Ga naar inhoud

[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000

Aanbevolen berichten

Gast De_Belg
Geplaatst:

Man wat ben ik dom: serieel kabel niuet op PC aangesloten!!!!

Met bijna 60 is Alzheimer niet veraf

• Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast De_Belg
Geplaatst:

Gaar ik volgende keer eens probieren

Geplaatst:
Origineel bericht van: De_Belg
Man wat ben ik dom: serieel kabel niuet op PC aangesloten!!!!

Met bijna 60 is Alzheimer niet veraf

Lol, vergeet niet dat je je 7025 nu NIET meer hoeft weg te gooien. wink:D

Ik dacht ik zeg het maar ff voor de zekerheid. smile
Gast pieterg
Geplaatst:
Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: hemertje

de 800 en 8000 overschrijven gewoon de huidige bestanden voor de geupdate... hierdoor heb je deze limiet niet bij deze boxen

Hoe kan het dan dat na zo'n 3 keer updaten de flash met de 8000 wel volraakt? Is tenminste bij mij wel zo.

dan doe je toch iets niet goed, ik heb m'n 8k nog maar 1x geflashed, en update hem nu al bijna een jaar elke dag.
Geplaatst:

idd vreemd, dus elke nieuwe image van Milo via update gedaan in de flash?

Je gebruikt geen BA?

Gaat hier paar keer goed, tot er idd een foutmelding komt met de groene scherm/opstart/groene scherm ten teken dat flash vol is.

VU+ Duo2 - PrismCube

Gast pieterg
Geplaatst:
idd vreemd, dus elke nieuwe image van Milo via update gedaan in de flash?

nee, PLi in mijn geval.

Citaat:

Je gebruikt geen BA?

nope, nergens goed voor.
Ik switch hooguit naar een nfs rootfs voor development, maar altijd op bootloader niveau, nooit userspace. Dat is vragen om problemen.
Gast pieterg
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg

nee, PLi in mijn geval.

ah ok duidelijk

maar dat maakt voor het principe van het updaten natuurlijk niks uit.
Je moet uiteraard wel af en toe handmatig ipkg conflicten resolven, force-downgrade's doen enzo, maar het is echt niet zo dat de flash volraakt, en updaten daarom niet meer lukt.
Geplaatst:

Op de 7025 wordt een alleen-lezen "squashfs" gebruikt voor een groot deel van de bestanden. Als je een bestand overschrijft, dan wordt in het "squash" gedeelte niets veranderd, er wordt een nieuwe versie in het schrijfbare deel gezet. Als je hem daarna nogmaals overschrijft, dan wordt de file in het schrijfbare deel wel gewoon vervangen.

Dus de eerste keer vervangen kost extra flash, de tweede keer kost niets extra.

Betekent inderdaad dat je altijd de originele bestanden kunt terughalen als je ze wist of vervangt.

Een verschil met MiLo en de originele Dream en vele andere images (zoals PLi) is dat in MiLo de executables allemaal in het read-only deel zijn gezet, incluis enigma2. Configuratiefiles en andere bestanden die bewerkt/gewist gaan worden heb ik juist buiten dit deel geplaatst, zodat je image bij normaal gebruik niet onnodig gaat groeien. Ook genereer ik een aantal bestanden al tijdens het bouwen van het image, zodat die niet bij de eerste boot worden aangemaakt en zo de flash onnodig opeten.

Voordeel is dat je op de 7025 ruim 2 MB meer flash over houdt dan met de originele images (terwijl er al meer software in zit). Nadeel is dat de online upgrade onder MiLo dus meer ruimte kost dan in de originele versie - ongeveer 2MB meer indien enigma2 wordt bijgewerkt, dus het netto resultaat is niet veel slechter.

Als je een 7025 met CF kaart hebt, zou je de /etc/fstab kunnen bewerken en de CF kaart aan de unionfs kunnen toevoegen. Dan heb je een 7025 met tot wel gigabytes aan 'interne' flash. Ook op de 800/8000 kun je met MiLo unionfs gebruiken.

Op de 8000/800 boxen speelt alleen het "jffs2" systeem parten. Hier wordt ook compressie op toegepast, en de box comprimeert niet zo fanatiek als tijdens het bouwen van het image is gedaan. Bestanden kunnen dus wel groter worden als je ze overschrijft, en daardoor kan de flash dus ook langzaam vol lopen ook al lijkt er even veel op te staan.

Geplaatst:

Als je een 7025 met CF kaart hebt, zou je de /etc/fstab kunnen bewerken en de CF kaart aan de unionfs kunnen toevoegen. Dan heb je een 7025 met tot wel gigabytes aan 'interne' flash. Ook op de 800/8000 kun je met MiLo unionfs gebruiken.

Hoe kan ik dat bewerken, en wat moet ik veranderen? Is dit wat newniga2.to ook doet met enigma2-plugin-newnigma2-cfinstaller? confused

De autoresolution plugin geef een foutmelding bij installatie, of is die plugin niet voor de 7025 bedoeld?

Dreambox 8000 4*S2 1TB HDD 1GB CF Wavefrontier T90 Samsung LEDTV UE32B7020

My DM8000 is powered by OpenPli

Geplaatst:

@ MiLo.

Is het mogelijk om via een aanpassing

de DM8000 dusdanig te configureren,

zodat je elke tuner z'n eigen prioriteit kunt geven?

Voorbeeld:

Bij normaal TV kijken wordt hier tuner C (een DM7025 tuner) aangesproken.

Op zich geen probleem,maar wanneer ik de rotor wil laten draaien

naar een SD kanaal op een andere satelliet

kan dat niet,omdat die motor op Tuner A zit,

zodat ik de HD zenders op diverse satellieten kan vinden.

De DM8000 blijft tuner C gebruiken

totdat je een HD zender aanklikt.

Dan pas gaat ie weer naar tuner A (of tuner B.)

Geplaatst:
Origineel bericht van: riji
DM800 vandaag MiLo update tevergeefs: geen geluid ondanks dat ik een dutch mpeg audio stream kan kiezen. Ook een manuele herscan van de transponder bracht geen baat. Weet iemand een oplossing?

Dit was in een andere discussie het antwoord van "aart44":
Het is een driver probleem.
Heb oude drivers van 24-01-2009 geinstalleerd (kan zijn dat andere drivers ook werken) en probleem is opgelost.
Netjes alle geluidssporen op Eurosport HD 23,5 oost.
Hopen dat er een fix voor komt in de nieuwe drivers

Hopen op MiLo?

Weet iemand waar ik aan die drivers kan komen en hoe ze dan dienen geinstalleerd (misschien met DCC)?

Interesseert dit dan geen mens?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen