duc748 Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 hallo. omdat ik bijna 20MB per file per dag krijg in: /var/log/syslog /var/log/kern.log /var/log/debug wil ik graag hebben dat deze 3 bestanden om de dag automatic verwijdert worden. kan dit?? ik heb nu dat ze per dag ingepakt worden tot een *.rar file. MVG
Puch Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Het inpakken naar een *.rar gebeurt waarschijnlijk via een cronjob in de etc/daily.cron map. vul die cronjob aan zodat ze na het inpakken van de rar de originele bestanden gewist worden. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
duc748 Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Geplaatst: 18 maart 2009 mm ik heb die file niet: /etc/daily ik heb dit in: /etc/logrotate.conf Code: # see "man logrotate" for details# rotate log files weeklydaily# keep 4 weeks worth of backlogsrotate 1# create new (empty) log files after rotating old onescreate# uncomment this if you want your log files compressed#compress# packages drop log rotation information into this directoryinclude /etc/logrotate.d# no packages own wtmp, or btmp -- we'll rotate them here/var/log/wtmp { missingok monthly create 0664 root utmp rotate 1}
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen