Gast sattaz Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: usefullaliman hoi sattaz, inderdaad ik heb nu ontvangst op mtv turkije en nickelodeon turkije signaal 68% kwaliteit 100% ber 23 (getest op turksat 2a east beam) verder heb ik 'savonds kanal7,fox turkije,samanyolu tv met de volgende waarden: signaal 59/62% kwaliteit 100% en ber rond de 88 met af en toe blokken. ontvanger is: dreambox 7000 lnb is:invacom c120 quaid flens lnb .03 db Origineel bericht van: usefullaliman ik had met de channelmaster en mti apx 82n lnb,rond de 55% signaal met de dreambox 7025+ op start tv atv show tv kwam 'savonds goed binnen met maxplus 2100 @usefullaliman, Volgens mij worden we hier niet veel wijzer van omdat er eigenlijk van vergelijken geen sprake is. Met de Channelmaster zijn er andere zenders bekeken dan met de Gregorian. Bovendien is het kijken en de signaalmeting met verschillende satellietontvangers gebeurd. Met vriendelijke groeten sattaz
usefullaliman Geplaatst: 7 mei 2009 Auteur Geplaatst: 7 mei 2009 hoi, weet jij nog ruim een 9 maanden geleden wat nog de waarden zijn van je ontvangst? en ik had toen ook geen gregorian tot mijn beschikking,en om even 2 schotels te gaan wisselen wat de resultaat er van is zie ik ook niet even zitten. gr, "We ride together, we die together. Bad boys for life."
usefullaliman Geplaatst: 7 mei 2009 Auteur Geplaatst: 7 mei 2009 Bovendien is het kijken en de signaalmeting met verschillende satellietontvangers gebeurd. Met vriendelijke groeten sattaz precies toen had ik een 7025+ en een maxplus 2100 tot mijn beschikking,en aangezien er toen bij mij was ingebroken en ze de 7027+ hebben gestolen was ik genoodzaakt om een dreambox7000 te kopen gr, "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Gast sattaz Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 Origineel bericht van: sattaz @usefullaliman, Volgens mij worden we hier niet veel wijzer van omdat er eigenlijk van vergelijken geen sprake is. Met de Channelmaster zijn er andere zenders bekeken dan met de Gregorian. Bovendien is het kijken en de signaalmeting met verschillende satellietontvangers gebeurd. Origineel bericht van: usefullaliman hoi, weet jij nog ruim een 9 maanden geleden wat nog de waarden zijn van je ontvangst? en ik had toen ook geen gregorian tot mijn beschikking,en om even 2 schotels te gaan wisselen wat de resultaat er van is zie ik ook niet even zitten. Origineel bericht van: usefullaliman Bovendien is het kijken en de signaalmeting met verschillende satellietontvangers gebeurd. Met vriendelijke groeten sattaz precies toen had ik een 7025+ en een maxplus 2100 tot mijn beschikking, en aangezien er toen bij mij was ingebroken en ze de 7027+ hebben gestolen was ik genoodzaakt om een dreambox7000 te kopen @usefullaliman, Er heeft volgens mij niemand gevraagd om de ontvangstwaarden van Turksat 42 Oost van 9 maanden geleden. In die 9 maanden is er bij Turksat 42 Oost veel veranderd. Als ik het goed heb is een satelliet vervangen, zijn er beams gewijzigd en zijn vele zenders van satelliet en/of transponder gewisseld. Met andere woorden, aan de ontvangstwaarden van 9 maanden geleden heb je niet zo veel. Laten we even terug gaan naar de essentie van dit topic en dat is jouw startvraag: "welke 120 cm schotel heeft de meeste gain Channelmaster of Deltastar 120 Gregorain". Dus welke schotel heeft de meeste gain, vrij vertaald welke schotel geeft de beste ontvangst. Dat is waar jij achter wilt komen in dit topic en met jou vele anderen naar ik aanneem. Er is een moment (fase) waar de Channelmaster weg gaat en vervangen wordt door de Gregorian. Juist in die periode is het uiteraard nuttig te meten en te vergelijken. Als ik het goed heb heeft de inbraak niet in die (overgangs-)periode omstreeks 20 maart 2009 plaatsgevonden maar de inbraak dateert van een tijd daarvoor. In die (overgangs-)periode omstreeks 20 maart 2009 heb ik in dit topic geschreven: "Als je een Gregorian van 120 cm. weet te bemachtigen dan zou ik niet meteen de Channelmaster van 120 cm. van de hand doen maar eerst even een vergelijkende test tussen beide schotels doen. Dan weet jij of een overstap loont en kunnen de lezers van dit board waarschijnlijk voor de eerste maal kennis nemen van een direct vergelijk tussen Gregorian en Channelmaster. Ik ben in ieder geval reuze benieuwd. Met vriendelijke groeten sattaz" Wat ik met mijn laatste postings heb willen uitdrukken is dat ik het jammer vind dat de door jou gestelde vraag eigenlijk nog steeds onbeantwoord is terwijl jij heel dicht in de buurt van een antwoord bent gekomen enh mijns inziens zelfs een min of meer definitief antwoord had kunnen vinden. Met vriendelijke groeten sattaz
usefullaliman Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Geplaatst: 8 mei 2009 @sattaz toen ik pas geleden de channelmaster nog had .kon ik de zenders mtv turkije,nickelodeon turkije,samanyolu tv e.t.c. niet ontvangen,dus ik kan je dan ook geen concrete testen(waarden)tonen. weet wel toen ik de gregorian 120 cm gemonteerd had(na verkoop channelmaster) wel bepaalde zenders kon ontvangen(zie hier boven)wat ik wel kan doen is met mijn dreambox 7000 naar mijn kameraad(waar ik de channelmaster compleet met lnb heb verkocht) kijken of is daar wel de zender mtv turkije,nickelodeon kan ontvangen,mischien dat de weers invloed er mee te maken heeft, dat mischien de channelmaster toch ontvangst heeft. maar nogmaals kort geleden had ik zeker geen ontvangst met de channelmaster op de east beam "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen