Fatfreddy Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Ik zat ff te lezen op de site van Xs4all hoe het zit met het beeindigen van een contract. Daar staat het volgende over vermeld.: De Overeenkomst wordt aangegaan voor de in de Overeenkomst bepaalde termijn. De Overeenkomst wordt steeds stilzwijgend na afloop van de eerste termijn met eenzelfde termijn verlengd. Opzegging van de Overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de minimumduur. Na ommekomst van de minimumduur, kan de Overeenkomst maandelijks worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van (1) maand. Opzegging is mogelijk zowel schriftelijk als op de daartoe ingerichte elektronische opzegprocedure, met dien verstande dat de opzegtermijn eerst aanvangt op de dag waarop XS4ALL de opzegging ontvangt. Voor de opzegging is de aanvangsdatum van de Overeenkomst bepalend. Opzegging per e-mail is niet toegestaan. XS4ALL restitueert geen abonnementsgelden. Ik vind het een beetje tegenstrijdig wat er in vermeld staat. Eerst word er gerept over stilzwijgend verlengen na de eerste termijn van de overeenkomst met eenzelfde termijn. Vervolgens staat er :Na ommekomst van de minimumduur kan de overeenkomst maandelijks worden opgezegd. Wat is het nu ?
Gast wanderer Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 nieuwe wet, per juli van kracht, als de eerste termijn is afgelopen kun je na juli per maand opzeggen, ook al was het daarvoor weer met een jaar verlengd....
prutsie Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Bij Xs4all kan je zeer simpel zelf online de boel opzeggen, of overstappen naar een andere provider. Ga naar service center en kies "uw contracten", daarnaa de bovenste optie. Binnen 5 minuten ben je klaar. Dit is natuurlijk wel alleen mogelijk na afloop van je contract (normaal 1 jaar) en per maand. Men sluit je af op de datum dat je contract is ingegaan. Is je contract dus bijvoorbeeld 22 januari ingegaan en zeg je per direct op dan zal dus in dit geval op 22 maart de verbinding wegvallen en ben je vrij een andere provider te kiezen. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast hummiesat Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Origineel bericht van: prutsie Bij Xs4all kan je zeer simpel zelf online de boel opzeggen, of overstappen naar een andere provider. Ga naar service center en kies "uw contracten", daarnaa de bovenste optie. Binnen 5 minuten ben je klaar. Dit is natuurlijk wel alleen mogelijk na afloop van je contract (normaal 1 jaar) en per maand. Men sluit je af op de datum dat je contract is ingegaan. Is je contract dus bijvoorbeeld 22 januari ingegaan en zeg je per direct op dan zal dus in dit geval op 22 maart de verbinding wegvallen en ben je vrij een andere provider te kiezen. succes, Peter. Is het niet zo dat je met een maand opzegtermijn er dan "pas" op 22 april vanaf bent?
allez l'om Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 xs4all speelt een smerig spel, als je jaarcontract is afgelopen kun je pas opzeggen, en dan moet je dus nog de maand opzegtermijn in acht nemen, schandalig, maar zo staat het in de kleine lettertjes. Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
blake7 Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Niet alleen XS4ALL doet dat ook Alice! ze zeggen permaand opzegbaar maar in de praktijk is dat niet zo, je zit er altijd 3 maanden aanvast of je wil of niet. Het zal me dan ook niet verbazen als Hetnet deze regels ook zo heeft staan. Ik zelf zit nu met smart te wachten op eind mei dan ben ik eindelijk van telfort af. Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
Codx Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Ik zie het probleem niet. Je weet van te voren dat je een jaar contract bent aangegaan wat daarna automatisch wordt omgezet in maandcontract. Of je moet kiezen om wederom te verlengen voor een nieuw modem. Na je jaar contract kun je opzeggen per maand met 1 maand in achtneming. Lijkt mij niks meer dan normaal. Wil je direct het jaar contract opzeggen, doe dit dan 1 maand voor je contract afloopt. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
allez l'om Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Als ik een jaarcontract aanga, ga ik een contract aan voor 1 jaar, niet voor 1 jaar en 1 maand. Dus als ik keurig na 11 maanden een opzegging stuur, moet het contract na 12 maanden gewoon aflopen. Dat is bij xs4all dus niet zo, en dat is misleiding, dan moet xs4all zeggen u gaat bij ons een contract aan dat u na 1 jaar kunt opzeggen, waarna u nog 1 maand aan ons vast zit. Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Gast wanderer Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 wat een gezeur per juli mag je per maand opzeggen.... Wetswijziging...!
Gast hummiesat Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Buiten dat, een maand is minstens 30 dagen dus je zult minstens 30 dagen vóór het einde van die 12 maanden op moeten zeggen en dus niet nádat de 11de maand verstreken is. Bij mijn weten telt men altijd een volle maand. Dus bij een abo van 1 jan t/m 31 dec geldt: opzeggen op 25 november, einde contract 31 dec opzeggen op 2 december, einde contract 31 jan van het volgende jaar.
allez l'om Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Origineel bericht van: hummiesat Buiten dat, een maand is minstens 30 dagen dus je zult minstens 30 dagen vóór het einde van die 12 maanden op moeten zeggen en dus niet nádat de 11de maand verstreken is. Bij mijn weten telt men altijd een volle maand. Dus bij een abo van 1 jan t/m 31 dec geldt: opzeggen op 25 november, einde contract 31 dec opzeggen op 2 december, einde contract 31 jan van het volgende jaar. dat is ook wat ik bedoelde. In jouw voorbeeld heb ik dus op 25 november opgezegd, en zegt xs4all dat het contract dan pas op 1 feb wordt ontbonden omdat je pas op 1 januari kan opzeggen met inachtname van de maand opzegtermijn Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Codx Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Ik kan dit tegen spreken.. want ik heb voor een familielid in 2008 het xs4all abo opgezegd in de 11e maand van het abo. En dat was geen probleem. Abo is netjes na exact 1 jr afgesloten. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Fatfreddy Geplaatst: 15 maart 2009 Auteur Geplaatst: 15 maart 2009 Goed het is mij inmiddels duidelijk hoe ik de tekst moet interpreteren. Van het woord ommekomst had ik overigens nog nooit gehoord , jullie wel ?
Gast wanderer Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 lees nu toch eens, na juli kun je per maand opzeggen, dus wil je je abbo opzeggen dan kan dat een maand later al ingaan.... we leven in 2009...in 2008 was dat nog volgens de oude regels.... trouwens niet zo moeilijk, even gogelen en zie hier
leo1949 Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 De betekenis van het woord ommekomst: ommekomst´ om - me - komst de -woord (vrouwelijk) het intreden van een tijdstip; na ommekomst van de vervaldag ; het verstrijken van een termijn: na ommekomst van de contracttijd Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen