Satfan Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Description: Filesystem Type: (0 = NFS, 1 = CIFS, 2 = SMBFS) Auto Mount: Client Directory: /Fnd/public/dreambox/movie Server Directory: Fnd/public/dreambox/movie Remote Host Name/IP: 192.168.1.10 User Name: dreambox Password: ******** Options: rsize=8192,wsize=65536 sync: atime: execm: noexec: ro: rw: users: nolock: intr: soft: tcp: linux ext.: Fnd is de nas, moet dat er nu wel of niet voor? Bij client directorie stond eerst wat anders, maar dat weet ik niet meer. bij het ip nummer staat het vaste ip adres van de NAS drive. Wat heb ik fout staan waardoor het mounten niet lukt? Graag hoor/ lees ik wat ik verkeerd heb staan. Mvg, Ron Prins Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
dAF2000 Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Client directory mag je gewoon "/media/server1" van maken. Het gaat hier om de directory op de Dreambox. Server directory moet de sharenaam zijn op de NAS. Dit is dus gewoon 1 naam, zonder een heel pad. Hier staat een uitgebreide uitleg: http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1Mount
Satfan Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Geplaatst: 18 maart 2009 Mogelijk heel dom van mij, maar hoe vind hij (dreambox) dan het pat in de nas? Mvg, Ron Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
dAF2000 Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Ik neem aan dat je wil opnemen op de NAS. Op de NAS share je dus de directory Fnd/public/dreambox. De Dreambox maakt daar zelf een directory movie in aan en gaat daarin opnemen. Dus je hoeft niet het hele pad mee te geven. Je stelt in de NAS alleen in dat je die directory "dreambox" wil sharen.
Satfan Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Geplaatst: 18 maart 2009 Sterker nog ik heb een nieuwe gesharde map aangemaakt naast public opdat die direct in de root staat op de NAS. maar stil no go. wat me ook opvalt is dat er verwezen wordt naar een hd op de drambox. Echter in een 5620 zit geen HD (was dat maar waar). kan het daar in zitten dat de mount niet lukt? Mvg, Ron Prins Die het af en toe ( meestal toe) ook niet meer snapt Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Citaat: Fnd/ waarom geef je in het pad een hostname immers de Citaat: Remote Host Name/IP: 192.168.1.10 is al aangegeven. public of Public grote letters of kleine letters is essentieel daarenboven welke Citaat: Filesystem Type: (0 = NFS, 1 = CIFS, 2 = SMBFS) ik zie niet of je nu cifs of nfs tracht te mounten en als ultieme vraag, wat voor NAS wordt gebruikt, met welke firmware? chiao Vienna Ultravox
dAF2000 Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 Origineel bericht van: Satfan wat me ook opvalt is dat er verwezen wordt naar een hd op de drambox. Echter in een 5620 zit geen HD (was dat maar waar). kan het daar in zitten dat de mount niet lukt? Nee, het kan best zijn dat je Drambox (toepasselijk ) in sommige menu's het over "interne harddisk" heeft. Da's gewoon een standaardinstelling omdat je met andere boxen wel meestal op de interne harddisk opneemt. Het staat los van 't mounten. Als je zo'n directory gesharet hebt, kijk dan effe of 't vanuit de PC wel lukt en hoe daar die "share name" is. (En in ieder geval de vraag van TonskiDutch antwoorden )
Satfan Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Geplaatst: 19 maart 2009 Description: Filesystem Type: 1 (0 = NFS, 1 = CIFS, 2 = SMBFS) Auto Mount: v Client Directory: /media/hdd Server Directory: dreambox Remote Host Name/IP: 192.168.1.10 User Name: dreambox Password: ***** Options: rsize=8192,wsize=65536 sync: atime: execm: noexec: ro: rw: users: nolock: v intr: v soft: v tcp: linux ext.: v Nog een keer alle gegevens van uit de dreambox en ja ik kan de Freecom (nas) gewoon via de pc benaderen. Wat heb ik verkeerd staan? Mvg, Ron Prins Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 gaat momenteel met samba of je moet een ouder firmware flashen nas-basic 32. maak op de freecom een map aan public met daarin een map movie en met samba gaat het via : > smbmount //IP_van_de_NAS/public/ /media/net -o password=??? < chiao Vienna Ultravox
Satfan Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Geplaatst: 20 maart 2009 Wat is SAMBA en hoe werkt dat? Ik domme leek! Mvg, Ron Prins Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
Satfan Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Geplaatst: 22 maart 2009 Waar zet ik die regel en moeten die haken er ook bij? Mvg, Ron Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
Daniël Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Ik heb ook, sinds kort, een FreeCom Network Drive van 500GB, heb daar naast de PUBLIC dir een dir dreambox aangemaakt. Deze uiteraard vrijgegeven, extra user bij de SMB server aangemaakt met wachtwoord en die rw-access en enabled gezet. In het mount-scherm (via PC opgeroepen) de gegevens ingevuld, daarna wordt de Freecom (FND) automatisch gemount bij opstarten, schrijven en lezen van de bestanden gaat prima, ook goed benaderbaar vanaf de PC en de transferrate naar de PC ligt tussen de bijna 4800-7600kbps, dus niet gek. Nu komt edoch het vreemde, aangezien ik dacht, het werkt .... !! Nee dus, zit er meer dan een 5 tal minuten tussen het mounten en een timeropname, of als je iets wilt bekijken vanaf die mount, dan ziet ie 'm niet meer terwijl in het mountscherm gewoon staat dat ie gemount is. Manueel unmounten en weer mouten functioneert dan prima, want dan is de Freecom gewoon weer benaderbaar en als het moet urenlang (tijdens een lange opname of het bekijken van een opgenomen programma) Rara ... hoe kan dit ik heb vanalles geprobeerd, zelfs de sleeptime van de Freecom helemaal op 0 gezet=nooit in de HD-uit mode gaan. Diverse options in het instelscherm van de mount geprobeerd.(op de Dreambox DM7000 met de allerlaatste Pli van dit jaar geinstalleerd) Wie heeft hier een goede tip? Groeten, Daniël ================================================================= Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)
Daniël Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Aanvullend, als ik in Telnet, het mount bevel geeft: //192.168.1.17/dreambox on /media/hdd type cifs (rw,nodiratime,unc=\192.168.1.17\dreambox,username=daniel,rsize=8192,wsize=8192) Groeten, Daniël ================================================================= Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)
Satfan Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Geplaatst: 30 maart 2009 Helaas kon ik afgelopen zaterdag niet naar de club in Apeldoorn, met als gevolg dat ik een maand moet wachten, of kan iemand mij thuis helpen met mounten (koffie staat klaar) Met telnet heb ik nog niet gewerkt en heb dus geen ervaring. Gelet op wat er eerder in de posting staat, hoe zou de mount regel dan eigenlijk moeten zijn? wie kan helpen? Mvg, Ron Prins Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
Daniël Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 Origineel bericht van: Satfan Helaas kon ik afgelopen zaterdag niet naar de club in Apeldoorn, met als gevolg dat ik een maand moet wachten, of kan iemand mij thuis helpen met mounten (koffie staat klaar) Met telnet heb ik nog niet gewerkt en heb dus geen ervaring. Gelet op wat er eerder in de posting staat, hoe zou de mount regel dan eigenlijk moeten zijn? wie kan helpen? Mvg, Ron Prins Hallo Ron, Aangezien ik het ook niet definitief voor elkaar krijg,(zie mijn eerdere posting) Wie oh wie heeft de gouden tip voor ons twee, "Freecom Network Drive-Users" .... ?? Alvast bedankt! Groeten, Daniël ================================================================= Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen