Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: aardbeì
oke, grappig, ik had met die beschrijving verwacht/gehoopt dat ie op de achtergrond zou cachen. Is 't voor enigma2 een onmogelijkheid?


De PLi Enigma2 gebruikt de teletext libraries direct vanuit enigma, de "mainstream" versie start een losse teletext applicatie en kwakt die over de framebuffer heen, en geeft hem volledige controle over de afstandbediening. Ik ben al een hele tijd zoet geweest met het alleen maar bijwerken van de teletext plugin naar een iets actuelere status, voor het echt inbouwen van de teletekst vrees ik dat ik wel wat meer moet graven in de code dan ik tijd heb, zeker nu het zomer is. Dus pas als PLi dat terugschuift in de centrale repo kun je een echte integratie verwachten...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: whatyouneed
zou je deze skin om kunnen zetten voor milo image...


Het zou prettig zijn om eerst te weten of je hem al uitgeprobeerd hebt, zo nee, dan graag even doen. En dan heb ik graag alvast die resultaten zodat ik weet wat ik kan verwachten. Als ik het allemaal zelf moet doen, kost het wel heel erg veel tijd...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: aardbeì
oke, grappig, ik had met die beschrijving verwacht/gehoopt dat ie op de achtergrond zou cachen. Is 't voor enigma2 een onmogelijkheid?


De PLi Enigma2 gebruikt de teletext libraries direct vanuit enigma, de "mainstream" versie start een losse teletext applicatie en kwakt die over de framebuffer heen, en geeft hem volledige controle over de afstandbediening. Ik ben al een hele tijd zoet geweest met het alleen maar bijwerken van de teletext plugin naar een iets actuelere status, voor het echt inbouwen van de teletekst vrees ik dat ik wel wat meer moet graven in de code dan ik tijd heb, zeker nu het zomer is. Dus pas als PLi dat terugschuift in de centrale repo kun je een echte integratie verwachten...


oke, thnx voor de uitgebreide uitleg, ik ga de PLi-ers eens vragen of ze hun teletext versie de centrale repo in gaan drukken




mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, die unionfs trukendoos, da ken wel, maar dan moet er wel meer geprutst worden dan ik dacht. De benodigde code zit in de "init" (de godfather van alle processen zeg maar) routine, en voor de 7025 is er een speciale patch in C die voor de unionfs zorgt. Om daar de CF aan toe te voegen is een eitje, maar het is niet makkelijk om dat "schakelbaar" te maken. Risico op een dooie box (dwz, booten en flashen als enige uitweg) is daarbij nogal prominent aanwezig.

 

Ik dacht in eerste instantie dat dat via een shell scrippie of fstab geregeld werd, vandaar mijn opmerking.

 

Zou nog kunnen rommelen met een "pivot_root" later, dat zou ook op de 800/8000 werken - en dan kun je ook wachten tot de cifs/nfs mounts online zijn, maar ik moet me nog wat verdiepen in de linux kernel om echt te snappen hoe dat zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Ik ben al een hele tijd zoet geweest met het alleen maar bijwerken van de teletext plugin naar een iets actuelere status


jammer van je tijd, had je ook gewoon uit de opendreambox repos kunnen halen.

Citaat:

Dus pas als PLi dat terugschuift in de centrale repo kun je een echte integratie verwachten...


Ik heb het al eens eerder geroepen, die spullen staan allemaal vanaf het begin al daar waar ze horen, in de opendreambox repos.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je heldere uitleg.

Had gehoopt dat he top een eenvoudige manier kon.

En de newnigma2 cf plugin is dat niets voor jou?

 

Anton

 

Origineel bericht van: MiLo
Hmm, die unionfs trukendoos, da ken wel, maar dan moet er wel meer geprutst worden dan ik dacht. De benodigde code zit in de "init" (de godfather van alle processen zeg maar) routine, en voor de 7025 is er een speciale patch in C die voor de unionfs zorgt. Om daar de CF aan toe te voegen is een eitje, maar het is niet makkelijk om dat "schakelbaar" te maken. Risico op een dooie box (dwz, booten en flashen als enige uitweg) is daarbij nogal prominent aanwezig.

 

Ik dacht in eerste instantie dat dat via een shell scrippie of fstab geregeld werd, vandaar mijn opmerking.

 

Zou nog kunnen rommelen met een "pivot_root" later, dat zou ook op de 800/8000 werken - en dan kun je ook wachten tot de cifs/nfs mounts online zijn, maar ik moet me nog wat verdiepen in de linux kernel om echt te snappen hoe dat zit.

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mike, ik kan mijn probleem met de 17-7 image verder toelichten.

 

Ik denk dat cccam 2.1.2 het bij mij niet doet met de config/prio files zoals ik die met 2.1.1 gebruik. 2.1.1 doet het uiteraard wel.

 

Heb je, of iemand anders, een idee waar dat aan ligt?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Ik heb het al eens eerder geroepen, die spullen staan allemaal vanaf het begin al daar waar ze horen, in de opendreambox repos.


Welke precies?
Ik kijk altijd in http://git.opendreambox.org/
Daar staan al 4 varianten van de openembedded tree, maar volgens mij gebruiken die allemaal nog een stokoude tuxtxt uit 2005 ofzo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag van Gemini naar Milo overgestapt.

Dat ging eigenlijk best netjes.

 

Er is 1 ding dat ik niet voor elkaar krijg.

 

Ik heb mbox/newcs geinstalleerd, maar bij een restart van de box is er geen emu actief. Die moet ik handmatig opstarten. Op zich niet zo'n probleem voor mij, maar dat geeft het image een lage WAF.

 

Ik heb een emu script in /etc/init.d staan.Dat werkt prima.

 

Waar geef ik tijdens het booten aan dat het script gestart moet worden?

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je thowi's multiboot? Daarmee kun je rootfs op cf krijgen. Ik gebruik versie 8.73 op mijn dm7025 en dat werkt prima. De kernel en de drivers worden ook van het bijbehorende image geladen en niet vanuit de flash zoals bij andere multiboot oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: pieterg
Ik heb het al eens eerder geroepen, die spullen staan allemaal vanaf het begin al daar waar ze horen, in de opendreambox repos.


Welke precies?
Ik kijk altijd in http://git.opendreambox.org/
Daar staan al 4 varianten van de openembedded tree, maar volgens mij gebruiken die allemaal nog een stokoude tuxtxt uit 2005 ofzo.


openembedded.git
(die is bedoeld als uiteindelijke vervanger voor de huidige '1.5' branch, op openembedded.org)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...