Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Technisch vraagje,

Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om een smartcard of CAM 2 of meerdere videostreams tegelijk te laten decoderen (en zo alles gedecodeerd op te slaan zodat er nooit meer problemen zijn met vervallen sleutels)?

Op mijn Homecast HS8100 met Aston Dual 2.20 met TV Vlaanderen smartcard lukt dit in ieder geval niet. (Vanwaar komt de toevoeging "DUAL" dan eigenlijk?)

Nochtans, als de zenders die je tegelijk opneemt en bekijkt op dezelfde manier gecodeerd zijn, moeten die toch ook op dezelfde manier en dus tegelijkertijd gedecodeerd kunnen worden?

Dit is blijkbaar niet mogelijk, maar ik probeer te begrijpen waarom.

Is dit receiver/CI gelimiteerd?

Is dit CAM gelimiteerd?

Is dit smartcard gelimiteerd?

Alvast bedankt voor de informatie.

Geplaatst:

Bij aanschaf van de Aston is mij ook niet verteld dat dual decoding niet zou werken op de Icord, integendeel men adviseerde mij om een dual cam te nemen omdat ik een twin decoder heb.

Ik ging er al vanuit dat dit een beperking in de Icord zou zijn.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Dual decoding is alleen mogelijk binnen 1 transponder met de Aston DUAL-cam. smirk

Op de Icord werkt dat ook niet.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Geplaatst:

Een CAM met dual descrambling of multidescrambling kan probleemloos meerdere programma's decoderen, zelfs uit meerdere streams.

Echter, veel ontvangers hebben de beperking dat er geen bitstreammerger in zit, dus op die manier kan dat slechts binnen één transponder gebeuren. Sommige tuners gebruiken niet eens de DUAL of multi mogelijkheden van een CAM.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Citaat:
Dual decoding is alleen mogelijk binnen 1 transponder met de Aston DUAL-cam

Ik dacht dat dit ook niet werkte, maar ik moet het nog eens uitproberen.

Hoe dan ook, als ik 1 FTA zender bekijk en een andere betaalzender opneem, dan neemt hij nog altijd die zender gecodeerd op, terwijl hij toch voor die zender de smartcard voor zich heeft?

Geplaatst:

Dat ligt eerder aan de programmatuur van de ontvanger dan aan de CAM.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen