Ga naar inhoud

atmosferische storing

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij duidelijkheid veschaffen.<P>Op het moment dat er bewolking komt spring de signaal indicator van mijn philips stb5816 op oranje. dit is zeer lastig terwijl je tv kijkt. Nu staat dit balkje tussen de 4 en 5 in maar heeft de kleur van oranje. Wie kan mij uitleggen hoe dit komt en kan ik hier wat aan doen.<P>Ik heb een 64cm schotel op het dak staan. Vrij uitzicht op het zuiden.<P>Alvast bedankt voor de racties.

Geplaatst:

Dan lijkt het erop dat je schotel niet perfect afgesteld staat. Bewolking en/of regen verhoogt de weerstand in de atmosfeer waardoor het signaal wat binnenkomt iets zwakker wordt. Ik weet niet of je gemakkelijk bij de schotel kunt komen want dan zou je een kleine test kunnen doen.<P>Op het moment dat je signaal weer slechter is moet es een beetje aan schotel gaan duwen of trekken. Je kunt de schotel gewoon vast laten zitten op mast/beugel. Duw hem een beetje naar links kijk wat het effect is, duw hem dan naar rechts. Duw aan de onderkant<BR>daarna aan de bovenkant. Op die manier kun je zien of de schotel goed staat.<P>Ook kan het zijn dat je LNB niet perfect in de houder zit waardoor je niet het volledige oppervlak van je schotel gebruikt.<P>Ik hoop dat je suc6 hebt met deze aanwijzingen.<P>Zeeman.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.