usefullaliman Geplaatst: 17 maart 2009 Geplaatst: 17 maart 2009 ik heb het zo gauw niet kunnen vinden ,maar welke 120 cm schotel heeft de meeste gain? de channelmaster 120 cm of de gregorian 120 cm deltastar? "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Gast sattaz Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: usefullaliman ik heb het zo gauw niet kunnen vinden ,maar welke 120 cm schotel heeft de meeste gain? de channelmaster 120 cm of de gregorian 120 cm deltastar? @usefullaliman, Volgens de fabriekspecificatie hebben beide een gain van 42,6 dB. Met vriendelijke groeten sattaz
Snuffer Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 DE gain is volgens de specs hetzelfde maar de beamwith ofwel de stralings cq ontvangstbreedte van het signaal is van een Fibo beter dus smaller dit is goed te merken op b.v. 8 en 7 W. Ook de kruispolarizatie is beter. Fibo is de fabriek die de Delta Star heeft gemaakt je kan ze ook onder andere namen vinden. Delta Star is dus gewoon een bedrijfs naam. Philips, Grundig, zijn enkele andere namen waar Fibo ze voor heeft gemaakt. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast sattaz Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: Snuffer DE gain is volgens de specs hetzelfde maar de beamwith ofwel de stralings cq ontvangstbreedte van het signaal is van een Fibo beter dus smaller dit is goed te merken op b.v. 8 en 7 W. Ook de kruispolarizatie is beter. @Snuffer, De 3dB beamwidth is bij Gregorian 1,45 - 1,50 graden en bij Channelmaster 1,60 graden. Kruispolarisatie bij Gregorian is < 35 dB en bij Channelmaster > 30 dB. De (theoretische) fabrieksspecificaties wijken niet veel van elkaar af. Belangrijker lijkt mij een test in de praktijk. Dat wil zeggen testen onder gelijke condities en dan bepalen welke zwakke zender bij de een nog net storingsvrij binnenkomt en bij de ander net niet meer storingsvrij. Zo'n test ben ik tot nu toe nog nergens tegengekomen en tot die tijd is er geen zekerheid of de een in de praktijk beter presteert dan de ander. Momenteel heb ik een 120 cm. no name schotel en die presteert bij mij beter dan een 120 cm. Gregorian schotel die ik vroeger heb gehad. Destijds heb ik het vergeleken onder gebruikmaking van gelijke parameters zoals dezelfde satellietontvanger, dezelfde en even lange coaxkabel, dezelfde lnb, dezelfde standplaats, identieke weercondities, enzovoort enzovoort. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) sattaz is de channelmaster een prime focus of ook een offset zoals de gregorean Anders is het vergelijk appels met peren @Sjaak(k), De Gregorian en de Channelmaster zijn beide offset schotels. Alleen heeft de Gregorian nog een extra hulpreflector. Zie ook hier Met vriendelijke groeten sattaz
usefullaliman Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Geplaatst: 18 maart 2009 de channelmaster is een offset schotel "We ride together, we die together. Bad boys for life."
minplus Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 In de praktijk mag je er volgens diverse onderzoeken die ik gelezen heb ongeveer 10% bij op tellen voor de Gregorian, ook al zit het verschil vnl. in de ontvangstbreedte en kruispolarisatie. Dus 90 wordt dan een kleine 100. Mijn persoonlijke ervaring met een 90 cm is dat ik met de Greg zenders op Badr en Nilesat wel krijg die met de gewone offset (een Triax) niet lukken. De vergelijking gaat niet 100% op omdat het niet met dezelfde LNB's is gedaan, de gewone met een Alps, de Greg met Invacom en Inverto. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Edwin Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Mijn ervaring is dat een 90 cm gregoriaan overeenkomt met een goede 90 cm offset. Niet meer, en niet minder. Wel merk je dat de openingshoek kleiner is, dus naukeuriger richten. Maar een 100 cm gregoriaan vergelijken met een 120 cm offset, vergeet het maar. Edwin
Snuffer Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Edwin Ik denk dat je van de vraag in het topic afwijkt de vraag was???? Wat is beter een 120 Gregorian of een 120 channel master niet zoals jij nu antwoord 90 gregorian met een 120 TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
usefullaliman Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Geplaatst: 19 maart 2009 ja presies daar gaat deze topic ook over,ik ga mijn 120cm channelmaster metsupertrack 1224 el+mti ap82-xtn highline(high gain) te koop zetten en ga voor de gregorian 120 cm de deltastar 120 sluit beter bij mijn wensen aan "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Snuffer Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Good besluit suc6 met de zoektocht naar een 120 Cm Gregorian bedenk wel dat deze niet zo makkelijk te koop zal zijn dus denk niet ik doe de channel master vast weg. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast sattaz Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Origineel bericht van: usefullaliman de deltastar 120 sluit beter bij mijn wensen aan @usefullaliman, Wat bedoel je? In welke opzichten voldoet de Deltastar 120 cm. beter aan jouw wensen? Met vriendelijke groeten sattaz
usefullaliman Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Geplaatst: 20 maart 2009 Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: usefullaliman de deltastar 120 sluit beter bij mijn wensen aan @usefullaliman, Wat bedoel je? In welke opzichten voldoet de Deltastar 120 cm. beter aan jouw wensen? Met vriendelijke groeten sattaz zeer zeker de kwaliteit en de beamwith ,wou ook een grotere schotel(150 cm)neer zetten dan de 120cm die ik nu heb,en als ik de gregorian 120 er neer heb ik en een kwaliteitief zeer goed schotel en hoef ik geen 120 cm te plaatsen.(en ik hou er van om te Dxen) "We ride together, we die together. Bad boys for life."
usefullaliman Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Geplaatst: 20 maart 2009 ja nu op zoek, er is een gezegde''zoek en gij zult vinden'' de gregorian 90 wordt nog 2e hands aangeboden ,maar de 120 heel zeldzaam,maar dat zal ook wel goed komen. "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 @ usefullaliman: Ik zie je aanbod in het -te koop- forum. Ik geef je een tip. Je moet er duidelijk bij vermelden dat de schotel dmv 2 motoren (een actuator én een H-to-H motor, in elevatie en azimuth te verstellen is. Dat zie je niet veel. Ik geloof dat heel veel users dat niet duidelijk is. Het is een mooie combinatie, ik snap niet dat je hem voor een Gregorian wilt vervangen. In een Gregorian zit je weer te hannesen met een flens LNC, feedhoorn etc. die moeilijker te verkrijgen zijn en vooral duur. En je kunt er nooit 2 of meer naast elkaar zetten mocht je dat ooit eens van plan zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen