looney2 Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Ik heb een "brakke" lijn, drie pc`s op het netwerk en vraag me af hoeveel een spel zoals bv. world of warcraft,counterstrike en dit soort games aan bandbreedte gebruiken. Is daar ergens meer info over te vinden of kun je dat met een (simpel) progje meten? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
NINjak Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 In CS (ook Source) kan je zien hoeveel Kb up en down je op dat moment stuurt. Dat kan je oa. doen door "net_graph 3" in de console (~) te typen. Het zijn Kb's per seconde maar dat is ook weer afhankelijk van wat er zelf in het spel, aan settings, is veranderd. Het zal ongeveer zo'n 6+6 (up/down)zijn en dus rond/max. de 12Kb/s (zonder de ingame voice te gebruiken) zijn. Voor WoW is er volgens mij geen ingame setting maar mischien is er wel een MOD die het kan laten zien en dus te downloaden is. Je zou natuurlijk ook bv. een programma zoals NetLimiter (voor beide of natuurlijk alles) kunnen gebruiken. Wat spellen verbruiken is dus niet zo erg veel maar het is wel constant. Een draadloos netwerk is voor gamen bv. niet zo heel prettig/goed want het is heel belangrijk (zeker met schietspellen) een goede en constante verbinding te hebben. Ook als een andere gebruiker/computer zit te downloaden zal de gamer dit altijd merken ook al zou je "ruimte" over houden door de verbinding niet compleet te gebruiken.
looney2 Geplaatst: 16 maart 2009 Auteur Geplaatst: 16 maart 2009 Origineel bericht van: NINjak Je zou natuurlijk ook bv. een programma zoals NetLimiter (voor beide of natuurlijk alles) kunnen gebruiken. Wat spellen verbruiken is dus niet zo erg veel maar het is wel constant. Een draadloos netwerk is voor gamen bv. niet zo heel prettig/goed want het is heel belangrijk (zeker met schietspellen) een goede en constante verbinding te hebben. Ook als een andere gebruiker/computer zit te downloaden zal de gamer dit altijd merken ook al zou je "ruimte" over houden door de verbinding niet compleet te gebruiken. Zou je dan met Netlimiter op alle pc`s weinig tot geen last hebben als er ééntje aan het downloaden is terwijl de ander game`s speelt en weer een ander bv msnnnen? dit als NetLimiter op zeg maar 50 kb staat ingesteld HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
NINjak Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Met Netlimiter kan je per programma instellen hoeveel up en download het zou mogen gebruiken. MSN kost bijna niets aan bandbreedte (bedoel ik alleen het chatten met evt. video/webcams heb ik geen ervaring). Het gamen kost eigenlijk ook niets noemenswaardig dus het enige wat je zou kunnen cappen is het downloaden zodat de gamer en in mindere mate de MSN-er zo min mogelijk last van het downloaden hebben! Afhankelijk van het te gebruiken programma en/of protocol gebruikt het wel of "bijna" geen upload. Je kan het vaak in de torrent client het vaak al instellen (al vergeten mensen dat vaak) en voor een snelle download hoef je niet je complete upload te gebruiken en dus te laten misbruiken. Dus... het MSN-en en het gamen cappen heeft eigenlijk weinig tot geen zin want het downloaden heeft er eigenlijk geen last van. Andersom is dat wel het geval vooral bij het gamen want MSN komt er wel doorheen.
looney2 Geplaatst: 16 maart 2009 Auteur Geplaatst: 16 maart 2009 Dat lijkt me helder uitgelegd! dank je. Maar is er een progje waarmee je vanuit één pc (mijn pc) in de gaten kunt houden wat en wie hoeveel van de bandbreedte in gebruik heeft/had ? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen