevoegde file brandt de blauwe LED altijd continue (dus geen geknipper meer, ook niet tijdens opname in stand-by). Behalve uiteraard als je de 8000 in deep stand-by c.q. volledig uit zet, dan gaat de blauwe led uit.File uitpakken in 'usr/lib/enigma2/python/Screens' en de oude overschrijven.SessionGlobals.zip
Gast MiLo Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: DMKK ...om hem elke week weer de nieuwe erin te plaatsen is voor mij toch wel veel werk... Updaten is ook geen verplichting - "if it ain't broke don't fix it" zoals de Australiers zeggen. En zoals al door anderen bericht, je kunt ook online updaten - hoewel op een 7025 daardoor de flash kan vollopen, of gebruik maken van de handmatige of automatische backup/restore.
Harley Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: MiLo hoewel op een 7025 daardoor de flash kan vollopen Bij de 8000 ook hoor, op den duur. Om de ongeveer 4 a 5 updates hoor je mij dan ook vloeken VU+ Duo2 - PrismCube
Rytec Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Ik probeer daarom de tijd te voorzien om een clean install te doen via BA en loopt er iets fout, kan ik zonder veel moeite de laatst werkende versie weer gebruiken. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Neptunus Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Ach, dat via lan update via de flash of BA is toch eigenlijk ook maar een paar minuten werk. Ik zou zeggen: lees eerst eens wat de update is en besluit dan of je die nodig hebt. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Rytec Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Apple740 ...dat kant en klare settingslijsten van bijv. Henksat onbruikbaar zijn... Henksat's lijsten komen altijd met een "satellites.xml" file, zorg dat je deze ook op de box zet (in /usr/share/enigma2/ als ik me niet vergis). Heb ik ondertussen gedaan maar maakt geen verschil, de Thor kanalen blijven grayed out. Lijkt me toch een kwestie dat je met de Milo 8000 image geen 0,8w c/ku band kunt selecteren in de tuner configuratie, enkel 0,9w. Bij de Milo 800 image op een DM800 kan dit wel en zijn er dus ook geen problemen met Thor. Btw, satellieten staan in de tuner configuratie keuzelijst van de 8000 ook in een rare volgorde. Zo kom je bijv. plotseling 7 East tegen midden tussen de West satellieten. Bij de 800 is dat nooit het geval. Lijkt er dus op dat de lijst in de 8000 image niet helemaal lekker is, Milo. De Thor kanalen waren in eerste instantie nog steeds grayed out, maar ik zie net dat in het tunerconfiguratie menu 0,8w c/ku nu wél selecteerbaar zijn. De satellites.xml file kopiëren naar /usr/share/enigma2 heeft dus geholpen. Geef me even een hint, is het nodig dat ik de recentste image update of installeer om die juiste satellites.xml erop te krijgen? want zelfs na het handmatig kopiëren van de xml vanuit henksat settings naar enigma2 directory blijven de thor oa grayed out. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Je moet (minstens) het "tuxbox-common" package updaten als je de nieuwe Henksats wil gebruiken (daar zitten die satellites.xml enzo in). Kan vanuit softwarebeheer (advanced) of via telnet met: ipkg update ipkg install tuxbox-common Hele image upgraden werkt natuurlijk ook...
Rytec Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Stel nu dat je je eigen settingslijst erin wilt zetten, is er dan een probleem waardoor de satellites.xml in de image overschreven wordt door die van je eigen settings? Ik kan hier even niet volgen want bij mij blijven de thor en een paar andere sats ook grayed out namelijk. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
oldebroek Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 @rytec "bij mij blijven de thor en een paar andere sats ook grayed out" Staan je diseq instellingen wel goed? Bij mij staat de thor ook ALTIJD op grijs als ik mijn eigen zenderlijst erin schuif na een flash..komt waarschijnlijk omdat ik een lege plaats in mijn diseq heb (A=astra, B=astra3, C=leeg, D=thor) Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Rytec Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 nu net de laatste milo in de flash gezet, maar blijkbaar heeft ie nu niet alle info vanuit mijn backupfolder meegenomen want ik moest de tuners nu opnieuw configureren. Wat blijkt nu dat de thor wel goed stond hierna. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Een settingslijst mag eigenlijk de satellites.xml niet vervangen. Die staat namelijk onder controle van "ipkg" die alle updates enzo op de dreambox regelt (het is ook ipkg die plugins en settinglijsten installeert en verwijdert, en die de online upgrade doet). Ipkg weigert een settinglijst waar een satellites.xml in zit te installeren. Veel lijsten gebruiken een truukje om het toch te doen, bijvoorbeeld door hem in /tmp/ te installeren en dan met een post-install script naar /etc/ te verplaatsen. In mijn image heb ik dus gezorgd dat de satelites.xml in de juiste package zit (tuxbox-common), en die heb ik bijgewerkt. De settinglijsten zijn daardoor clean. Ik werk nog aan een manier om makkelijker lijsten te kunnen vervangen - nu moet je altijd eerst de oude verwijderen voor je een nieuwe kunt installeren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen