dunhans Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Dit is een hele goeie tip! Heb een HD kabel en satelliet ontvanger die allebei op 1080i staan. Ik ergerde me eraan dat de tv alle niet 16/9 uitzendingen uitrekt/opblaasd met vervormd en wazig beeld tot gevolg. Nu het beeldformaat "Niet op schaal" gezet! Wat een verschil! Veel scherper beeld nu en niet elke keer dat verspringen van beelformaat/zoomen. Bedankt. Groeten Dunhans. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Snoopy Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Ik had hem gelukkig al die tijd al op "Niet op schaal" staan. Vroeg me al af waarvoor het was maar het viel me wel op dat ik ineens wat meer zag. Bedankt voor de uitleg !
Gast Allure Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Nog een tip bij de Philips: bij bronnen via HDMI aangesloten mag je de optie 'geavanceerde scherpte' wél aanzetten. Dit is zo'n beetje de enige 'beeldverbeteraar' die het beeld daadwerkelijk verbetert. De rest mag allemaal uit of op minimaal. Ook Digital Natural Motion, wat ik persoonlijk echt een gruwel vind. Van dat snufje wordt het beeld heel erg fake.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen