Q-BiC Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Bron: <blijkbaar gecensureerd, wist ik niet > CanalDigitaal zou vanaf vandaag nieuwe software beschikbaar hebben gemaakt voor de 7121 en 8121. Problemen met het "schakelen tussen enkele vrije Franse zenders en zenders uit de zenderpakketten" zouden moeten opgelost zijn. Andere details werden niet bekend gemaakt. Iemand bij wie zijn PVR reeds aangaf dat er een update was of die meer weet over wat er precies verbeterd is?
Jan Ambers Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Heb zojuist de update geinstalleerd... (DSR8121) Mijn probleem zal voor de volgende update zijn: zwart beeld bij teletekst ondertiteling, met onderaan de ondertiteling. Hopelijk wordt er ook een 4de sat aan toegevoegd, met meer stationsgeheugen... Altijd wat met die "goedgekeurde" klodden!
unique Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 is het probleem dat de harddisk continu draait nu ook verholpen op de 8121?
Q-BiC Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Geplaatst: 17 maart 2009 En is er nu 1080i output ondersteuning? Aangezien ze het HDTV logo op die receiver kleven, schenden ze de EICTA voorwaarden die zeggen dat 1080i output mogelijk moet zijn. Philips is zelfs lid van EICTA, dus ze moeten er eigenlijk zeker aan voldoen. http://eicta.org/index.php?id=32&id_article=51
satfanaat Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 Origineel bericht van: Q-BiC En is er nu 1080i output ondersteuning? Aangezien ze het HDTV logo op die receiver kleven, schenden ze de EICTA voorwaarden die zeggen dat 1080i output mogelijk moet zijn. Philips is zelfs lid van EICTA, dus ze moeten er eigenlijk zeker aan voldoen. http://eicta.org/index.php?id=32&id_article=51 er is helemaal geen 1080i ondersteuning alleen 720p ook niet na update
satfanaat Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 ik heb net een mail gekregen van tvv klantendienst.de resolutie van de dvr 8221 kan niet veranderd worden,omdat het signaal van de hd kanalen wordt verstuurd in resolutie 720p.voorlopig is er geen overschakeling gepland naar een hogere resolutie.dit sluit natuurlijk niet uit dat dit in de toekomst kan gebeuren.
Apple740 Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: satfanaat ik heb net een mail gekregen van tvv klantendienst.de resolutie van de dvr 8221 kan niet veranderd worden,omdat het signaal van de hd kanalen wordt verstuurd in resolutie 720p.voorlopig is er geen overschakeling gepland naar een hogere resolutie.dit sluit natuurlijk niet uit dat dit in de toekomst kan gebeuren. Flauwekul. Alle HDTV kanalen op de CDS HDTV transponder zenden in 1080i uit, behalve één-HD. De klantendienst jokt dus, waarschijnlijk om het 1080i gebrek van de Philips te maskeren... Het wordt nu gewoon tijd om de Eicta of de Consumentenbond te contacteren, ben benieuwd hoe zij denken over het ten onrechte gebruiken van het HDTV logo. Een receiver die geen 1080i output ondersteunt mag dit logo niet voeren.
satfanaat Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Het is onbegrijpelijk dat de 1080i resolutie niet word ondersteund,in de handlijding van de philips dsr 8121 staat duidelijk vermeld:resolutie 720p tot 1080i.als ik dat had geweten dan had ik mij een andere ontvanger aangeschaft.
Q-BiC Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: satfanaat Het is onbegrijpelijk dat de 1080i resolutie niet word ondersteund,in de handlijding van de philips dsr 8121 staat duidelijk vermeld:resolutie 720p tot 1080i.als ik dat had geweten dan had ik mij een andere ontvanger aangeschaft. zelfde situatie hier. Maar als je dat stukje in de handleiding nog eens leest, besef je misschien dat daar niet expliciet staat dat die specificaties over de OUTPUT gaan... Er staat eigenlijk gewoon dat hij 720p en 1080i "ondersteunt"... en dat doet hij ook, anders zou hij Discovery HD bv niet kunnen ontvangen... Dus daarop kan je je vermoedelijk niet baseren moest je bij de consumentenorganisatie aankloppen. Daarom ben ik verder info gaan opzoeken en kwam ik bij het HDTV logo en de EICTA richtlijnen uit. Echter die zijn ook niet zo ondubbelzinnig. Ik ga de 2 relevante alinea's uit "EICTA HDTV Logo License Agreement" hier kopiëren. Citaat: 10. Can reproduce any HD source (television broadcast) on its HD outputs in at least one of the following HD formats and timings with a 16:9 aspect ratio: a.1280x720 @ 50Hz progressive, or b.1920x1080 @ 50Hz interlaced 11.The HD television receiver provides a mode in which it delivers 1280x720p and 1920x1080i, 50Hz HD sources (television broadcasts) in their original format (unscaled) and timing on its HD output to an "HD ready" display device. An HD television receiver may operate exclusively in this mode, or may have it selectable via a setup menu, allowing the user to disable scaling by the HD television receiver. Punt 10 zegt dat het toestel "at least one" moet uitsturen. Ofwel 720p ofwel 1080i is dus voldoende... Punt 11 zegt echter dat het toestel wel in staat moet zijn om zowel 720p én 1080i bronmateriaal in hun origineel formaat, dus unscaled, naar de TV te sturen. Ofwel moet de receiver dit altijd doen, ofwel moet de gebruiker de mogelijkheid hebben zelf de resolutie te selecteren om zo te kiezen voor down/upscaling door de receiver, of door een ander aparaat. Discovery HD zou dus gewoonweg in 1080i naar de TV moeten kunnen gestuurd worden, en dat doet hij niet. Is er iemand die dit anders interpreteert?
Apple740 Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: Q-BiC Is er iemand die dit anders interpreteert? Het verhaal lijkt me duidelijk. De Philips voldoet aan punt 10, maar zakt op punt 11. Hiermee ten onrechte het 'HDTV' logo voerend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen