Ga naar inhoud

Installatie deltastar gregorian schotel met moteck SG 2100

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello , Ben reeds lang op zoek naar een gregorian schotel en heb nu een deltastar 90 cm schotel met bijpassende arm + feedhorn en flens . Echter heb ik geen motor voor aansturing (fibo) en ook geen polarmount. De schotel heeft een bevestiging om op een moteck sg 2100 te draaien . Dus kan ik rustig deze deltastar laten ronddraaien met die moteck. Nu is het zo dat ik de motor vanop twee plaatsen bedien. Nl. een dm800 in de living en naar mijn hobbyplaats waar ik als hobby aan feedhunting doe. De twee plaatsen ( living en hobbyplaats werken afzonderlijk , dus ofwel kijk ik in de living ofwel zit ik in de hobbyplaats. Vandaar dat ik de coax die nu van mijn gewone offset schotel kom handmatig verwissel naar ofwel de living ofwel de hobbyplaats.

Nu wil ik vanuit de hobbyplaats mijn blindscanner ontvanger (Clarke-tech 31000) + mijn Quali tv ontvanger + mijn skystar 2 kaart in de PC onafhankelijk laten werken . Uiteraard alles op éénzelfde satelliet. Dus als ik aan het blindscannen ben met de Cl-T , wil ik eveneens werken met de Quali en met de skystar kaart. Ik had gedacht om als Lnb een invacom QDF 031 universal quad 0,3 aan de flens te hangen. Echter weet ik niet of dit zal lukken om alles aan het werk te krijgen zoals ik hierboven heb beschreven.Dus de eerste uitgang van de Lnb gebruiken om de motor te doen draaien ( ofwel uit de living met de dm800 , ofwel vanuit de hobbyplaats met mijn Clarke-Tech. De andere drie uitgangen gaan dan naar mijn hobbyplaats voor de Quali-tv , de skystar 2 kaart en eventueel een derde ontvanger.

Zou dit allemaal lukken met deze quad Lnb ?

Enfin het is een hele boterham , maar beter wat goed uitgelegd dan tienmaal te moeten antwoorden op bijkomende vragen hé wink

Alvast bedankt voor eventuele aanvullingen , tips ect... smile

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Het probleem zit hem in het vogende de DM800 in de living stuurt de SG2100 mooi.

Als je nu in de hobby kamer wil gaan kijken dan moet daar een andere ontvanger de sg2100 sturen deze weet niet waar de motor staat en zal hem dus een ander comando geven dit gaat niet goed. wel kan je gewoon kijken op alle 4 tegelijk als je dat zou willen maar sturen van 2 plaatsen is denk ik niet te doen de SG2100 kan dat niet.

Je zal een universeel systeem moeten hebben in de living en in de hobby ruimte.

Waarom zoek je niet en dat is niet moelijk een orginele motor en polarmount en ga je een universeel systeem gebruiken.

Zodat je vanaf elke plaats het kan bedienen. zelfs als je niet thuis bent en toch een pc in de buurt hebt of zelfs met de mobile telefoon met internet

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

Nochthans werkt dit al jaren prima bij mij met een gewone offset schotel en een goldstar single lnb. Enkel maak ik de gewoonte om als ik in de living mijn dm800 afsluit dit te doen op BVN , dus op astra 19°E. Als ik de coax dan heb verlegt naar de hobbyplaats , start ik daar op de astra 19° E en kan ik begonnen te draaien. Nooit geen problemen gehad op deze manier.

Moest ik een motor en polarmount kunnen vinden ware dit natuurlijk mooi . Echter moet ik dan werken met een vbox2 op 36V voor de living en een ontvanger in de hobbyplaats die een 36V uitgang heeft en dat zijn er niet veel hé.

Of kan dit op een andere manier ?

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

Geplaatst:

Je vraagt dus naar de bekende weg "je doet het al jaren" zeg je waarom zou het nu niet gaan dan????????????????????

--------

Een polarmount en motor zijn niet moeilijk te vinden.

En dan sturen met de Fibo-box via de PC helemaal geen Vbox of derglijke.

Sjaak

normaal staat het iets uit het lood, jij hebt dit aangepast door de klem te veranderen. goed gedaan joggie.

haha

Geplaatst:
Citaat:
Je vraagt dus naar de bekende weg "je doet het al jaren" zeg je waarom zou het nu niet gaan dan????????????????????

Effe goed de vraag lezen Snuffer , ik doe het al jaren op de manier zoals ik heb uitgelegd zoals hierboven beschreven. Doch dit met een single lnb . De vraag is of het op die manier ook zou gaan met de lnb die ik voor ogen heb ,nl. de invacom QDF 031 universal quad lnb 0,3 .
Indien je een andere oplossing weet graag, maar beschrijf die dan zodat ik weet wat de "alternatieve manier" is. :D

Citaat:
Een polarmount en motor zijn niet moeilijk te vinden.

Indien zo dan weet je wel waar ik die kan vinden , dus kun je me een PM sturen wink

Citaat:
En dan sturen met de Fibo-box via de PC helemaal geen Vbox of derglijke

Hierin ben ik een volledige leek dus dan graag een woordje uitleg.

Geplaatst:

Ja ik lees de vraag wel goed hoor je doet het met een single nu ga je het doen met een waar 4 singels in 1 lnb zitten dus gaat het net zoals voorheen zonder probleem.

Fibo-box is een motor stuursysteem gemaakt om motoren van Fibo's en Actuators van 36 volt te sturen via de PC met een programma. dit programma kan je op elke PC zetten zelfs op je U3 stick en dan van elke willekeurige PC laten draaien.

google maar eens op Fibo-box

Ron

Sjaak

Wist jij wat de leus was voor de zendamateur onder de handelaars???

Centamateurs en uh een zendamateur weet het altijd beter.

Aldus de welbekende heer H.S te K.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Snuffer
Aldus de welbekende heer H.S te K.

Je bedoelt zeker H.S Junior.
H.S senior zou nu 99 jaar oud zijn. (als ik mij niet vergis)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

99 dat is wel erg oud hahaha

nee senior zal in de 80 zijn denk ik nu hij is iets ouder als mijn vader die is 77 dus. Ouwe piraten die boeven

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen