Gast easygoerik Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Om te beginnen, de schotel heeft tot enkele dagen terug perfect gefunctioneerd. Regen en sneeuwbuien doorstaan terwijl mijn beide schotels op ruim 6 meter hoogte op een plat dak met vrij zicht staan. Sinds gisteren valt ontvangst uit. Dat wil zeggen, ontvanger uit/aan en signaal op bijv. astra1. Na 20seconden happerend signaal en dan vervolgens niks meer. Ontvanger weer uit/aan en hetzelfde gebeurd. Andere ontvanger eraan gehangen, zelfde resultaat. 3e ontvanger eraan gehangen, zelfde resultaat. Alle 3 de ontvangers aan de draaibare triax, niks aan de hand. Kabel is goed, signaal en quality zijn in het schotelmenu goed, beide rond de 96%. Kan me niet voorstellen dat het de kabel is die sluiting maakt. Ik heb een bang vermoeden dat de switch kaduk is. Heeft iemand hetzelfde al eens meegemaakt ?
Gast easygoerik Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Goed mensen.. probleem is ontdekt. Ik heb de LNB eraf geschroefd en er kwamen druppels uit.. Nu de LNB eraf is kan je lekker schudden en dan zitten zover je dat kan horen cq inschatten een groot glas aan water in. Aangezien ik in het verleden ook wel eens waterschade met een LNB heb gehad en dat idd dezelfde problemen opleverde.. tja, nu dus ook ! De schotel heb ik zeker 2 jaar of zelfs langer. Garantie zal wel een grapje worden. Echter, de LNB is nog nooit open geweest dus is dit een geval van vanaf fabriek niet 123 100% dicht zat ! Mijn tip aan andere Multytenne eigenaars. Schroef de kop er eens voorzichtig af (de opstelling wordt niet verstoord !) en schud eens flink.. Tot zover, Erik
Gast easygoerik Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Goed.. zoals eerder beschreven is mijn Multytenne dus verzopen ! Er blijkt nog een soort van garantie op te zitten, echter geeft de dealer uit de Beemster zeer beperkte info, de importeur schijnt in Groningen te zitten en deze geven zowel via mail als telefonisch NIET thuis. Alle andere Multytenne eigenaars zijn dus gewaarschuwd. Technisat zelf geeft het volgende door : Dear Mr. Erik, thank you for your enquiry. We are sorry, but we can't reproduce your problem and solve it with a hint. Please take back your hardware to your dealer - where you got the hardware from - for checking it up. A direct send in is not possible. We're sorry to say that we are unable to give you a positive information. Best regards Marco Bergling Support Team TechniSat Digital S.A. Mediacenter Betzdorf 11, rue Pierre Werner 6832 Betzdorf Luxembourg MAW, dit schiet dus NIET op ! Ik ben er eigenlijk al weer klaar mee, ik zet de schotel met open LNB kap dus te koop voor de liefhebber die hier mee wilt stoeien. Voor andere eigenaren de volgende tips : - Controleer de schotel goed ! - Ik denk dat ook de 4 schroefpunten vocht doorlaten, wellicht wat extra kit hierin ! - Extra kit rond voorzijde, dus het vlak waar de lnb's doorheen kijken ! Succes er allemaal mee,
Gast wanderer Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 en een gaatje aan de onderkant boren, zodat eventueel vocht eruit kan lopen....
Eduard07 Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Origineel bericht van: wanderer en een gaatje aan de onderkant boren, zodat eventueel vocht eruit kan lopen.... ..en er een rietje in past, zodat je hem leeg kunt zuigen.. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen