vincent1971 Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Heb een discussie met iemand. Die beweert dat je met een twintuner, doorgelust, met 1 lnb Nederland 2 kan bekijken en RTL 4 kan opnemen. Bij mijn weten kan dit niet omdat deze 2 zenders op 2 verschillende transponders zitten. Proefondervindelijk ook vastgesteld. Wie heeft er gelijk? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Moderator ceesv Geplaatst: 15 maart 2009 Moderator Geplaatst: 15 maart 2009 Ze zijn allebij horizontaal gepolariseerd en zitten ook in de hoge band, dus het gaat werken. Wanneer er een vertikaal, en de andere horizontaal gepolariseerd was, zou het niet gaan. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
WPW Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Klopt, transponders zijn verschillend. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Moderator ceesv Geplaatst: 15 maart 2009 Moderator Geplaatst: 15 maart 2009 Origineel bericht van: vincent1971 met een twintuner, doorgelust Dus... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
vincent1971 Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Origineel bericht van: ceesv Origineel bericht van: vincent1971 met een twintuner, doorgelust Dus... Ja? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Moderator ceesv Geplaatst: 17 maart 2009 Moderator Geplaatst: 17 maart 2009 Ja dus. Je LNB ontvangt vier verschillende "kwadranten." -Lage band vertikaal 13 Volt -Lage band horizontaal 18 Volt -Hoge band Vertikaal 13 Volt 22 kHz. -Hoge band Horizontaal 18 Volt 22 kHz. Allebei de door jou genoemde programma's zitten in hetzelfde "kwadrant", namelijk hoge band horizontaal gepolariseerd. Wanneer je de eerste ontvanger de lnb laat aansturen, zal die bijvoorbeeld op nederland 1 afgestemd kunnen worden. RTL 4 zit weliswaar op een andere transponder, maar wel in hetzelfde kwadrant en kan daarom wanneer je de antenne doorlust door een 2e ontvanger weergegeven worden. Luxe TV zit bijvoorbeeld ook in de hoge band, maar vertikaal gepolariseerd en kan niet gelijktijdig met bijvoorbeeld Nederland 1 opgenomen worden. In dat geval heb je wel voor elke ontvanger een eigen LNB nodig. Je kennis heeft dus gelijk, maar alleen omdat de 2 genoemde tv programma's in hetzelfde "kwadrant" zitten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen