gigantaandemuur Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Ja dat is een bekende renault kwaal was in de 70 er jaren al zo schijnbaar hebben ze nog niet veel bijgeleerd. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Lambik61 Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Ik heb dit vroeger eens bij een opel kadett meegemaakt. wat bleek! Het wiellager had (fikse)speling. Hierdoor staat je naaf met daarop gemonteerde remschijf en velg+band onder een hoek ten opzichte van remklauw en blokken. Tijdens het remmen forceer je het complete wiel in een rechte stand wat behoorlijk wat druk(slijtage) op de remblokken geeft. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Boelo Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Ze hebben de remklauw gewisseld , maar ook de stalen centreerbussen? Dat zijn stalen cillindrische bussen waar de klauw op schuift. Die gaan vaak vast zitten. Dan slijt 1 blok weg in de klauw , dus niet allebei. Dus wiel ervoor weg Met een waterpomptang of schroevendraaier de zuiger terug in de klauw drukken. Dan proberen of de klauw wil schuiven Daarbij hoef je niets los halen . alleen het wiel Slijten allebei de blokken in 1 klauw , remslang. Dat omdat de klauw al verwisseld is. Zou niet de schijven wisselen van L naar R , je hebt dan kans op trilling tijdens het remmen. Bekijk dit maar eens Klik ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
The Iron Maiden Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Geplaatst: 20 maart 2009 Helaas ben ik een leek op het gebied van autotechniek. Tanken en lampjes verwisselen lukt nog wel, maar ik ben niet iemand die zomaar even aan het sleutelen gaat. Ik ben dus van anderen afhankelijk... mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Gast peterp Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 elke rem klauw heeft twee glij stangen die zitten meestal vast waardoor de rem klauw niet of niet geheel terug komt remedie: rem klauw uitelkaar halen harmonica hoesjes eraf glij stangen schoon maken even polijsten en nieuw vet erop waar de glij stangen erin gaan ook even schoonmaken en een klein beetje vet erin en alles weer monteren SUCCES
Boelo Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Wel kopervet gebruiken!! Is er niemand die in de buurt woond op dit forum die voor een gevulde koek en een bak koffie even wil helpen?? Anders kom je maar bij mij. Koek meenemen , de koffie zet ik hier wel. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
The Iron Maiden Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Geplaatst: 22 maart 2009 Boelo, Bedankt voor het aanbod,maar je woont 250 km van mij vandaan Woensdag gaat mn autootje naar de garage voor een beurt en APK. Ik heb vandaag nog even naar de remschijven gekeken en de schijf rechtsvoor heet diepe, glanzende groeven aan de rand, dus die is echt aan vervanging toe. Ik laat dan meteen de rest van het remsysteem nakijken, zodat ik over een paar maanden niet weer bij de garage sta. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Boelo Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 elke rem klauw heeft twee glij stangen die zitten meestal vast waardoor de rem klauw niet of niet geheel terug komt. Dat is niet waar!! Van een normale auto , klopt het verhaal. Voor een oudere auto , snelle auto,s is het toch even anders. Die werken vaak met 2 zuigers of 4 , om meer remvertraging te krijgen. Bij deze uitvoering zit de klauw vast. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Kan het zijn dat er helemaal niets met die auto aan de hand is en dat het aan je rijstijl legt..? Ik zit wel eens achter zo´n trutteschuiver en dat mens doet niets anders dan voor elk onnodig wissewasje te remmen. In een flauwe bocht, bang zijn dat de auto omvalt...en hup, in de hoefijzers en remmen maar weer.
The Iron Maiden Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Geplaatst: 23 maart 2009 Ik neem aan dat het niet aan mijn rijstijl ligt, want voorheen had ik nergens last van. En hoe verklaar je dan dat de rechterremschijf diepe groeven heeft en de linkse schijf er nog prima uitziet? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
wammeswaggel Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Die groeven ontstaan doordat je remblok tot het metaal is versleten. Je moet dan ook wel een gepiep en geknars hebben gehoord. Ik ben eens vanaf Parijs teruggereden (500km) op alleen de handrem. Geen nood: bij noodstops werken de remmen nog steeds, alleen de remschijf gaat naar de klote. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Aanbevolen berichten