Ga naar inhoud

[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: cellie
Uhm, ik lees net dat mbox nog geen dual decoding doet op het moment.

Even over die dual encoding. In mijn dm500 met Gemini moest ik deze optie manueel nog aanzetten om te kunnen opnemen en kijkentegelijk met 1 tuner aansluiting.
Moet dit ook nog in een DM800 met Milo of is dat dan reeds zo ingesteld?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

• Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: PeterPan
Is het mogelijk op de standaard opname directory (/hdd/movie) te veranderen?

Nee, die locatie heb ik "vast" gezet. (het originele DMM gedrag is verwarrend, dan neemt hij op waar je het laatst "gekeken" hebt)

Je kunt /hdd/movie laten wijzen naar een andere lokatie door er een softlink van te maken. Is er een reden dat je perse /hdd/films wil?
Geplaatst:
Origineel bericht van: Rytec
In mijn dm500 met Gemini moest ik deze optie manueel nog aanzetten om te kunnen opnemen en kijkentegelijk met 1 tuner aansluiting.
Moet dit ook nog in een DM800 met Milo of is dat dan reeds zo ingesteld?

Is reeds ingesteld (afhankelijk van EMU/CI - die moet het ook ondersteunen!)
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo

Nee, die locatie heb ik "vast" gezet. (het originele DMM gedrag is verwarrend, dan neemt hij op waar je het laatst "gekeken" hebt)

Je kunt /hdd/movie laten wijzen naar een andere lokatie door er een softlink van te maken. Is er een reden dat je perse /hdd/films wil?

/hdd/films was maar een voorbeeld. Ik heb twee 7025's. Beide hebben de directories /hdd/movie/box1 en /hdd/movie/box2. Ik heb box2 gemount op box1:/hdd/movie/box2. En box1 gemount op box2:/hdd/movie/box1.
Het is de bedoeling dat de opnames op box1 altijd naar /hdd/movie/box1 gaan (dat is dus lokaal) en op box2 naar /hdd/movie/box2 (ook lokaal).

Als je 1 bookmark maakt op box1 als /hdd/movie/box1 dan wordt deze locatie wel als default genomen als je via het menu->timer een opname aanmaakt, maar niet als je via de epg (groene knop: add timer) een opname aanmaakt. In het laatste geval wordt altijd /hdd/movie als default location genomen.

Het zou dus handig zijn als je in de MiLo image een default movie directory zou kunnen instellen
Geplaatst:

Hallo.

Deze image ga ik nu ook proberen.

Omdat ik niet begrijp of (en hoe en op welke plek) er iets van een image op de harddisk geplaatst wordt, heb ik de volgende vraag:

Indien deze image op een 7025 wordt geplaatst terwijl er nog geen disk inzit, vervolgens wordt er een disk ingebouwd uit een andere 7025 waarop een PLI image staat, kunnen dan (eventuele) PLI-gegevens/instellingen meekomen met die disk en e.e.a. in de war schoppen ?

bij voorbaat dank.

VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   (DVB-S2  en DVB-C tuners)
Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.

Geplaatst:

Nee hoor, op de disk staan alleen maar opnames enzo, maar geen instellingen.

Je kunt de disk, als je niet wil bewaren wat erop staat, ook formatteren vanuit het instellingen menu, dan is hij weer helemaal "fris" voor je nieuwe opnames.

Geplaatst:

Bedankt.

Dat is dan mooi een zorg minder.

Disk wordt overgezet, juist vanwege de opnames die er nog op staan.

Dan zijn blijkbaar al die andere mappen (waar geen opnames in staan) in dit verband niet van belang.

VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   (DVB-S2  en DVB-C tuners)
Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.

Geplaatst:

@MiLo

Ik heb dit al vaker gevraagd, maar wil toch nog eens herinneren:

graag een optie om het automatisch bijwerken van transponder uit te kunnen zetten (zoals destijds bij Enigma1).

Misschien kun je eens kijken bij PLI, waar dit intussen kan:

PLi® Jade3 Enigma2 v.6504

Support to disable background scanning

Zie je dit nog zitten of moet ik er niet meer op rekenen?

Geplaatst:

Milo, ik heb een probleem met jouw prima image:

Als ik via het menu (dus niet via de blauwe knop) naar applicaties ga en dan downloaden kies, zegt de dm terug "no new plugins found"

Dat lijkt me toch sterk, met een kale instal van je laatste release.

Ook de henksat zenderlijst kan ik zo dus niet downloaden. Via ipkg lukt dat natuurlijk wel.

In eerdere releases van jouw image had ik dit ook al.

Waar kan dat aan liggen?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Als je in de Radio modus zit, dan staat er op display niet het kanaal ( maar iets van zenderkeuze radiobouquets blabla...)en je kan dus niet zien welke zender op staat. Ja, natuurlijk wel op de TV. Maar de Radio modus gebruik ik als een radio :D, en de TV staat dan uit.

Is dit makkelijk aan te passen, want ik vind het echt een gemis.

Ciao, Bolliebol

Geplaatst:

milo kijk eens in je PM heb een acount voor het vip- 8000forum geregeld

is misschien wel interessant vooor jouw

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Geplaatst:

Hoe nederlandstalig geluidsspoor als standaard instellen?

Ik kreeg volgend antwoord:

sommige image onder steunen 2lang.

Die instaleren en dan via ftd naar de etc/ .

Daar staat het bestandje 2lang.config

deze openen met crimson editor en eerste taal op dut zetten en 2de bv op wat jij wilt.

Ik heb die op eng. staan.

Fff keer rebooten.

nu pakt hij altijd indien beschikbaar de nederlandse taal of anders de engelse taal indien beschikbaar.

suc6.

Ik vind geen 2lang.config in etc

Hoe moet ik tewerk gaan met MiLo?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen