Gast brinky Geplaatst: 18 maart 2009 Geplaatst: 18 maart 2009 ik sta op het punt een nieuwe 32inch lcd te koopen je ziet nu steeds meer merken die 32 inch full hd 1080p aanbieden ik vraag me af of dit nut heeft buiten het feit dat er geen full hd uitzendingen zijn zou evt een blue ray het hoogste mogelijke kwaliteit kunnen leveren maar zie dit wel op zo,n relatief klein scherm wat denken jullie hier over ?
winwiz Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Als je er een meter van af gaat zitten ga je wel verschil zien, wordt de afstand groter zie je absoluut het verschil niet tussen 720P en 1080P. Is het prijsverschil zeer klein..... ach ja waarom niet Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Moderator ceesv Geplaatst: 19 maart 2009 Moderator Geplaatst: 19 maart 2009 Kijk eens naar >deze< bijdrage. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bob0r Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Ik adviseer je om verder te sparen. Heb ik ook gedaan, 3 jaar sparen, ik heb nu 52" full-hd, ik wil nooit meer terug! 1080p maakt pas echt verschil op 50+ inch. !!geen URL in je handtekening!!
grunnsat Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Jullie kijken alleen maar naar de resolutie, maar denk ook eens aan de andere aspecten zoals contrast etc. Verbeteringen op dat gebied worden echt niet meer op HD-Ready schermen doorgevoerd, die resoluties zijn nu bedoeld voor de low budget markt
Jan Ambers Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Ik heb hier 32 & 37" naast elkaar staan... DOEN! Kopen die HD 32"!!! Als ik de kabelbeelden bekijk en dan de HD van sat, is het een dag en nacht verschil (Ik spreek van de Panasonic schermen dan) Ook dat "plamuurefekt" ben je kwijt!
Nowtv Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Persoonlijk vindt ik al dat gekibbel over wel dan niet Full HD op een 32 inch scherm onzin. Als je een Full HD ontvanger hebt, of een Blu ray speler, of een PS3 dan heeft het wel degelijk meerwaarde. Een Full HD scherm van 32 inch geeft vele malen mooier beeld, en het ziet er superstrak uit. Ook spellen in HD vanaf de Ps3 zijn gewoon geweldig. Dus ik zou zeker gaan voor een Full HD scherm. Over een paar maanden is Full HD de standaard, en hebben alle schermen een lan aansluiting, en een nog lager energie verbruik. Dus dit zet nog wel even door, naar nog betere technieken, en mogelijkheden.
Gast Allure Geplaatst: 28 maart 2009 Geplaatst: 28 maart 2009 Ik heb de Philips PFL9613, een 32" Full HD LCD-scherm. HD-beelden zien daarop er om te smullen zo mooi uit, zeker met 1:1 pixelmapping aan. Gewoon doen dus. Ben je meteen van al dat scalinggedoe af.
Snoopy Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Ik heb die Philips 32PFL9613 ook, maar 'pixelmapping' ?? Help me effe. Ken het toestel goed maar dit is nieuw voor me.
Gerard 76 Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Origineel bericht van: Allure Ik heb de Philips PFL9613, een 32" Full HD LCD-scherm. HD-beelden zien daarop er om te smullen zo mooi uit, zeker met 1:1 pixelmapping aan. Gewoon doen dus. Ben je meteen van al dat scalinggedoe af. Bij een goeie TV heb je geen beeldverbeteraars nodig. En een goeie TV heeft ook een goeie scaler waar je dus geen kwaliteitsverlies door merkt.
Gast Allure Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Origineel bericht van: Gerard 76 Origineel bericht van: Allure Ik heb de Philips PFL9613, een 32" Full HD LCD-scherm. HD-beelden zien daarop er om te smullen zo mooi uit, zeker met 1:1 pixelmapping aan. Gewoon doen dus. Ben je meteen van al dat scalinggedoe af. Bij een goeie TV heb je geen beeldverbeteraars nodig. En een goeie TV heeft ook een goeie scaler waar je dus geen kwaliteitsverlies door merkt. Die beeldverbeteraars heb ik allemaal uitstaan. Deze tv doet upscaling van SD-signalen erg goed.
Snoopy Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Citaat: met 1:1 pixelmapping aan Maar wat bedoel je nu hier mee ??
Gast Allure Geplaatst: 30 maart 2009 Geplaatst: 30 maart 2009 Origineel bericht van: Snoopy Ik heb die Philips 32PFL9613 ook, maar 'pixelmapping' ?? Help me effe. Ken het toestel goed maar dit is nieuw voor me. 1:1 pixelmapping houdt dat de exacte resolutie van het scherm wordt weergegeven, zonder enige vorm van scaling. Als je een bron hebt aangesloten via HDMI met 1080i/p resolutie, kun je in het beeldmenu bij de beeldformaten kiezen voor "Niet op schaal", dat is een kromme vertaling van niet upscalen, oftewel 1080x1920 ook daadwerkelijk zo doorgeven, dus zonder overscan. Bij andere instellingen heb je ALTIJD een extra scaling om de overscan weg te krijgen, OOK bij 1080i/p bronnen. Je kunt het effect ook goed zien bij zenderlogo's, die blijken dan ineens iets meer naar binnen te staan. Oftewel: aan de zijkanten wordt niets meer weggesneden, je krijgt het volledige, ongecensureerde beeld te zien. Bij SD-beelden die door de satontvanger zelf worden geupscaled naar 1080i kun je dan soms wel zwarte lijnen aan de zijkant zien, dat valt normaal dus weg in de overscan. Bij echte HD-zenders zie je dat overigens niet.
grunnsat Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Nog even wat uitleg m.b.t. overscan. Bij beeldbuis TV's wordt het beeld analoog op het scherm gezet. Zou je nu het volledige beeld op het scherm willen zetten, dan zou je zien dat de randen van het beeld nooit recht zijn als gevolg van die analoge techniek. Dat is geen gezicht, dus wordt er een te groot beeld geprojecteerd wat als gevolg heeft dat de randen en daarmee een gedeelte van het beeld niet meer zichtbaar zijn. Dat heet dus overscan. Bij LCD en plasma TV's kan het niet voorkomen dat randen niet recht zijn. Om de een of andere voor mij niet navolgbare reden hebben de fabrikanten van plasma en LCD tv's indertijd besloten om toch overscan te gebruiken. Een beeld van 1920 x 1080 wordt dan opgeblazen naar zeg 2000 x 1150, waarvan dan de binnenste 1920 x 1080 pixels vertoond worden. Komt dat de beeldkwaliteit ten goede? Bepaald niet. Waarom doen die fabrikanten dat dan? Geen idee. Voor een echt Full HD toestel moet deze onzin dan ook uitgeschakeld kunnen worden.
Psychosammie Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Dat doen ze omdat er bij upscalen van een niet 1080p signaal ook vervormingen aan de randen ontstaan. Het is dus inderdaad zaak dat je TV overscan kan uitzetten. Zeker als je ook een PC wilt aansluiten. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen