Gast aawsum Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Hebben jullie tips/aanvullingen op mijn boodschappenlijstje? Boodschappen: 1x Topfield 7710 HD PVR 250gb of de Homecast HS 8100 HD PVR 250GB 1x Duo LNB Astra 1 / Astra 3 QUAD (Wij gaan kijken naar de nederlanders, commercielen, eurosport, discovery, maar geen exotene, we willen echter wel voorbereid zijn op de toename van HD kanalen, en een eventuele tweede tv op de slaapkamer) 1x Schotel 64cm 1x CanalDigitaal smartcard 1x Aston dual module 1x Aluminium muurbeugel --> Welke beugel heb ik nodig, is 30cm genoeg (hoek is ongeveer 40 graden tot het zuiden)? 2x 20-25m coax (als we 2e tv nemen leg ik er wel een kabel bij) connectoren voor binnen en buiten Ben ik zo compleet ? en nog belangrijker, is het wat ?
ag Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Ik zou alleen een iets grotere schotel.. (triax 78 of 88cm) nemen voor de slechtweer reserve. Verder heb je volgens mij alles wel compleet. Succes met het installeren..en neem van mij aan HD via de satelliet is super!
RS2000 Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Ik zou een iets grote schotel nemen, dan hou je langer beeld bij zware regen.
youriy Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 "Volgens CanalDigitaal is de DUO LNB ook te gebruiken in een 54cm schotel en een 78cm schotel. De ontvangst zal echter niet zo optimaal zijn als de combinatie van de DUO LNB en een 64cm schotel." Volgens mij gaat de winst van een grotere schotel teniet door het verlies van de niet perfecte positie van de lnb.Misschien is het negatieve effect zelfs groter. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Moderator ceesv Geplaatst: 17 maart 2009 Moderator Geplaatst: 17 maart 2009 Origineel bericht van: aawsum (Wij gaan kijken naar de nederlanders, commercielen, eurosport, discovery, maar geen exotene, we willen echter wel voorbereid zijn op de toename van HD kanalen, en een eventuele tweede tv op de slaapkamer) Ben ik zo compleet ? Ik zou overwegen, toch een schotel te kopen, voor meerdere satelliet posities. De trend is op dit moment, dat het HD aanbod zich over steeds meer "hotspots" verdeelt. Het is nog niet zo lang geleden, dat Canaldigitaal ook alleen maar op Astra 1 zat. En zo exotisch is bijvoorbeeld BBC-HD op Astra 2 ook weer niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast aawsum Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 OK dit ziet er belangrijk uit. help me even, ik dacht aan de astra 1 en 3 genoeg te hebben en dan met een duo lnb uit te kunnen. is er ergens een zenderlijst te vinden met op welke sateliet ze zitten ?
Moderator ceesv Geplaatst: 17 maart 2009 Moderator Geplaatst: 17 maart 2009 >Hier< kan je een overzicht vinden van alle HD-zenders (Kingofsat.net) De BBC zendt al een paar jaar vrij ontvangbaar HD programma's uit. Het programma aanbod varieert van sport tot concerten en van kostuum series tot planet earth. Daarom is het zeker te overwegen naast Astra 1 (19) en 3 (23,5) voor Canaldigitaal ook Astra 2 (28) mee te nemen in je ontwerp. Verder houdt je dan de mogelijkheid in de toekomst door het bijplaatsen van een 4e LNB je ontvangst mogelijkheden uit te breiden. er zijn meerder schotels op de markt, waarin je multi positie ontvangst kan realiseren. Wanneer je daarin twin LNB's installeert en dan 2 Diseqc 4-1 schakelaars toepast, heb je de mogelijkheid om 2 ontvangers onafhankelijk te gebruiken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 zou enkel de suggestie geven om deze wokpan eens te overwegen reserve genoeg en uitbreidbaar. (met diseqc switch erbij) dan kun je nadien erg prettig uitbreiden en ook al eens over de 19,2 en 23,5 heen kijken. chiao Say Your Prayers Anoushka Shankar
D_liver Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch zou enkel de suggestie geven om deze wokpan eens te overwegen reserve genoeg en uitbreidbaar. (met diseqc switch erbij) dan kun je nadien erg prettig uitbreiden en ook al eens over de 19,2 en 23,5 heen kijken. chiao Inderdaad ik zou als ik jou was de wave t55 nemen dan ben je op de toekomst voorbereid ( triple play astra2 )en qua kosten maakt het niet zoveel uit tav jouw eerste setup. 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
rudolfdebeer Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Joh, Wacht beter nog maar even, dat hele HD circus valt tegen. Prijzen kunen best omlaag en de firmwares beter. Persoonlijk nog niets gezien waarvan ik het de moeite vind. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart 2009 Moderator Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: rudolfdebeer Persoonlijk nog niets gezien waarvan ik het de moeite vind. Wat voor hd ontvanger heb je zelf? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast aawsum Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Heb overigens wel mijn aanschaf gedaan. Het is de Homecast 8100 geworden. De rest is voorlopig alleen de 64cm triax met een duo lnb Ik heb besloten voorlopig alleen maar de astra 1 en 3 te bekijken. als ik wat meer satelliet ingeburgerd ben over een jaartje of zo dan ga ik me wat meer verdiepen in meerdere satellieten en dus een andere schotel enzo volgens mij heb ik nu een mooie set voor huis tuin en keuken gebruik, en kan ik even vooruit, ook naar HD toe nu nog alles installeren, ga zaterdag gelijk de kabels trekken en de schotel ophangen
Moderator ceesv Geplaatst: 19 maart 2009 Moderator Geplaatst: 19 maart 2009 Veel succes, met de montage en veel kijkplezier toegewenst. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rudolfdebeer Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Dacht dat ik duidelijk was na alle reviews en geshop en prijzen tegen daadwerkelijk aanbod content. Te duur voor wat je ervoor terug krijgt. Digitale TV van Ziggo en KPN doet nog onder voor mijn Sat en gewone analoge Ziggo. Het enige goeie wat ik zie is gegenereerd door een speciale demo kast van Philips in de shop. Dit apen we dan maar na door een laptop op de TV aan te sluiten. Een CRT met RGB was zo slecht nog niet. Voetbal en Premiere interesseren mij niet zo. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 april 2009 Moderator Geplaatst: 5 april 2009 Dus als ik het goed begrijp, heb je zelf geen HD ontvangst maar weet je wel te vertellen dat het niets is? Ik ben wel enthousiast over HDTV en het groeiende aanbod. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen