Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

De picons die ik in MiLo heb zitten bevatten alleen maar de "reference" codes, er zitten dus geen speciale tekens in. Deze picons zouden ook in andere images goed moeten werken.

 

Als de harddisk traag wordt van picons, dan zou dat ook aan het bestandssysteem kunnen liggen. Als je in de gelegenheid bent om hem te herformatteren (en alle data erop kwijt te raken), zou je dat eens vanaf een telnet sessie kunnen proberen:

Code:
umount /media/hddmkfs.ext2 -O dir_index -T largefile /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1mount /media/hdd

 

De "dir_index" optie zorgt voor een betere indexering van directories (sneller picons zoeken dus), en ext2 schrijft wat sneller dan ext3 (en dataverlies bij stroomuitval is toch geen probleem voor TV opnames). De largefile optie zorgt voor minder i-nodes, heeft verder weinig invloed op je performance.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Kan ook zonder formatteren (mits harddisk niet in gebruik is - anders een keer rebooten als de umount niet wil lukken)

 

Code:
ipkg install e2fsprogs-tune2fstune2fs -o journal_data_writeback -O dir_index /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1umount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1e2fsck -D /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1mount /media/hdd/

 

Daarmee zou je disk ook wat beter moeten performen (minder CPU nodig voor bijhouden bestandssysteem). Je bestanden blijven op deze manier bewaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
De largefile optie zorgt voor minder i-nodes, heeft verder weinig invloed op je performance.


Maar op een klein device (CF bijvoorbeeld) zorgt het er wel voor dat je inodes eerder op zijn dan je CF vol is, als je er een groot aantal picons op wilt zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe krijg ik mijn cabel tuner aan de gang, ik krijg maar een paar zenders. en weet niet hoe ik er meer zou moeten krijgen.

 

heb de cables.xml bestandje geprobeert van blz 80 maar die hielp niet. of dit is de verkeerde. of op de verkeerde plek.

 

heb een cable uit twente(almelo) nodig.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldg
Hoe krijg ik mijn cabel tuner aan de gang, ik krijg maar een paar zenders. en weet niet hoe ik er meer zou moeten krijgen.

heb de cables.xml bestandje geprobeert van blz 80 maar die hielp niet. of dit is de verkeerde. of op de verkeerde plek.

heb een cable uit twente(almelo) nodig.


Even kijken op op http://www.digitalekabeltelevisie.nl om de freq te achterhalen & scannen maar...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldg
Hoe krijg ik mijn cabel tuner aan de gang, ik krijg maar een paar zenders. en weet niet hoe ik er meer zou moeten krijgen.

heb de cables.xml bestandje geprobeert van blz 80 maar die hielp niet. of dit is de verkeerde. of op de verkeerde plek.

heb een cable uit twente(almelo) nodig.



Hier staat de nieuwste lijst voor twente http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...Dre#Post1584007




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Had hetzelfde probleem en heb dat al eens gepost,

Sinds korte tijd gebruik ik een swapfile van 32 Mb op mijn Cf kaart en is het probleem opgelost.

Lijkt erop dat door het gebruik van meerdere plugins er te weinig geheugen vrij is..


Ik heb een 4Gb CF kaartje gekocht en een 32Mb swapfile aangemaakt als volgt met telnet:

dd if=/dev/zero of=/media/cf/swapfile bs=1024 count=32768
mkswap /media/cf/swapfile
swapon /media/cf/swapfile

En in de file /etc/fstab heb ik het volgende toegevoegd:
/media/cf/swapfile swap swap defaults 0 0
om de swapfile automatisch te activeren als de box opstart.

Ook heb ik mij picons er op gezet en de timeshift file er naar verwezen.
met commando free zie ik het volgende:

total used free shared buffers
Mem: 72908 71284 1624 0 724
Swap: 32760 4940 27820
Total: 105668 76224 29444


Ik ben nog niet terug naar de Milo image omdat ik voor mijn werk een week van huis ben en mijn vrouw niet met een rebootende Dreambox wil achter laten als het niet werkt.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldg
Hoe krijg ik mijn cabel tuner aan de gang, ik krijg maar een paar zenders. en weet niet hoe ik er meer zou moeten krijgen.

heb de cables.xml bestandje geprobeert van blz 80 maar die hielp niet. of dit is de verkeerde. of op de verkeerde plek.

heb een cable uit twente(almelo) nodig.



Met het Milo image red je het niet. Even de PLi erin zetten, scannen, met dreamboxedit even de lijst uit de ontvanger halen, milo erin zetten, dan de lijst er weer in, en alles werkt.

Dit is een optie die PLi wel heeft, maar Milo niet, heb al een aantal keren gevraagd of dit veranderd kon worden, maar geen reactie gehad. Dus blijft het even behelpen.

Of inderdaad ergens een complete lijst vandaan halen voor jouw gebied.

Suc6

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet milo-image-dm7025-20090815105001.nfi op m'n 7025 gezet, en nu heb ik een klein probleempje met mbox 06.0010.

 

Er word niet voor de 2e tuner gedecodeerd, en ik weet niet precies waar het probleem zit.

Als ik PIP inschakel dan loopt de box vast. Of als ik iets met encryptie opneem en tegelijk bv NED1 kijk.

 

Ik zie iets raars in /tmp:

Code:
root@dm7025:~# ls /tmp -lsrwxrwxrwx    1 root     root            0 Aug 16 12:43 camd.socket-rw-rw-rw-    1 root     root       144931 Aug 16 12:58 debug.txt-rw-rw-rw-    1 root     root          156 Aug 16 12:54 ecm.info  <<tuner1?-rw-rw-rw-    1 root     root          160 Aug 16 12:58 ecm2.info <<tuner2?-rw-rw-rw-    1 root     root            0 Aug 16 12:52 ecm3.infodr-xr-xr-x    3 ftp      root           60 Jan  1  2000 ftp-rw-rw-rw-    1 root     root            0 Aug 16 12:58 global_sc.infosrw-rw-rw-    1 root     root            0 Aug 16 12:47 hotplug.socket-rw-rw-rw-    1 root     root           21 Aug 16 12:43 mbox.ver-rw-r--r--    1 root     root            4 Aug 16 12:36 newcs.pid-rw-rw-rw-    1 root     root          514 Aug 16 12:54 pid2.info-rw-rw-rw-    1 root     root          514 Aug 16 12:48 pid3.info-rw-rw-rw-    1 root     root        17713 Aug 16 12:58 share.info-rw-rw-rw-    1 root     root          122 Aug 16 12:58 share.onl-rw-r--r--    1 root     root         2253 Jan  1  2000 smb.log-rw-rw-rw-    1 root     root          346 Aug 16 12:58 stat.inforoot@dm7025:~# 

 

ecm.info is de 1ste tuner, zou ecm0.info niet de 1e tuner moeten zijn? (En dan ecm1.info de 2e enz...)

 

Wie weet hier wat vanaf?

 

 

 

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...