Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: eSata
Kopieer skin_user.xml naar
/etc/enigma2


Niet nodig, zit al ingebouwd in het image.


fix was bedoeld voor gemini


MiLo loopt altijd vooruit op andere images. Doe zo voort.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Is overigens een skin bug die makkelijk algemeen te fixen is. Ze gebruiken extra elementjes die alleen nog maar in de default skin zitten.

 

Volgens mij is er iemand op vakantie van het E2 team in Duitsland, want er wordt al een tijdje niks meer naar het centrale archief 'gepusht' van wat hobbyisten als ik opsturen aan patches en bugfixes.

 

(ik vind het skin systeem van E2 waardeloos trouwens, is veel te onhandig. En waarom mag ik geen 32-bit skin plaatjes gebruiken - da's gewoon zonde van die prachtige 32-bit alphablending framebuffer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog geen gebruiker van het MiLo-image, maar in afwachting van de levering van een DM800 kijk ik even rond en heb maar één verzoekje voor iets waar ik mij al jaren aan erger bij alle images.

 

 

Stel dat volgende programma's uitgezonden worden:

 

20:30 Het Vissersverhaal

21:30 Het Boerenverhaal

23:10 Ambtenaren story -II

 

 

Wanneer zoals zo dikwijls gebeurt ik verplicht word om 21:29 op "opnemen" te drukken (gewoon omdat het programma dan start), dan staat er als filenaam op mijn HD een Vissersverhaal met ook alle info over het Vissersverhaal, terwijl het een Boerenverhaal is.

 

 

Ik zou dus graag een setting hebben waarin ik kan kiezen (bvb 0 .. 10 minuten) dat bij een opname alle info van het dan toekomstige programma komen (wat in realiteit dus het huidige programma is) of een andere methode.

 

 

mvg

 

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
En daar heeft men de timer funktie voor gemaakt,

Al zet je de starttijd een uur eerder de naam blijft de naam van het programma wat je via de timer hebt ingesteld.




Volgens mij bedoeld hij dat als hij een timer opname gaat maken van 3 elkaar opvolgende programma's in de timer sectie altijd de naam van het eerste programma staat... Ik weet dat bij het afspelen van zo'n opname keurig in de statusregel staat wanneer opname 1 stopt en opname 2 begint enz... Of heb ik het nu mis?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij bedoelt dat de timer start op de tijd

dat de EPG nog het voorgaande programma laat zien.

Dit heb je alleen directe/onmiddelijke opnames.

Daar is ook niks aan te doen verder.

 

Gebruik je een timer dan heb je dat niet.

Voorwaarde hiervoor is wel dat je in menu-systeem-diversen

de marges voor en na de opnames goed instelt.

dus bvb. 5 minuten eerder starten en 10 minuten later stoppen .

 

Net als DeBeek al zei.

 

wanneer je bovenstaande doet,heeft je opname de juiste naam.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zelfde probleem hier. Heb al een aantal keer een nieuwe key gemaakt, dus graag meenemen in de back-up. Of hoef ik hem maar éénmaal op de juiste backup-plek te zetten en wordt ie dan wel automatisch terug gezet?

 

groet,

Walter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De .ssh directory kun je uit /home/root in /hdd/backup plaatsen, die wordt dan automatisch weer in je home gezet. Ook de host key (in /etc/rsahostkey als ik me niet vergis). Die functie zit er al een tijdje in.

 

Kijk in '/etc/init/d/milo-settings.sh' als je wilt weten wat precies waar gezet wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Damn... Nieuwe bug in Enigma2 ontdekt, hij laat geen plugins zien met een streepje in de beschrijving.

Hij had in de systemplugins moeten zitten.

Je kunt hem wel installeren vanuit telnet (ssh, ...) met het commando:

ipkg install enigma2-plugin-systemplugins-flashextender



Is gecommit in Enigma2...

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb de laatste Milo image sinds een paar dagen draaien naar volle tevredenheid. Echter... als ik "restart dreambox doe" (omdat ik af en toe geen vrije tuner heb na het streamen via de webinterface) dat hangt het image op het plaatje van de koets en komt er niet door. Enige oplossing is opnieuw flashen via de ingebouwde webserver. Is er iets dat dit kan verklaren? Ik wil niet iedere keer Milo opnieuw installeren als ik moet herstarten. Ik vermoed dat t iets op de harddisk is waar het image niet van houdt, maar ik weet niet wat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar een vervelend probleem met de Milo image:

Als er 2 of meer opnames lopen wordt de box erg traag. Reacties op de AB worden niet direct uitgevoerd, eerst verschijnen de tandwielen. Regelmatig verschijnt de tandwiel ook tijdens het kijken en soms gaat deze niet meer weg. Na een poosje herstart Enigma (zonder crash log!) om opnieuw te starten met de opnames, soms met beter resultaat. Ik zie het direct aan het knipperende R op het display, deze knippert onregelmatig om uiteindelijk niet meer te knipperen.

 

Om het een en ander uit te testen heb ik 2 week terug PLI image er op gezet met de zelfde plugins. Ik heb zelfs de aangepaste Magic skin van Milo er op gezet. Echter tot vandaag loopt de box goed, zelfs met 5 opnames tegelijk. Ik heb vandaag Milo er weer op gezet, en na het starten van 2 opnames liep de box weer traag.

 

Ik heb de zelfde plugins gebruikt en de instelling terug gezet zodat alles zoveel mogelijk het zelfde is, wat zou de oorzaak zijn van het traag worden tijdens het opnemen met Milo?

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ondertussen iets verder in mn zoektocht naar het probleem van niet opnieuw opstartende DM7025+. Ik heb het vermoeden dat mijn problemen te maken hebben met het gebruik van PICONS op de harddisk. Zodra ik de picons op de harddisk zet (192E, 235E, 282E) krijg ik problemen met mn disk en het opstarten van Milo (en andere images ook trouwens)

 

Als ik de disk benader via unc vanaf een PC, krijg ik problemen om de PICONS weer te verwijderen, dit komt vanwege de "special characters" in veel van de picon namen van veelal Duitse zenders maar ook bv "één" uit Belgie. Ik weet niet of deze 2 problemen met elkaar te maken hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...