alejandro Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Ik heb hier een 7000 en een 500 op dezelfde schotel aangesloten met een dual lnb, nu heb ik op de 7000 geen signaal op de transponder 109 (12574.25 H 22000 5/6)((sbs6 etc) De overige kanalen (19,2 en 28 oost) werkt prima.Tevens als ik op de 500 kijk geeft hij perfect beeld.(ook de betreffende transponder) Nu heb ik settings uit mijn andere 7000 gehaald (die op een aparte schotel is aangesloten) en die in de 7000 geduwt om te kijken of er iets met de settings niet klopt, echter heeft dit niet geholpen, waar zou ik het moeten zoeken? Ik heb al een scan gedaan op bovenstaande transponder, hij vindt niets. Iemand enig idee wat er nog fout kan staan? ik moet zeggen dat het altijd gewerkt heeft tot gisteren, toen werkte het ineens niet meer. Ik heb de box al diversen malen ge-reboot. Het lijkt mij niet dat de lnb kaduk is aangezien overige kanalen goed beeld geven. Wie kan en wil mij in de juiste richting duwen?? Alejandro. Vastberaden, geen arrogantie!
alejandro Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Geplaatst: 19 maart 2009 Vergeten te vermelden dat ik Gemini draaide, inmiddels heb ik PLI Jade erin gezet, echter nog steeds hetzelfde probleem. kanalenlijst had ik vanuit de image gedownload (captain piccard) Vastberaden, geen arrogantie!
sportster Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 je bedoelt zeker een twin lnb je kan de kabels v/d 7000 en 500 eens wisselen bij de lnb of de 7000 ff ruilen met die andere op die andere schotel wat gewbeurt er dan? suc6 van A tot Z
alejandro Geplaatst: 19 maart 2009 Auteur Geplaatst: 19 maart 2009 ja, sorry een twin lnb........ ik ben bang dat er toch iets met de lnb niet goed is, aangezien ik net een verse install heb gedaan en het probleem is niet verholpen....of de kabel(coax) stoort ergens onderweg van de lnb naar de ontvanger.. morgen even een andere lnb proberen, die heb ik niet voorhanden. Vastberaden, geen arrogantie!
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 ken je overigens deze? genereer je eigen up to date satellite.xml dan ben je zeker van een actueel xml'letje chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
alejandro Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Geplaatst: 21 maart 2009 tnx voor de tip!! Vastberaden, geen arrogantie!
alejandro Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Geplaatst: 21 maart 2009 Wordt er ergens beschreven wat dit bestand inhoudt/doet? of is dat in één zin uit te leggen? Wat ik me eigenlijk afvraag, als ik dit xml bestand in de dm zet, moet ik dan een nieuwe scan doen? Vastberaden, geen arrogantie!
boaz Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Het bestand verteld de dreambox wat (en waar) hij zenders zou kunnen vinden, dus ja, een scan moet nog volgen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
alejandro Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Geplaatst: 22 maart 2009 Dank je, probleem is inmiddels getackeld en opgelost. Een andere 700 getest op de schotel, ook geen beeld, coax opnieuw gestript en een andere connector erop, voila beeld. bedankt. Vastberaden, geen arrogantie!
alejandro Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 Ik hehb te vroeg een conclusie getrokken, van de week was het weer mis, ik heb een andere lnb erop gezet, nog steeds hetzelfde probleem, toen was van de week ineens alles op zwart, bleek dat de nieuwe kaart geen update had ontvangen, oude kaart er even in gedaan, en alles werkt prima. De kaart is niet via een sms of een website te heractiveren, en bellen met meer dan 20 wachtende voor mij demotiveerde mij dus ik laat lekker de oude kaart erin zitten totdat hij het niet meer doet. Vastberaden, geen arrogantie!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen