Ga naar inhoud

[DM800HD] YouTube via VLC, met NEWNIGMA draaien?

Aanbevolen berichten

Gast rwmschei
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren NEWNIGMA op mijn DM800HD geinstalleerd en dat draaid prima. Als extra heb ik de Youtube-player erop gezet, maar dat werkt niet helemaal volgens plan.

Als ik de PLUGIN opstart, kan ik keurig naar filmpjes zoeken (dat gebeurt gewoon via de netwerk-connectie). Als ik dan echter een filmpje wil bekijken moet ik een VLC-server instellen. Ik heb een VLC-server aangemaakt, maar volgens mij kan dat niet zoals ik dat het ingesteld. Het resultaat is dat hij een VLC-error geeft.

Als VLC-server staat mijn ROUTER ingesteld met als poort 08080.

Mijn vragen zijn:

1. Gaat mijn DreamBox niet rechtstreekt het internet in?

2. Heeft iemand een TIP voor het instellen van VLC?

3. Heeft iemand deze PLUGIN draaiende en hoe?

Geplaatst:

Je moet op je pc de vlc client hebben draaien.

Op de dreambox geef je dan het ip nummer van je computer in via vlc server zodat ie daarmee verbind.

Zo werkt het hier in ieder geval.

Suc6

Gast rwmschei
Geplaatst:

De computer maakt dan de verbinding naar buiten?

En ik moet dan altijd de computer aan hebben hiervoor?

Is toch eigenlijk komisch. De dreambox maakt wel rechtstreeks verbinding naat buiten om de filpjes te vinden, maar afspelen doet hij ze niet.

HHMMMMM,

Geplaatst:

Vlc op de computer pakt het youtube filmpje op en transcode het in een formaat dat de dreambox kan afspelen.

Ja de computer moet hiervoor aanstaan.

De constructie is inderdaad wel apart, maar wel het makkelijkst te implementeren.

Gast rwmschei
Geplaatst:

Hi, ik heb den VLC mediaspeler geinstalleerd. Is dat het zelfde als VLC Client, of is dat nog een ander programma?

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan deze software kom en hoe ik ze in moet stellen?

Geplaatst:

Hoop dat je een reactie krijgt hieromtrent. Wil zelf ook via internet streamen zoals bijvoorbeeld politiek 24. Het is mij tot op heden ook niet gelukt. We wachten af of iemand een duidelijke oplossing heeft.

Gast rwmschei
Geplaatst:
Origineel bericht van: mavical
Hoop dat je een reactie krijgt hieromtrent. Wil zelf ook via internet streamen zoals bijvoorbeeld politiek 24. Het is mij tot op heden ook niet gelukt. We wachten af of iemand een duidelijke oplossing heeft.

Heb gisteren nog een hele tijd aan de instelingen van zowel Dreambox als PC gesleuteld, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Geplaatst:

Eigenlijk gaat dat heel simpel(!)

Als je VLC player aan het werk hebt (en je kunt avi's afspelen) dan hoef je op je PC maar een asx file zetten met als voorbeeld de volgende inhoud:

Code:
<ASX version="3"><Entry><ref href="mms://stream02.wm.slamtv.true.nl/slamtv" /></Entry></ASX> 

(In de regel met mms:// staat de stream, noem de file bijvoorbeeld slamtv.asx)

Als je met VLC player browsed dan moet je filter uitzetten en dan kun je de asx file kiezen. Na de keuze speelt de stream af.

Met wat spelen met de bitrate, resoluties bij de VLC player server settings kun je de kwaliteit eventueel nog optimalizeren (de default 2000 Kbit/sec is zo wie zo nogal wat laag)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Het lijkt simpel, maar ik heb toch meteen een paar vragen. Heb je het nu over de vlc player op de pc ? In de regel met mms... (waar kan ik die vinden??)

Geplaatst:

Op de Dreambox instellen in selecteer VLC player; IPadres van de pc / Audiocodec Mpeg 1 / Samplerate 48000.

Instaleer op de pc VLC 0.8.6.

Kies instellingen / voeg interface toe / kies webinterface

Dan zou de You Tube het moeten doen.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Gast rwmschei
Geplaatst:

Tja, is i weer!

Werkt dit ook via mijn MAC? (draait OSX 10.4 en VLC 0.7.0)

Geplaatst:

Ik heb alles geinstalleerd zoals door Tisnix beschreven. Heb ook op de dreambox youtube geinstalleerd. Kan filmpjes kiezen via de dream maar bij opstarten van de film gebeurt er niets. Hoe kan ik dan stream vanaf de pc richting dream en hoe kan ik dan iets van internet selecteren bijv politiek24.nl

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaaky
Vlc op de computer pakt het youtube filmpje op en transcode het in een formaat dat de dreambox kan afspelen.

Ja de computer moet hiervoor aanstaan.

De constructie is inderdaad wel apart, maar wel het makkelijkst te implementeren.

De streamfunctie volledig vanuit de dreambox gebruiken zou toch heel erg mooi zijn, tegenwoordig heb je allerlei media apparaten die dit gewoon zonder pc kunnen.
dus uitzending gemist, you tube ed en een volwaardige internet browser zou mooi zijn.

Nu volg ik wat forums waar men dit probeert te maken voor de dbox.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Gast rwmschei
Geplaatst:

Het heeft even geduurd en ik heb inmiddels zo'n beetje alle images uitgeprobeerd. Het is mij nu ook 1 keer gelukt, maar vervolgens lukte het niet meer.

Ik heb de nieuwste versie VLC op mijn MAC geinstalleerd en daar kun je dan een web-interface toevoegen. Ik heb dit gedaan zonder verdere instellingen aan mijn MAC.

Vervolgens ben ik naar de DreamBox gegaan en heb daar een VLC-server aangemaakt.

Bij het uitproberen werkte het prima. Echter na 1 filmpje, wilde het niet meer lukken en hield hij (en ik ook) ermee op.

Weet iemand hoe dit kan komen, of was dit gewoon domme pech en moet ik het opnieuw proberen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Eigenlijk gaat dat heel simpel(!)

Als je VLC player aan het werk hebt (en je kunt avi's afspelen) dan hoef je op je PC maar een asx file zetten met als voorbeeld de volgende inhoud:

Code:
<ASX version="3"><Entry><ref href="mms://stream02.wm.slamtv.true.nl/slamtv" /></Entry></ASX> 

(In de regel met mms:// staat de stream, noem de file bijvoorbeeld slamtv.asx)

Als je met VLC player browsed dan moet je filter uitzetten en dan kun je de asx file kiezen. Na de keuze speelt de stream af.

Met wat spelen met de bitrate, resoluties bij de VLC player server settings kun je de kwaliteit eventueel nog optimalizeren (de default 2000 Kbit/sec is zo wie zo nogal wat laag)

Hoe kom je aan die mms link van slamtv (het werkt hier mooi met vlc en movieplayer op de dreambox 600pvr)moest wel de file op de pc renamen naar slamtv.avi,anders zag ik hem niet met de movieplayer plugin op de dream
Hoe kom ik aan meerdere van die mms link`s ?
Grtz.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen