Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: m.boretti
Origineel bericht van: Lithion"Zijn we ooit Belg geweest? Neen. Zowel qua taal en mentaliteit verschillen we zo enorm van elkaar"

Er is ooit eens een onderzoek geweest onder Nederlanders, Vlamingen en Walen.
De vraag (wat wilt u als het Belgische federale systeem niet meer werkt?) was naar aanleiding van de uitzending van de RTBF over de zogenaamde onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen.
Nederlanders gaven over het algemeen aan dat Vlaanderen wel bij Nederland mocht aansluiten.
Vlamingen gaven aan liever een onafhankelijke staat te worden, als het Belgische federale systeem niet meer zou werken.
En de Walen gaven aan in dat geval liever bij Frankrijk aansluiting te willen.
Zo liggen de sentimenten dus!

En Frankrijk zou voor geen haar op het hoofd van alle Franse er aan denken om Wollonië tot Frankrijk te voegen?

Om maar een voorbeeld te geven. Mijn broer heeft een tijd met een Waalse geweest. Die hebben eens een tripje gemaakt naar Parijs. In Parijs wilden ze de metro nemen. Dus mijn broer teggen zijn toenmalige "koop jij de ticketjes maar uw Frans is beter". De locket bediende draaide haar rug naar haar toe nadat ze de ticketjes bestelde. Stom verbaast stapt mijn broer naar het locket en heeft de ticketjes dan maar gevraagt in het Engels en kreeg deze per direct mee.

Het Frans van Wallonië is zeer plat Frans en blijkbaar kunnen de Fransen het niet verdragen dat je hun taal zo gebruikt.

Toetreden tot Nederland zou een natte droom zijn voor Nederland, maar in Vlaanderen zal de bom snel barsten. Ik denk dat we al genoeg wetjes en regeltjes hebben en daar zekker geen extra bij willen.
Economisch gezien zal het een topper zijn met al die havens die dan op elkaar afgestemd kunnen worden. Wat dan weer leid tot een nog grotere ramp op de autowegen.

Maar mijn gedacht is dat elke Vlaming zal passen bij dat aanbod. Er zijn destijds teveel mensen gesneuveld om daar terug aan te beginnen.
Ik vindt het best zoals de band met Nederland nu is. Heb veel vrienden in Nederland en dat wil Ik zo houden. Een oorlog zou hart verscheurend zijn.

Wat Wallonië betreft vind Ik dat ze de knoop stilaan mogen door hakken. Of te wel één België, of te wel één Vlaanderen. Ik heb geen probleem met Wallonië maar dat gekwebbel in Brussel brengt geen geld op in tegen deel, alles blijft liggen, wat leiding van dit land betreft.

mvg

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Jullie weten toch wat BELG betekend??

Ben Eerst Limburger Geweest

;-)

Maar weten jullie ook wat er gebeurt als een Limburger naar België verhuist? smirk

Ik denk dat ik dit grapje wel mag maken aangezien ik zelf Limburger ben (geweest) :D

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:

[quote=sattaz

Maar weten jullie ook wat er gebeurt als een Limburger naar België verhuist? smirk

Ik denk dat ik dit grapje wel mag maken aangezien ik zelf Limburger ben (geweest) :D

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Belastingvoordeel ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz

sattaz

Gemiddeld IQ daalt aanzienlijk in Vlaanderen en stijgt in Limburg!?

mvg
Gast m.boretti
Geplaatst:

Nog even twee opmerkingen:

oorlog zal niet zo gauw meer voorkomen tussen landen van de Europese Unie.

En de tweede: in 1830, bij de afsplitsing van Belgie, bleef Limburg bij Belgie.In 1839 werd bepaald dat Oostelijk Limburg (de huidige Nederlandse provincie Limburg) bij Nederland zou komen. De Limburgers protesteerden hier tegen, maar dit hielp niets.

Het andere deel van Limburg bleef bij Belgie.

Zie ook Wikepedia hiervoor.

Geplaatst:

""Gemiddeld IQ daalt aanzienlijk in Vlaanderen en stijgt in Limburg!?

""

Maar dat duurt wel een tijdje hé?

Daarom werken Limburgers nooit op een Spoedafdeling, en mogen ze ook nooit de EHBO toepassen, anders is slachtoffer al overleden... cry:D

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

@ Paullo:

Dit volgt voort uit het Mediadecreet waarbij het zendgebied van de regionale zenders beperkt wordt en ze niet nationaal mogen te ontvangen zijn.

Dit vind ik in principe een goede zaak. Ik vind het te zot voor woorden dat de regionale zenders in NL via satelliet over heel Europa moeten blerren. Die streven dus volkomen aan hun doel voorbij regionaal te zijn.

Wat interesseerd het een Portugees nou wel of niet dat -Arie de Slager- zijn biefstukken in de reklame heeft gegooid. Of dat er in Hummelo een fiets is omgevallen?

Natuurlijk leuk als diezelfde -Arie de Slager- met zijn sleurhut aan de Costa del Sol aan het camperen is en weet dat in Hummelo alles nog in orde is...maar is dat nou echt nodig?

Geplaatst:

Het gaat er op zich niet om of het nieuws al dan niet relevant zou zijn, maar om te vermijden dat de regionale omroepen zich zouden verenigen en zo een volwaardige, nationale commerciële zender zou worden.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
@ Paullo:

Dit volgt voort uit het Mediadecreet waarbij het zendgebied van de regionale zenders beperkt wordt en ze niet nationaal mogen te ontvangen zijn.

Dit vind ik in principe een goede zaak. Ik vind het te zot voor woorden dat de regionale zenders in NL via satelliet over heel Europa moeten blerren. Die streven dus volkomen aan hun doel voorbij regionaal te zijn.
Wat interesseerd het een Portugees nou wel of niet dat -Arie de Slager- zijn biefstukken in de reklame heeft gegooid. Of dat er in Hummelo een fiets is omgevallen?

Natuurlijk leuk als diezelfde -Arie de Slager- met zijn sleurhut aan de Costa del Sol aan het camperen is en weet dat in Hummelo alles nog in orde is...maar is dat nou echt nodig?

Vind je het dan ook nog goed als je bv in Antwerpen geboren en getogen en woonend bv. in St.-Leenaerts en graag naar ATV kijkt voor locaal nieuws en weetjes.
En dan verhuist naar bv. Rijkevorsel (wat een buurgemeente is) en dan RTV voorgeschotelt krijgt! Dit terwijl je nog in Antwerpen woont.

Ik keek nooit naar de regionale, maar er zijn wel degelijk mensen die daar naar kijken.

Je mag ook niet vergeten dat die een soort van exlusiviteit is voor de kabel boeren (Telenet en Bcom). Als de mensen echt de regionale zender willen kunnen ze al niet overstappen naar satelliet.

Dit is een regeltje bedacht door een minister die niet verder gedacht heeft, dan zijn twee hersencellen rijkte!

mvg
Gast m.boretti
Geplaatst:

Anders toch mooi in Zuid-Frankrijk gekeken naar FC Twente op de regionale zender!

Geplaatst:

Wel voor diegenen die dan toch zo graag naar de programma's kijken buiten het zendgebied van de regionale zenders is er nog altijd internet. (en ja er zijn nog andere aanbieders van internet dan Telenet en Belgacom).

TokeMup zou dan geweten hebben dat het vogelopvangcentrum in zijn woonplaats er sinds enkele dagen een paar nieuwe bewoners bij heeft nml : twee jonge eekhoorntjes

Greets

Geplaatst:

De meeste kijkers van ATV die Ik ken in de omgeving zijn 50+ 'ers.

Dat zijn niet direct computer techniekers of programeurs.

Dat zijn mensen die denken aan een balpen of een telefoon toestel als je over comunicatie spreekt.

Paullo zou ook moeten weten dat hij niet Remie is en zeker niet alleen op deze wereld is.

mvg

Geplaatst:

M.a.w. alléén computertechniekers of programmeurs zijn in staat om het internet op te gaan....

Alsof het nu zo moeilijk is om in de werkbalk van internet explorer www.atv.be in te typen en vervolgens te klikken op het filmpje dat je wil zien.

De wereld vergaat blijkbaar voor die mensen als ze hun geliefkoosde regionale zender niet meer te zien krijgen, maar dat is te veel gevraagd.

De 50+'ers die ik ken zijn daar alleszins toe in staat, dus buitenmatig moeilijk kan het niet zijn. Je moet natuurlijk wel de moeite willen doen.

Greets

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen