Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een tekening in PDF formaat, en ik zou een deel willen selecteren, en ev in Pagemaker plaatsen en scalen om dan dit deel alleen uit te printen...

Maar ik kan het niet selecteren...

Hoe werk ik best?

Geplaatst:

Zoek op google naar print to tiff, dan kom je een hoop programma's tegen om uit windows programma's te printen naar een tiff file en die tiffs kan je wel makkelijk bewerken.

Geplaatst:

Probeer het eens met <CTRL A>

Dan is alles geselecteerd en met copy en paste kun je het zelfs in wordpad zetten.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Gast hummiesat
Geplaatst:

Volgens mij heeft zo'n beetje iedere pdf viewer een soort van snapshot tool waarmee je een "foto" van een selectie van de pdf kan maken. Deze kun je dan vervolgens gewoon plakken zoals met alle andere ctrl-c / ctrl-v acties.

Geplaatst:

Ctrl A en C en V : vergeet het

Alle PDF2TIF en PDFtoTIF zijn betalend, of je zit met een watermerk in je tek...

Voor die enkele keer dat ik het nodig heb zoek ik een freeware PDFtoTIF..

Geplaatst:

Installeer een Postscript printer in windows. (HP laserjet PS)

Geef deze als printer poort "bestand". (Dus altijd naar bestand printen!)

Dan PDF afdrukken naar die printer, en het geheel opslaan als een .eps bestand. Een eps bestand kan je openen in een aantal "normale" programma's, ik gebruik meestal Adobe Illustrator voor dit. Er zijn meerdere programma's die dit ondersteunen. Het mooie is dat als de originele tekening een vector tekening was, de PDF een vector tekening is, en de EPS ook een vector. Dus met andere woorden, de kwaliteit loopt niet terug, in tegenstelling tot het screen grab verhaal.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Gast hummiesat
Geplaatst:
Origineel bericht van: hummiesat
Volgens mij heeft zo'n beetje iedere pdf viewer een soort van snapshot tool waarmee je een "foto" van een selectie van de pdf kan maken. Deze kun je dan vervolgens gewoon plakken zoals met alle andere ctrl-v acties.

Net nog gedaan met Adobe Acrobat Reader, en die is toch echt gratis.
Anders is Foxit Reader er ook nog.
Geplaatst:

Zal wel een PDF met beveiliging zijn.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Adobe designer kan een bestaande pdf volledig bewerkbaar maken.

Helaas niet gratis.

Je kan een trial downloaden op de adobe website

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Gast hummiesat
Geplaatst:

Nou, ik ben nu thuis en nog even Foxit Reader getest.

Foxit Reader heeft dus in de toolbar een fotocamera waarmee je van een pdf een snapshot kunt maken (rechthoek trekken om wat je wilt snappen). Vervolgens in Word gepaste en voila, werkt perfect.

Ik weet niet wat ik dan beter (?) kan dan de TS, maar als het pasten in Word kan zou het ook in Pagemaker or whatever moeten kunnen.

En Foxit Reader is dus GRATIS.

Gast hummiesat
Geplaatst:

Kijk, toch nog iemand blij gemaakt vandaag. smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen