woodytwo Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Hoe kan ik dit doen, met vulkaniserende tape? Het betreft een oude sony KV-X2531D Alvast dank W
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Gaat niet...oplossing: lijntrafo vervangen. Als het erg stoffig is, kan het zelfs brand veroorzaken.
woodytwo Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 Brand kan ik inkomen. ik zie de spetterende gloed waar de kabel in/op de zuignap zit aangesloten. Hoe kan het dat een kapotte lijntrafo hier (dooslag lijkt het wel) tot gevolg heeft ? Vr gr Wouter
Moderator ceesv Geplaatst: 17 maart 2009 Moderator Geplaatst: 17 maart 2009 Of oorzaak en gevolg door elkaar gehaald? Er kan meer aan de hand zijn, hoogspanning te hoog, door defecte condensatoren, kabel kapot, waardoor de lijntrafo overbelast is, overslag op de hoogspannings aansluiting van de beeldbuis en de grafietlaag, etc, etc. Dus loop nog eens alles na, succes! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Snurker Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Als die aansluiting t.g.v. nicotine erg bevuild is, dan zou dat ook wel eens de oorzaak kunnen zijn. 1. Glas rondom aansluiting goed schoonmaken 2. Aansluitpunt op kontaktbreuk controleren Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Moderator ceesv Geplaatst: 17 maart 2009 Moderator Geplaatst: 17 maart 2009 Even als aanvulling een waarschuwing. Denk eraan de beeldbuis te ontladen voordat je de HSP aansluiting aanraakt. De beeldbuis kan nog lange tijd een hoge lading bevatten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Snurker Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Dankzij dat lekkende geknetter, waardoor er reeds voldoende lading weglekt, zal dit wel niet nodig zijn S ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
boarder Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 losse hoogspanninskabels zijn in de handel beschikbaar.
Moderator Matchless Geplaatst: 17 maart 2009 Moderator Geplaatst: 17 maart 2009 Citaat: De beeldbuis kan nog lange tijd een hoge lading bevatten. Lol..kan ik bevestigen..dat doet auwa. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Jan Ambers Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Als je de BB ontlaadt, doe dit met een draad die er meestal bij is, en via zijn pen. Aan de soepele blanke draad die over de aqualaag loopt ligt meestal een ontlaadpen met draad erbij. Dus je ontlaadt de BB= condensator tussen de aqualaag en HSp aansluiting. Neem je tussen massa en top; dan kan je ernstige beschadigingen a d electronica verwachten!
z80 Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Origineel bericht van: Snurker Dankzij dat lekkende geknetter, waardoor er reeds voldoende lading weglekt, zal dit wel niet nodig zijn S nee dit is niet waar. enkel als de spanning hoog genoeg is voor de overslag zal deze het bekende knetter geluid maken. maar alle spanning er onder blijft gewoon in de bb. en uit ervaring weet ik dat deze zelfs na een maand nog behoorlijk pijn kan doen.
woodytwo Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Geplaatst: 18 maart 2009 Ok, bedankt voor de antwoorden. Ik heb net een Moto Guzzi gekocht die mijn aandacht opeist, maar ik zal binnenkort met jullie tips aan de slag gaan. Bedankt! wouter
Mister Bean Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Koop een rolletje teflontape bij de bouwmarkt. Maak de hoogspanningskabel goed schoon. Pas op dat je geen opdoffer krijgt, de beeldbuis houdt lading vast! Wikkel het teflontape heel dik om de hoogspanningskabel. Door de hoge epsilon R (dielectrische constante) van teflon is de kans op spetterde hoogspanning zeer gering. Groet, Nico
elektroboy Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 vroeger kwamen er soms tv binnen waar ze met silicone de kap hadden vol gespoten meestal type 2 a 2 b chassis = geen
gerrit B Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 daar is gewoon speciale spray voor. eerst de kap verwijderen en even ontladen. gebied rond de ansluiting even goed schoonmaken. Kap er weer op zetten Even flink rondspuiten met deze isoleerspray (spuitbusje van kontakt of Philips) goed laten drogen en weg is het probleem. Deze spray heeft dacht ik pas een doorslag bij meer dan 12KV suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen