Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik vraag me af hoe ik er achter kan komen vanaf welk IP adres een bepaald emailtje is gestuurd. Ik hoef geen namen of providers te weten, want dat gaat toch niet denk ik.

Ik heb alleen en IP adres nodig, zodat ik dit kan vergelijken met bekende afzenders.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Het ziet er zoiets uit:

X-Originating-IP: [xx.xx.xx.xxx]

Authentication-Results: mta217.mail.re4.yahoo.com from=iemand; domainkeys=neutral (no sig); from=iemand.net; dkim=neutral (no sig)

Received: from xx.xx.xx.xxx (EHLO mail.iemand.net) (xx.xx.xx.xxx) by mta217.mail.re4.yahoo.com with SMTP; Thu, 19 Mar 2009 11:48:22 -0700

Received: (qmail 22735 invoked by uid 48); 19 Mar 2009 14:35:42 +0000

To: <admin@iemand.net>

Subject: Special offers from iemand!

From: <admin@gccadm.net>

Message-ID: <7755f541b00a1cf0575d87b7ea3619a2@www.iemand.net>

MIME-Version: 1.0

Content-Type: text/plain;

charset="iso-8859-1"

Content-Transfer-Encoding: 8bit

Date: Thu, 19 Mar 2009 14:35:42 +0000

X-Priority: 3

X-MSMail-Priority: Normal

X-Mailer: PHP

X-MimeOLE: Produced By phpBB2

From: "JKF InterSAT" <admin@iemand.net>

X-AntiAbuse: Board servername - www.iemand.net

X-AntiAbuse: User_id - 2

X-AntiAbuse: Username - J K F

X-AntiAbuse: User IP - xx.x.xx.xxx

De originating IP is wat je zoekt... (heb nu het ip door xx jes vervangen)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

En waar kan ik die header ergens vinden?

Bovenaan de email lijkt mij, maar de email die ik binnen krijg begint gewoon met: Hallo....

Ik gebruik hotmail of gmail, eventueel in thunderbird.

Ik kan nergens geen 'eigenschappen' vinden.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

Geplaatst:

Dit werkt inderdaad in outlook zo, maar voor Thunderbird of webmail kan ik het nog niet vinden

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

In thunderbird:

Open de betreffende email

Menu beeld => berichtkopregels => selecteer "alle" => De headers verschijnen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Even een NOTE/opmerking!

Je ziet alleen het IP-adres van de (smtp)server die de email verzonden heeft (en natuurlijk het IP-adres van de ontvangende server) maar dus niet van de client welke het daadwerkelijk geschreven heeft!

Heel (maar dan ook heel..heel) mischien draait de verzender zelf een mailserver dan zie je wel "zijn" IP-adres maar niet veel mensen hebben een eigen mailserver thuis draaien (ik "toevallig" wel).

Geplaatst:
Origineel bericht van: NINjak
Even een NOTE/opmerking!

Je ziet alleen het IP-adres van de (smtp)server die de email verzonden heeft (en natuurlijk het IP-adres van de ontvangende server) maar dus niet van de client welke het daadwerkelijk geschreven heeft!

Heel (maar dan ook heel..heel) mischien draait de verzender zelf een mailserver dan zie je wel "zijn" IP-adres maar niet veel mensen hebben een eigen mailserver thuis draaien (ik "toevallig" wel).

Mis!
Je ziet gewoonlijk ook het IP adres vanaf waar het mailtje verzonden is hoor en zelfs ook nog vaak de naam en IP adres op het interne netwerk.

Voorbeeldje. Gedeelte uit de kop

Received: from smtp-out0.tiscali.nl ([195.241.79.175]) by mailin.webmailer.de (zeb mi8) (RZmta 18.25) with ESMTP id xxxxxxxxxxx for <ikke.dus.nl>; Mon, 9 Mar 2009 17:54:19 +0100 (MET)
Received: from [xx.xx.xx.xx] (helo=PCvanHans) by smtp-out0.tiscali.nl with esmtp id xxxxxxxxxxxxxx for <ikke.dus.nl>; Mon, 09 Mar 2009 17:54:19 +0100

Je ziet dus zijn smtp server... mijn email adres vanaf zijn IP nummer (en dat is werkelijk zijn IP) en PC naam vanaf waar het verzonden is. Ligt ook een beetje aan mailclient/server wat je wel en niet ziet.

Uiteraard een beetje gekuist ivm privacy

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: The Iron Maiden
Dit werkt inderdaad in outlook zo, maar voor Thunderbird of webmail kan ik het nog niet vinden

mvg,
The Iron Maiden

Ja maar dat vertelde je er niet bij, het gros van de gebruikers heeft outlook express wink

Ook onzin.
In Thunderbird zie ik precies hetzelfde. Selecteer het bericht, dan naar beeld optie berichtbron (CTRL+U)

Geplaatst:

Gmail

Inloggen in Gmail

Bericht openen

Open het pijltje rechts naast beantwoorden (pull down menu)

Origineel weergeven kiezen

Windows Live

Inloggen in Windows Live

Bericht met de rechtermuis aanklikken (niet openen)

Berichtbron weergeven kiezen

Hoe het in Thunderbird werkt als je via Imap Windows Live of Gmail gebruikt geen idee, de bijlages hieronder de bovenste is Gmail de onderste is Windows Live.

post-17025-1318260194,6388_thumb.jpg

post-17025-1318260194,6452_thumb.jpg

Geplaatst:

In Gmail wordt het IP adres van de orginele afzender niet getoond, alleen van de servers van Gmail zelf.

Citaat:

Google's Gmail service omits the sender IP address information from all headers. Instead, only the IP address of Gmail's mailserver is shown in Received: from. This means it is impossible to find a sender's true IP address in a received Gmail.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Xilence
In Gmail wordt het IP adres van de orginele afzender niet getoond, alleen van de servers van Gmail zelf.

Citaat:

Google's Gmail service omits the sender IP address information from all headers. Instead, only the IP address of Gmail's mailserver is shown in Received: from. This means it is impossible to find a sender's true IP address in a received Gmail.

Dat is bekend ja.

Geplaatst:

Probeer dit maar eens.

Moet jij eens kijken wat je allemaal kan achterhalen op een simpele manier

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:
Origineel bericht van: Xilence

Dan mogen ze die informatie wel eens gaan bijwerken, ik draai zelf een mail server thuis met MX records die wijzen naar mijn server op mijn ADSL verbinding <MIJN_PROVIDER_IP_ADRES>. Ik heb net vanuit mijn mail programma thuis een e-mail verzonden aan mijn Gmail adres en uit de header kan ik de volgende Received headers halen.

Received: by 10.103.52.3 with SMTP id e3cs391791muk;
Sun, 22 Mar 2009 04:57:06 -0700 (PDT)
Received: by 10.210.58.17 with SMTP id g17mr1363707eba.80.1237723024909;
Sun, 22 Mar 2009 04:57:04 -0700 (PDT)
Received: from <MIJN_MAIL_SERVER> (MIJN_MAIL_SERVER [MIJN_PROVIDER_IP_ADRES_])
by mx.google.com with ESMTP id 28si4456741eye.24.2009.03.22.04.57.04;
Received: from <MIJN_COMPUTERNAAM> (<MIJN_COMPUTERNAAM> [MIJN_LOKALE_IP_ADRES>])
by <MIJN_MAIL_SERVER> (*********) with ESMTP id n2MBulcr018863

Uit de Received header valt dus wel degelijk op te maken bij welke provider ik zit...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen