Ga naar inhoud


[DM800HD] Probleem in de tuner, LNB, voeding of...?


FGR

Aanbevolen berichten

Hallo satvrienden ik heb het volgende probleem/vraag, ik heb een stab 120/triax 110cm/alps LNB en als ik die instel in de instellingen van de Dreambox 800HD dan verlies ik regelmatig het signaal (freezes)op diverse zenders. (spanning op de LNB tijdelijk even weg of zo?)

 

Na wat lezen heb ik uitgevonden dat als ik de LNB spanning aanpas in de geavanceerde instellingen van de tuner(verhoogde spanning>ja) dat dit het soms probleem oplost en zo ook bij mij, echter als ik deze optie kies kan ik niet meer draaien omdat ik dan voor geavanceerd kies maar het beeld blijft er dan wel.

 

Is er een mogelijkheid om dit in te stellen in de optie eenvoudig van de tuner-configuratie , moet ik de tuner of LNB zelf eens gaan bekijken/vervangen of de voeding wellicht?

 

Ik wil best een andere LNB erop zetten of de tuner of voeding vervangen ALS ik weet wat er mee is.

 

De schotel is al een jaar of 4 oud en ook de alps lnb is in die leeftijd, echter sinds ik de dreambox heb loop ik hier tegenaan, de topfield 5000 heeft in dezelfde opstelling geen problemen met freezes/uitval.

 

Oja, als ik dan even snel heen en weer zap dan komen de zenders wel vaak weer naar voren tot de volgende freeze. cry

Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI.   VU+ DUO VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een dreambox verlangd wat meer signaal, dan de meeste ontvangers, om beeld te kunnen verkrijgen.

Ik raad je aan, om de LNB te vervangen.

 

Wat is trouwens de waarden van SNR BER op je ontvanger ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

SNR 13.50, dB 84%,AGC 93%, BER 0 op de Astra 19,2

 

Lijken me op zich wel goede waardes, als hij wegvalt dan gaat de SNR volgens mij ook naar nul.

 

Ok, ik ga morgen maar eens een andere LNB halen, is op zich niet zoveel werk en de kosten zijn het ook niet. smile

 

Binnenkort wil ik er toch ook een multytenne naast zetten, die pakt alle 4 de satellieten die ik regelmatig kijk en hoeft ik weinig meer te draaien en kan ik ze sowieso op geavanceerd instellen.

 

 

Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI.   VU+ DUO VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvangstwaarden zijn goed.

 

Wat mij weleens opvalt, wanneer de 800 een hele tijd een hd zender heeft weer gegeven, en dat ik dan zap naar een sd zender, bij mij ook de snr op nul % staat. Een reboot doet dan wonderen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er inderdaad uit dat dit de oplossing is (geavanceerd icm diseqc 1.2), hij draait nu weer en de optie om de lnb spanning te verhogen staat er ook bij, ik ga het even bekijken hoe het met de freezes gaat nu, alvast bedankt allemaal. smile

 

 

Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI.   VU+ DUO VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...