Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerrit B
daar is gewoon speciale spray voor.
eerst de kap verwijderen en even ontladen.
gebied rond de ansluiting even goed schoonmaken.
Kap er weer op zetten
Even flink rondspuiten met deze isoleerspray (spuitbusje van kontakt of Philips) goed laten drogen en weg is het probleem.

Deze spray heeft dacht ik pas een doorslag bij meer dan 12KV

suc6

Gerrit

als je bedenkt dat er op de aansluiting van de beeldbuis minimaal 25KV staat.
weet je ook meteen wat er gebeurt als je deze inspuit met deze spray.
niet doen dus.
afhankelijk van de lijntrafo de hoogspanings kabel vervangen of de hele lijntrafo vervangen.

Geplaatst:

Ja ik weet wat er gebeurd ......niets,

Je bent nl. van het gespetter af wat vaak veroorzaakt wordt door stof en de combinatie vocht.

Maak je het schoon en spuit je er van die spray op dan ben je er vanaf.

Zo is er ook spray wat je op je trafo kunt spuiten tegen piepende/fluitende TV's ed.

Gewoon stukken goedkoper en ook stukken sneller dan je trafo ed. te gaan vervangen.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• 2 maanden later...
Geplaatst:

In de K9, K11 en K12 tijd van philips was de silicone spuit erg handig met overslag gevalletjes.

Gewoon lekker met spiritus cleanen en drogen.

Dop erop en tussen de dop en er omheen lekker knoeien met de kit.

Daagje uit laten stinken en weer spelen met die hap.

Werkte ook altijd goed bij lekkende lijntrafo's.

Geplaatst:

Allemaal knoei! siliconen kit bevat een zuur en dat is elektrische gelijder .gaat gegarandeerd lekken na verloop van tijd.Alternatief is een soort afdichting kit grijs of zwart,dat zit op een rol,en word niet hard en lijkt een beetje op boetseer klei/kneed massa en is verkrijgbaar in sanitair winkels of[niet in een bouwmarkt] groothandel,de naam weet ik niet heb het zelf nooit gekocht,dit spul blijft elasties en plakkerig en werd gebuikt voor afdichting van dak doorvoer buizen /rookgas ed.het is geen sanitair kit,maar lijkt erwel een beetje op. en het verweerd bijna niet droogt niet uit.Let wel!!dit is op eigen risico,is een alternatieve reparatie methode.

Geplaatst:

tja dat knoeiwerk met siliconen kwam ik vroeger veel tegen. Het helpt een korte tijd en dan moet ie nog vervangen worden (zeker vanwege die shit kit). Probeer het eerst altijd met goed schoonmaken met spiritus (wel wachten tot het goed droog is!). Als het dan niet lukt effe een nieuwe lijntrafo. Kost ook niet je kop en gaat weer lang mee. Met siliconen kom je op korte termijn toch voor de zelfde kosten te staan

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen