Ga naar inhoud


ipbox 250s multiboot van af hdd


Dish

Aanbevolen berichten

ipbox 250s multiboot van af hdd hoe? wat heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen en waar is dit te vinden fijne box maar minder seport als mijn dm 7000 thnx

Sorry hoor, een computer is ook maar een mens. Je krijgt er niet uit wat er niet in zit.

En soms krijg je er ook niet uit wat er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel dat zou ik ook willen weten. In bijlage heb ik een documentje gezet met hoe het zou moeten werken, maar hier heb ik het nog niet werkend gekregen op men IPBox 350. Ik kan meerdere images installeren, maar als ik dan tijdens het booten een image selecteer die op de harde schijf staat hangt de box in het bootmenu. Enkel een reset door de spanning eraf te halen helpt dan nog. De flash image kan wel gewoon geladen worden.

 

Grtz,

 

Duche

Mulitboot_on_AB_IPBox_250SPVR.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik adviseer om niet vanaf HDD multiboot te starten, maar beter vanaf cf kaartje (makkelijk te doen met een IDE 2 cf adapter)

Of via een MMC / sd kaartje die je moet hebben ingebouwd.

 

Je HDD zal anders altijd blijven spinnen met een andere image dan je flash boot image.

 

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedank voor deze antwoorden jongens

duche heb je wat meer info over het inbouwen van een sd kaart?

Sorry hoor, een computer is ook maar een mens. Je krijgt er niet uit wat er niet in zit.

En soms krijg je er ook niet uit wat er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik weet niet hoe je zo'n kaartje in je box kan monteren. Ik ben het ooit wel eens tegengekomen, maar ben het toen vergeten te bookmarken. Mocht ik er iets over vinden zet ik het hier neer want ik zou ook wel zo'n kaartje willen inbouwen wink

Zoals cejean al melde zou het ook met een ide naar CF adapter gaan.

Misschien dat cejean ons verder kan helpen ?

 

Grtz,

 

Duche

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hem immidels aan de praat zo als bescheven in de handleidin die duche heeft geplaats dit werkt bij mijn pas na een software update naar de laatste abcom software en het werkt bij mijm alleen met dm 7000 images en niet met ipbox images

 

mvgr Disch

Sorry hoor, een computer is ook maar een mens. Je krijgt er niet uit wat er niet in zit.

En soms krijg je er ook niet uit wat er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is leuk om te weten ,want ik kreeg het ook niet aan de praat met ipbox images. Dan ga ik binnenkort eens met DM 7000 images spelen.

Bedankt voor de tip Dish smile

 

Grtz,

 

Duche

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duche
Sorry ik weet niet hoe je zo'n kaartje in je box kan monteren. Ik ben het ooit wel eens tegengekomen, maar ben het toen vergeten te bookmarken. Mocht ik er iets over vinden zet ik het hier neer want ik zou ook wel zo'n kaartje willen inbouwen wink
Zoals cejean al melde zou het ook met een ide naar CF adapter gaan.
Misschien dat cejean ons verder kan helpen ?

Grtz,

Duche


Met een IDE 2 cf kaart adapter kan je vanaf de compac flash kaart booten, dus elke image starten zonder een hdd die continu loopt te spinnen. Kosten een € of 15 denk ik. Je hebt een splittertje en een adapter en natuurlijk een kaartje nodig.

Verder als je een sd of MMC kaart in wil bouwen moet je HIER maar eens kijken.

Tip: zet de return of the Incubus image in je flash wink
Super stabile image met mooie overzichtlijke bootmenu en heeft de MMC / sd drivers al on board.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey cejean,

 

Bedankt voor je antwoord, ik ga op zoek naar zo'n kabeltje.

 

Origineel bericht van: cejean
Tip: zet de return of the Incubus image in je flash wink

Super stabile image met mooie overzichtlijke bootmenu en heeft de MMC / sd drivers al on board.

Het is idd een leuke stabiele image, maar zolang ze dyndns niet deftig werkend krijgen blijf ik bij de SifTeam images. Deze ondersteunen normaal gezien ook de MMC / SD kaartjes.

 

Grtz,

 

Duche

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...