Loui (K) Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Duur betaalnummer OPTA geeft deze waarschuwing. De telecomwaakhond is getipt over mogelijk misbruik via de mobiele telefoon. Het gaat om mensen die gebeld worden op hun gsm door Italiaanse en Griekse telefoonnummers (met respectievelijk 0039 en 0030 als landcode). De beller hangt snel op. Mensen die terugbellen, krijgen, zonder dat ze het weten, contact met een duur betaalnummer. De oplichters verdienen zo veel geld. Italiaanse nummers OPTA kan alleen optreden tegen misbruik via Nederlandse telefoonnummers, vandaar de waarschuwing. Het gaat om de volgende Italiaanse nummers: +393193260001 +393193260003 +393193260004 +393193260005 +393193260006 +393193260008 + 393193269002 +393193269003 0088 Waarschijnlijk gaat het om nog meer nummers. Bij ConsuWijzer, het informatieloket voor consumenten van de Nederlandse overheid, zijn enkele klachten binnengekomen over Griekse nummers; deze beginnen met 0030. Daarnaast heeft OPTA eerder gewaarschuwd voor het terugbellen naar 0088 nummers. Mocht je gebeld zijn door een dergelijk nummer, bel dan niet terug en dien een klacht in bij ConsuWijzer. Bron RTLZ
Sverige Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Ik bel nooit terug... als ze me moeten hebben bellen ze nog maar een keertje Maar.... als je naar een gewoon italiaans nummer ZOU terugbellen... dan kost dat toch gewoon maar een gesprek naar een Italiaans nummer, meer toch niet??? of zie ik even niet wat het probleem is? - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
pukje Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Origineel bericht van: Sverige Maar.... als je naar een gewoon italiaans nummer ZOU terugbellen... dan kost dat toch gewoon maar een gesprek naar een Italiaans nummer, meer toch niet??? of zie ik even niet wat het probleem is? Niet altijd alle landen hebben ook nummerreeksen die duurder zijn als vast of mobiel in dat land. Denk maar b.v. aan de 0900 nummers of die speciale gsm nummers in leichtenstein
Greatone Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Ik heb mijn voicemail uit, en oproepen van nummers die ik niet ken bel ik niet terug. Als het belangrijk is bellen ze wel weer * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
edbe Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 ik bel ook nooit terug naar een onbekende nummer, vrienden / familie staan netje geprorammeerd in mijn telefoon. als ze me nodig hebben bellen ze nog maar een keer.... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 28e,23e,19e,13e
Fiene56 Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Ik kan me hierbij alleen maar aansluiten. Je ziet toch dat het nummer niet uit nederland komt +39*************, dus niet voor mij. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Ome Merde Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 als het belangrijk is bellen ze wel weer. da's mijn motto merDe deze ruimte is te huur
Greatone Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Origineel bericht van: Ome Merde als het belangrijk is bellen ze wel weer. da's mijn motto merDe Noordelijk nuchterheid noemen we dat * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Sverige Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Origineel bericht van: pukje Niet altijd alle landen hebben ook nummerreeksen die duurder zijn als vast of mobiel in dat land. Denk maar b.v. aan de 0900 nummers of die speciale gsm nummers in leichtenstein Ja, dat is zo... maar als jij met een Nederlandse mobiel het nummer VANUIT NEDERLAND belt, betaal je in principe gewoon het "buitenland" tarief van je mobiele provider. Bij VOIP ligt dat anders, daar hebben ze hele tariefstructuren die eruitzien alsof je in het land zelf bent, bij "betaalnummers". In principe kan je geen speciale dure nummers bellen vanuit "het buitenland"... Ik denk dat het in de waarschuwing er over gaat dat je dan een "duur" gesprek naar het buitenland betaalt, terwijl je dit niet in de gaten zou hebben ondanks dat je het aan het nummer wel kan zien. Even een voorbeeld... vanuit Zweden kan ik met mijn Zweedse mobiel bepaalde Nederlandse 0900 nummers bellen... grofweg werkt het met nummers die niet meer dan 40 ct per minuut in NL zouden kosten. Ik betaal het normale zweedse tarief voor bellen naar Nederland, wat momenteel 5.50 Kr per minuut is (ca 50 ct)... je hoort dan zelfs ook de Nederlandse aankondiging hoeveel het gesprek per minuut kost, maar je betaalt dus gewoon een gesprek naar NL. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Als mijn vriendin die op dit moment in Canada woont mij wil spreken en ik ben toevallig niet online, dan belt ze via Skype mijn mobiele telefoon in Duitsland. Ze laat hem 2 x overgaan. Hebben we zo afgesproken. Ik zie dan of helemaal geen nummer of een nummer dat met +37xxxx begint. Dan ga ik naar mijn PC en neem contact met haar op via Skype. Dat kost helemaal niks. En we kunnen elkaar ook nog zien. Ik heb laatst voor de lol dat +37xxxx nummer eens teruggebeld maar dan komt de melding dat het een ongeldig nummer is.
cookie monster Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Indien niet in mijn adressenboek , pech pakniet op !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
mereltje Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Ik kreeg een sms er heeft een 0900******* naar u gebeld bla bla nou de telefoon lag voor me op tafel en er was niet gebeld ,heb geprobeerd te achterhalen wie het was ,maar nergens bekend Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Ou-Tannu Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 en zo is het maar net :Y) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen