TokeMUp Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Origineel bericht van: Paullo M.a.w. alléén computertechniekers of programmeurs zijn in staat om het internet op te gaan.... Alsof het nu zo moeilijk is om in de werkbalk van internet explorer www.atv.be in te typen en vervolgens te klikken op het filmpje dat je wil zien. De wereld vergaat blijkbaar voor die mensen als ze hun geliefkoosde regionale zender niet meer te zien krijgen, maar dat is te veel gevraagd. De 50+'ers die ik ken zijn daar alleszins toe in staat, dus buitenmatig moeilijk kan het niet zijn. Je moet natuurlijk wel de moeite willen doen. Greets Dikke vriend van Didier Reynders zeker. Het is niet omdat jij een computer hebt dat iedereen een computer heeft! En sinds wanneer mag jij beslissen waar andere mensen graag naar moeten kijken! mvg
Gast m.boretti Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Paullo, moet je hier in het buitengebied van Zuid-West Frankrijk maar eens fatsoenlijk internet zien te krijgen. Via de telefoonlijn inbellen is al heel fatsoenlijk, vind men hier. Verder kijk ik eigenlijk ook nooit naar de regionale sat, het zegt mij hier niets. Toulouse Tv locale zou ik wel willen zien, maar van Toulouse zit ik net iets te ver af. Het was wel leuk een voetbalwedstrijd van FC Twente te zien, via de lokale omroep, deze werd verder nergens anders uitgezonden, en ......FC Twente staat toch maar mooi tweede in de Nederlandse voetbalcompetitie!
Gast Paullo Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 M. boretti, Hoe de situatie in Frankrijk is, weet ik niet, maar eigenlijk ging het hier over de Vlaamse regionale zenders en de mogelijkheid ze in Vlaanderen via internet te kunnen bekijken. Er wordt hier gezegd dat voor sommigen (50+'ers blijkbaar) het een drama is als je twee straten verder naar een andere gemeente verhuist omdat je dan niet meer naar je geliefkoosde regionale omroep kan kijken en daarachter wordt een soort van (zoveelste) complot vermoed tussen enerzijds een aantal politici en anderzijds Belgacom en Telenet met de bedoeling om die providers te bevoordelen. Als je hier dan suggereert dat een gans deel van de uitzendingen van de Vlaamse regionale zenders beschikbaar is via internet, dan blijken plots alle 50+'ers totale computeranalfabeten te zijn en als je dan schrijft dat zulks toch wel verwonderlijk is, dan behoor je blijkbaar tot het voornoemde complot en blijkt internet weer te veel geld te kosten. Het is langs de ene kant een menselijk drama om niet meer het nieuws uit Antwerpen te kunnen ontvangen op een boogscheut van Antwerpen, maar voor diegene die niet zonder kan leven is een internetabo te veel. Zo kan je natuurlijk blijven discussie voeren over niets en eigenlijk gaat het in Vlaanderen over niet veel meer dan niets want meer dan wat nieuwsuitzendingen van 15 minuten over eekhoorntjes in vogelopvangtehuizen valt er meestal niet op te beleven. Much a do about nothing, maar steeds weer goed om nog maar eens één of andere complottheorie over Telenet en anderen boven te halen. Soms vraag ik mij toch af wie al die complottheoriën maar blijft uitvinden. Tenslotte: Citaat: En sinds wanneer mag jij beslissen waar andere mensen graag naar moeten kijken! Eerlijk gezegd begrijp ik die zin niet, ik geef juist aan hoe je op een andere wijze dan via kabel naar de door jouw omgeving zo geliefde uitzendingen kan kijken. Ik ga de laatste zijn om jou of jouw omgeving te zeggen naar wat ze moeten kijken Greets.
TokeMUp Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Origineel bericht van: Paullo De wereld vergaat blijkbaar voor die mensen als ze hun geliefkoosde regionale zender niet meer te zien krijgen, maar dat is te veel gevraagd. Met deze zin maak je toch wel duidelijk dat wie er naar wil kijken, maar beter eerst aan U komt vragen wat ze wel mogen graag zien. En naast nieuws komt er op de regionale zender ook veel informatie. En Antwerpen was maar een voorbeel. de afkorting bv. is blijkbaar ook nog niet doorgedrongen. PS wat mogen we vanavond kijken? mvg
TokeMUp Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Paullo, Heb en U nog een vraag. Kijk jij altijd zwart - wit, Of bestaat er ook grijs? mvg
Gast Paullo Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Citaat: ik heb altijd gedacht dat dit een sattelietforum was Franstroch, ik dacht dat ook. Vandaar dat ik hier niet verder meer ga reageren. Trouwens alvorens te kunnen reageren, moet je nog begrijpen wat er geschreven wordt en dat wordt moeilijk. Greets
Gast sattaz Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Origineel bericht van: TokeMUp Origineel bericht van: sattaz Maar weten jullie ook wat er gebeurt als een Limburger naar België verhuist? Ik denk dat ik dit grapje wel mag maken aangezien ik zelf Limburger ben (geweest) sattaz Gemiddeld IQ daalt aanzienlijk in Vlaanderen en stijgt in Limburg!? mvg @TokeMUp, Nee hoor, het is veel positiever Er is zelfs sprake van een win-win situatie Zowel in België alsook in Nederland stijgt het gemiddelde IQ Met vriendelijke groeten sattaz
Gerdy Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 De oorspronkelijke poster had het over het feit dat TV VLAANDEREN geen waalse zenders aanbied en TELESAT wel één en Ketnet/Canvas laat zien oftewel: bij de ene heb je het ene en bij de andere noppes. Laat ons bij het onderwerp blijven zoniet sluiten we dit topic! Gerdy
Lithion Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Is er nu al iemand die eens gevraagd heeft aan TVV om ook de RTBF zenders open te zetten voor TVV kijkers?
Gast m.boretti Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Misschien heeft men bij TVV gedacht dat de haat en nijd al over de taalgrens heen, ook zijn weerslag heeft op het niet opnemen van de RTBF zenders in het TVV pakket. Het lijkt mij op zich een goed initiatief aan TVV te vragen RTBF 1 en 2 op te nemen. Zijn er zo vele verzoeken, dan zou men bij TVV nog wel eens van idee gaan kunnen veranderen.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Origineel bericht van: m.boretti Misschien heeft men bij TVV gedacht dat de haat en nijd al over de taalgrens heen, ook zijn weerslag heeft op het niet opnemen van de RTBF zenders in het TVV pakket. Het lijkt mij op zich een goed initiatief aan TVV te vragen RTBF 1 en 2 op te nemen. Zijn er zo vele verzoeken, dan zou men bij TVV nog wel eens van idee gaan kunnen veranderen. Ik heb eerder de indruk dat het te maken heeft met het feit dat ze bij TVV zelf geen apparatuur hebben waarmee je die zenders kunt ontvangen. Immers, toen ze nog enkel via Astra1 uitzonden, verkochten ze geen toestellen met 2 koppen, en dan zaten zenders van Hotbird niet in de zaplijst. Toen ze via Astra1 en Astra3 uitzonden zaten die van Hotbird en heel het Engelse Freesat (op Astra2) pakket ook niet in de zaplijst. De zenders van Astra3 kwamen in de zaplijst toen zij zelf apparatuur op de markt brachten die naar die 2 satellieten tegelijk kon. Toen ze een triple sat op de markt brachten, 'bestonden' de Britse zenders van het Freesat platform plots. Maar vermist ze geen quadruplesat hebben (Multytenne dus...), moeten de gebruikers de indruk krijgen dat die zenders niet bestaan. Ze komen dan niet in de zaplijst, laat staan dat ze in de zenderlijst op de pagina van TVV zouden staan. Want dan zouden ze kunnen vragen krijgen van "hoe kan ik die zenders ontvangen ?", en dan moeten ze doorverwijzen naar andere hardware dan hun eigen. Ik vind het toch wel spijtig dat het zo moet gaan. Toen TVV begon had ik gedacht dat van zodra men ooit met een Waals pakket begon, wij Vlamingen ook wel die zenders erbij zouden krijgen. Mijn Multytenne Twin kan naar Hotbird, Astra1,2,3 zappen, maar ik mag er geen gebruik van maken voor de zenders van het Waalse pakket dus Gelukkig zendt RTBFSat wel "Mise Au Point" nog uit, maar voor "Controverse" (RTL-TVi) moet ik dan maar bij de kabel zijn zeker ?
Lithion Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 TVV heeft biedt wel ontvangers aan waarmee deze te ontvangen zijn (de HD ontvangers). Uiteindelijk moeten ze maar aan de RTBF ed vragen of die zenders ook voor de vlaamse kijkers toegankelijk mogen zijn (RTBF zal wel lukken om dit zonder meerkost te doen). Ze zouden er beter wel geen reclame mee maken om de onwetenden niet wakker te maken.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Origineel bericht van: Lithion TVV heeft biedt wel ontvangers aan waarmee deze te ontvangen zijn (de HD ontvangers). Uiteindelijk moeten ze maar aan de RTBF ed vragen of die zenders ook voor de vlaamse kijkers toegankelijk mogen zijn (RTBF zal wel lukken om dit zonder meerkost te doen). Ze zouden er beter wel geen reclame mee maken om de onwetenden niet wakker te maken. Ontvangers die klaar zijn om 4 satposities aan te kunnen ??? Ze bieden triplesat aan (Astra 1-2-3), en anderzijds bieden ze een duo oplossing aan voor Télésat (Hotbird - Astra1), maar ze bieden geen oplossing aan met 4 satposities.
Lithion Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Hun ontvangers kunnen dit wel aan. Het enige dat je nodig hebt is een extra lnb of monoblock (ev icm andere schotel) en uw ontvanger herconfigureren.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Feit is dat ze zelf zo geen oplossing aanbieden. Geen oplossing met 4 koppen dus. Dat je er zelf een bij zou kunnen installeren, kan zijn. Maar dat telt niet bij TVV. Zolang zij geen triplesat hadden, zat de BBC ook niet in de zaplijst.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen