Ga naar inhoud


SAB Explorer PVR-SC peobleem met opnemen


Gast jde50

Aanbevolen berichten

goedemorgen,

 

heb een SAb explorer pvr-sc met 80Gb harddisk,

een duo lnb en een canal digitaal family pakket.

 

in de Sab zit de nieuwste software maar heb echter een probleempje:

wanneer ik een geprogrammeerd programma wil opnemen op bv sbs6 en ik zit te kijken naar ned 1 dan springt de sab over naar het kanaal waarvan de opname gaat starten en moet ik handmatig terug zetten naar het prog waar ik naar zat te kijken, is dit een tekortkoming van de sab of heb ik een instelling verkeerd staan??

 

weet iemand raad aub??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit apparaat bij iemand geinstalleerd en constateerde dit ook. Dit is helaas een tekortkoming aan dit apparaat. Ik heb hier al contact over gehad met de importeur maar er schijnt niets aan te doen te zijn. Tevens worden er regelmatig opnames niet gedecodeerd of springt het beeld op zwart na enige minuten, komt dit bij jou (of iemand anders) ook voor ?? Ik vind het heel eerlijk gezegd een zeer matige ontvanger.

 

Groet, Jarod

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Jarod,

 

bedankt voor je reaktie, vind het errug lastig,ik weet het is een kleinigheid maar stoor me er steeds meer aan.

 

verder heb ik geen last van zwart beeld bij opgenomen programmas en heb van het decodeer gebeuren ook geen last,....tot nu toe tenminste.

 

verder vind ik de omschakeling tussen de kanalen errug lang duren en teletekst is helemaal een ramp,soms halve paginas en meestal de tekst van 2 paginas door mekaar heen, vreselijk!!!

 

zal toch ook nog eens een mailtje naar sab sturen wie weet!!!hoe meer mensen er over klagen hoe beter.

 

hou je op de hoogte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jarod
Ik heb dit apparaat bij iemand geinstalleerd en constateerde dit ook. Dit is helaas een tekortkoming aan dit apparaat. Ik heb hier al contact over gehad met de importeur maar er schijnt niets aan te doen te zijn. Tevens worden er regelmatig opnames niet gedecodeerd of springt het beeld op zwart na enige minuten, komt dit bij jou (of iemand anders) ook voor ?? Ik vind het heel eerlijk gezegd een zeer matige ontvanger.

Groet, Jarod


Ik heb deze ontvanger zelf niet, maar een vriend van me meldde mij exact hetzelfde probleem. Ik heb er juist de nieuwste software opgezet, maar weet nog niet of dit iets geholpen heeft.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist contact gehad met de TD van Sab uit rotterdam

en die vertelde me dat het een tekortkomnig van het apparaat is,

het is ook niet op te lossen met software.

 

m.vr.gr

 

jde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dit toegeven, moet er toch ook een oplossing voor komen. Je kunt me niet vertellen dat we dit zomaar moeten slikken?

 

Of een oplossing voor dit apparaat, of een mogelijkheid om om te ruilen voor een alternatief. Deze apparaten worden nog steeds aangeboden en er zit toch nog gewoon garantie op. We mogen toch ervan uitgaan dat je met een PVR ook zonder problemen gecodeerde programma's kunt opnemen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou...je kunt met dit apparaat wel opnemen hoor, alleen

het probleem is als je iets programmeer met de manager en de de

opname gaat starten dan springt de zender over naar het kanaal dat je heb geprogrammeerd om op te nemen.

je kunt hem dan wel weer naar het oorspronkelijke kanaal terugzetten maar dat is gewoon uiterst irritant.

 

en dat vind ik zo vreemd dat daar geen nieuw stukje software voor gechreven kan worden, bij andere merken is dit toch wel goed voor mekaar??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M_Z Bedoel jij het verspringen of de mislukte opnames ??

 

Ik heb wel geconstateerd dat de opnames vooral mislukken bij de horizontale frequenties. Met name 12515 geeft problemen. Toeval of niet ?? LNB nagekeken, andere lnb gemonteerd geeft allemaal geen oplossing. Misschien dat deze ontvanger gevoeliger is voor niet goed werkende kabels ?? Graag verneem ik of er meer mensen zijn die deze SAB hebben en problemen hebben met opnames. Want anders wil ik deze ontvanger terugbrengen en een alternatief vragen bij de winkel waar deze gekocht is. Hij zit nog in de garantie. Het is ook heel vervelend dat je mensen "aan de schotel helpt" maar dat er niets anders dan problemen zijn en dat ze uiteindelijk afknappen. Vooral omdat ze er zelf geen verstand van hebben.

 

Groet, Jarod

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Jarod,

 

nee da bedoel ik niet,ik bedoel het volgende:

als ik met de opname manager een programma programeer om bijv om 22.00 uur een programma op te nemen op zeg maar sbs6 en ik zit om 22.00 uur naar bijv rtl4 te kijken dan springt de decoder op sbs6 als tie begint op te nemen terwijl ik toch echt op rtl4 zit te kijken.

dan moet ik via de ab de decoder weer op rtl4 zetten.

 

de opname die ik heb geprogrameerd werkt wel gewoon goed alleen dat overspringen van het kanaal als tie begint op te nemen vind ik uitermste irritant.

daar zou ik graag een oplssing voor hebben en die kunnen ze dus niet geven bij sab

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vriend van me klaagt vooral dat hij bij opnames zwart beeld opneemt, dat het decoderen gewoon niet werkt, met vrije programma's geen problemen. Dat is echt onacceptabel. Soms gaat het even goed, soms na enkele minuten gewoon zwart.

 

Het verspringen van kanaal bij een timer is gewoon een software bug/manier van werken.

 

M_Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemiddag,

 

nu zet ik zojuist mn tv aan en nu heb ik helemaal geen canal digitaal meer, alle betaalde zenders zijn zwarte hij zegt gecodeerd kanaal.

 

kaart er al paar keer opnieuw ingedaan en decoder paar keer helemaal gereset maar niks.

 

weet iemand raad!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat dit probleem door je kaart wordt veroorzaakt ?? (seca 3 ??). Er zijn nogal wat problemen met de seca 3 kaart heb ik begrepen. Weet het zelf niet want heb nog geen nieuwe kaart ontvangen.

Ik heb deze ontvanger vanavond even bij mij thuis aangesloten gehad. Inderdaad geeft het ding problemen met opnames. Dat ding gaat zaterdag terug. Eens kijken of ze een alternatief willen aanbieden want deze ontvanger is eigenlijk gewoon een slecht apparaat. En ik heb begrepen dat ik niet de enige ben die problemen heeft geconstateerd. Ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen want deze mensen zijn al eerder terug geweest en toen was men niet heel erg bereid om dit ding terug te nemen.

 

Groet, Jarod

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verspringen naar de zender die je gaat opnemen is normaal bij SAB. Hij springt ook van je favorieten naar alle kanalen. Ik vind dat geen groot probleem, wel een beetje hinderlijk. Ik heb hetzelfde probleem van zwart opnemen na enige tijd ook soms sinds kort. Wel heb ik gemerkt dat in het geval het misging met de opname de instelling van het apparaat van tuner1 naar tuner2 was gesprongen die bij mij in loop staat met tuner1. Misschien dat dat ook wat met het opname probleem te maken heeft. Ik heb de ontvanger al vele jaren in gebruik zonder problemen. Dit verschijnsel treedt pas sinds kort op.

Heeft Canal Digitaal wat veranderd? Ik heb nog niet de nieuwe SECA3 kaart.

 

Topfield 7710 PVR HD, Samsung UE32C6800US, Multytenne, CD SECA3 in Mediaguard 3 CAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...