Gast sattaz Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: sattaz Wat bedoel je? In welke opzichten voldoet de Deltastar 120 cm. beter aan jouw wensen? Ik zou zelf voor de betere mechanische constructie gaan, die is bij de Gregorean verreweg beter dan welke "gewone" schotel ook Ik heb hem al meer als 20 jaar in gebruik, en is nog als nieuw, moet je dat eens ¨proberen met zo´n Triax of ander lor van 120cm @Sjaak(k), Het gaat hier om de vergelijking tussen met name een Channelmaster en een Gregorian. Niet om een vergelijking met andere schotels of met een Triax (ook niet mijn favoriet hoor) die trouwens als offset schotel niet groter te verkrijgen is dan 100 cm. Volgens mij is de mechanische constructie van de Gregorian niet verreweg beter dan van de Channelmaster maar ongeveer gelijkwaardig. Zie ook onderstaande foto's. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Origineel bericht van: usefullaliman Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: usefullaliman de deltastar 120 sluit beter bij mijn wensen aan @usefullaliman, Wat bedoel je? In welke opzichten voldoet de Deltastar 120 cm. beter aan jouw wensen? Met vriendelijke groeten sattaz zeer zeker de kwaliteit en de beamwith ,wou ook een grotere schotel(150 cm)neer zetten dan de 120cm die ik nu heb,en als ik de gregorian 120 er neer heb ik en een kwaliteitief zeer goed schotel en hoef ik geen 120 cm te plaatsen.(en ik hou er van om te Dxen) @usefullaliman, Zoals ik al eerder heb geschreven zijn beamwidth en mechanische constructie volgens mij ongeveer gelijkwaardig. Zowel bij jou alsook bij mij bleek de MTI high gain LNB in de gewone uitvoering het beste resultaat van de door ons uitgeprobeerde LNB's te leveren. Bij de flens LNB's is het aanbod een stuk beperkter. Wat de beste flens LNB is zou ik niet durven zeggen. Wellicht de MTI AP8-TW of toch de Invacom, dat wordt nog even testen denk ik zo. Of die beste flens LNB hetzelfde kan presteren als de standaard MTI high gain LNB is evenmin zeker en ook dat is nog even afwachten. Mijn ervaring is dat de Gregorian 120 cm. niet gelijk is aan een goede offset schotel van 150 cm. Integendeel, bij mij bleek een no name schotel van 120 cm. zelfs nog aanzienlijk beter te presteren dan een Gregorian van 120 cm. Als je een Gregorian van 120 cm. weet te bemachtigen dan zou ik niet meteen de Channelmaster van 120 cm. van de hand doen maar eerst even een vergelijkende test tussen beide schotels doen. Dan weet jij of een overstap loont en kunnen de lezers van dit board waarschijnlijk voor de eerste maal kennis nemen van een direct vergelijk tussen Gregorian en Channelmaster. Ik ben in ieder geval reuze benieuwd. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Mm.... bij de channelmaster zie ik toch behoorlijke roestsporen, ik zal een foto plaatsen van mijn 20 jaar oude Delta Star die altijd buiten gestaan heeft. @Sjaak(k), Die roestsporen zijn volgens mij alleen te vinden op het bevestigingsplaatje van de hulpactuator. Zover ik weet heeft heeft usefullaliman, want het is zijn schotel op de foto waarnaar jij verwijst, meteen na aanschaf van de schotel het verroeste plaatje vervangen (of van de roest ontdaan). Enne, bij de Gregorian van 120 cm. zijn de roestsporen zo te zien nog behoorlijker dan bij de Channelmaster van 120 cm. Zie onderstaande foto die overigens afkomstig is van een informatiesite over Gregorian schotels Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Ik denk dat je het mis hebt sattaz, ik zie duidelijk een channelmaster plaatje op de mounting staan, het staat er ook bij in het engels in het onderschrift Op de fibo schotel zie ik echt geen spat roest @Sjaak(k), Inderdaad staat er op de mount bij de Gregorian een Channelmaster plaatje. Als er bij de Gregorian een gedeelte van een mount van Channelmaster gebruikt is vraag ik mij af waar dat originele gedeelte van Gregorian gebleven is? Als je op de Gregorian geen spat roest ziet dan is dat voor het overeenkomstig gedeelte van de Channelmaster evenmin het geval. Wat je bij de Channelmaster ziet roesten is het bevestigingsplaatje van de hulpactuator. Zowel het bevestigingsplaatje alsook de hulpactuator zitten niet op de originele Channelmaster schotel. Op de Channelmaster zelf is geen spatje roest te zien. Voor het overige lijkt het mij handig om een Gregorian 120 cm. met een Channelmaster 120 cm. te vergelijken. Een 90 cm. Gregorian vergelijken met een 120 cm. Channelmaster is behalve wat betreft (een enigszins andere) constructie ook niet zo zinvol wat betreft prestatie van de schotels. De suggestie van jou aan usefullaliman om een 90 cm. Gregorian proberen te krijgen lijkt mij niet aan te raden aangezien usefullaliman vanwege zijn DX hobby een schotel met meer prestatie dan zijn huidige Channelmaster 120 cm. wil krijgen. Dus niet de Gregorian 90 cm. die uiteraard minder presteert dan de Gregorian 120 cm. en eveneens minder presteert dan de Channelmaster 120 cm. Behalve de ervaring met de Gregorian 120 cm. die ik vroeger in mijn bezit heb gehad heb ik op dit moment de mogelijkheid om te vergelijken met mijn Gregorian 90 cm. (Ik beschik zelfs over 2 draaibare exemplaren van die schotel) en hieruit blijkt dat er in de praktijk een aanzienlijk verschil is tussen een Gregorian van 90 cm. en een Gregorian van 120 cm. (of een andere goede offset schotel van 120 cm.). Met vriendelijke groeten sattaz
Gerdy Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Mm.... bij de channelmaster zie ik toch behoorlijke roestsporen, ik zal een foto plaatsen van mijn 20 jaar oude Delta Star die altijd buiten gestaan heeft. Mogen we dan ook een (RECENTE) foto van de achterkant (polarmount en motor) zien aub? Gerdy
Snuffer Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Als gregorian liefhebber zeg lekker niets TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
usefullaliman Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Geplaatst: 21 maart 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Drs. IJzerbout In een Gregorian zit je weer te hannesen met een flens LNC, feedhoorn etc. die moeilijker te verkrijgen zijn en vooral duur. En je kunt er nooit 2 of meer naast elkaar zetten mocht je dat ooit eens van plan zijn. Niks hannesen Drs IJzerbout, je koopt een flens lnb, bv een Invacom of een MTI zoals ondergetende die zijn rete gevoelig, en de feedhoorn zit er al op die is helemaal aangepast op het Gregorean concept. En meerdere lnb´s daar koop je toch geen draaibare installatie voor, ts wil gaan dx´en. Hij heeft nu op zijn channelmaster schotel ook maar 1 lnb zitten precies ik ga voor DXen en er wordt gebruik gemaakt van een enkele lnb,anders kan ik de schotel net zo goed niet draai baar maken "We ride together, we die together. Bad boys for life."
usefullaliman Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Geplaatst: 21 maart 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout @ usefullaliman: Ik zie je aanbod in het -te koop- forum. Ik geef je een tip. Je moet er duidelijk bij vermelden dat de schotel dmv 2 motoren (een actuator én een H-to-H motor, in elevatie en azimuth te verstellen is. Dat zie je niet veel. Ik geloof dat heel veel users dat niet duidelijk is. Het is een mooie combinatie, ik snap niet dat je hem voor een Gregorian wilt vervangen. In een Gregorian zit je weer te hannesen met een flens LNC, feedhoorn etc. die moeilijker te verkrijgen zijn en vooral duur. En je kunt er nooit 2 of meer naast elkaar zetten mocht je dat ooit eens van plan zijn. ja klopt, ik zal het er bij zetten dan is de verwarring uit de wereld,dit is een zeer weing toegepaste combinatie inderdaad "We ride together, we die together. Bad boys for life."
usefullaliman Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Geplaatst: 21 maart 2009 Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: Sjaak(k) Mm.... bij de channelmaster zie ik toch behoorlijke roestsporen, ik zal een foto plaatsen van mijn 20 jaar oude Delta Star die altijd buiten gestaan heeft. @Sjaak(k), Die roestsporen zijn volgens mij alleen te vinden op het bevestigingsplaatje van de hulpactuator. Zover ik weet heeft heeft usefullaliman, want het is zijn schotel op de foto waarnaar jij verwijst, meteen na aanschaf van de schotel het verroeste plaatje vervangen (of van de roest ontdaan). Enne, bij de Gregorian van 120 cm. zijn de roestsporen zo te zien nog behoorlijker dan bij de Channelmaster van 120 cm. Zie onderstaande foto die overigens afkomstig is van een informatiesite over Gregorian schotels Met vriendelijke groeten sattaz @sattaz deze schotel is niet van mijn hoor,deze is van mijn "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Gast sattaz Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Origineel bericht van: usefullaliman op 19-10-2007 @Sjaak(k), Die roestsporen zijn volgens mij alleen te vinden op het bevestigingsplaatje van de hulpactuator. Zover ik weet heeft heeft usefullaliman, want het is zijn schotel op de foto waarnaar jij verwijst, meteen na aanschaf van de schotel het verroeste plaatje vervangen (of van de roest ontdaan). Met vriendelijke groeten sattaz @sattaz deze schotel is niet van mijn hoor,deze is van mijn @usefullaliman, In jouw posting van 19-10-2007 in een Te Koop Aangeboden topic schrijf je toch echt zelf dat het WEL jouw schotel is Origineel bericht van: usefullaliman die foto lijkt verdacht veel op mijn opstelling!! ik zou haast denken dat die foto ergens in groningen is genomen,toen ik de complete set kochtte zat er bij mij ook een roestige`plaatje(die inmiddels zwart is ) aan de zij kant bij de actuator. De foto's komen uit dit topic van het forum Te Koop Aangeboden. yep dat is hem, dat is mijn opstelling die ik heb gekocht ìn het noorden des lands. Met vriendelijke groeten sattaz
usefullaliman Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Geplaatst: 21 maart 2009 @ sattaz klopt dat is die van mijn,ik dacht dat het over de schotel ging waar aan de zijkant van de motor ''channelmaster'' op stond,daarom ook mijn reactie dat deze niet mijn schotel is. "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Crazy Sat Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Citaat: Maar alle gekheid, ik zou proberen een Gregorean 90 te krijgen, die kun je nog op een diseqc motor zetten. Dat heeft zo zijn voordelen, met een 120cm Gregorean verval je al gauw in een 36volts actuator met extra voedingskabels en je ontvanger moet dat aankunnen Groot gelijk een Deltastar 90 cm werkt perfect op een moteck sg 2100 ( kost je amper +/- 40 euro ) en draait op zowat alle ontvangers. Dus lekker geen motor nodig die 36 volt nodig heeft. ( en terug een grote meerkost ) Citaat: In een Gregorian zit je weer te hannesen met een flens LNC, feedhoorn etc. die moeilijker te verkrijgen zijn en vooral duur. En je kunt er nooit 2 of meer naast elkaar zetten mocht je dat ooit eens van plan zijn. Je kunt wel gebruik maken van een quad invacom lnb QDF 031 0,3 db. Hiermee kan ik mijn gregorian op een bepaalde satelliet zetten , blindscannen met mijn Clarke-Tech , de 4:2:2 feeds instellen met de Quali -TV , mijn skystar 2 bedienen op mijn PC . Als dit niet handig is voor een feedhunter dan weet ik het ook niet meer hoor. En dit kun je alles met een minimum aan "schotelinvesteringen" feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
usefullaliman Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 ok, heb de deltastar gregorian 120 op de kop kunnen tikken. ik wil een goede lnb die zeer geschikt is voor dx'en(vooral op de horizontale transponders) heb de keuze uit een aantal lnb's invacom snf-031:gain 50 - 60 dB 0.3db invacom qdf-031:gain 50 - 60 dB 0.3db mti AP8-STW:gain 62dB (Max.) 0.3db inverto IDLP-SFLANGE:gain Gain: 52 - 60dB 0.3db ik las dat de invacom QDF-031 beter presteerde dan de SNF-031 en 10% meer signaal gaf dan de SNF-031 "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Ik ben zeer tevreden over de mijn quattro (flens) Invacom die met 0,3 dB aangegeven staat. Hij doet het uitstekend in mijn beide schotels: 1 mtr offset en 1,20 mtr prime focus draaibaar. Beide van Technisat. Citaat: ik las dat de invacom QDF-031 beter presteerde dan de SNF-031 en 10% meer signaal gaf dan de SNF-031 Die 10% meer signaal is onzin..moet je je niet blind op staren.
usefullaliman Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Die 10% meer signaal is onzin..moet je je niet blind op staren. klopt ik vindt 10% wel een helehoop winst voor de zelfde identieke lnb's de QDF-031 en de SNF-031 zijn identiek gelijk,verschil is dat de QDF 4 ontvangers er op aangesloten kan worden en bij de SNF-031 enkele ontvanger. "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen