gerrit B Geplaatst: 19 maart 2009 Geplaatst: 19 maart 2009 Zeer regelmatig als ik naar een website ga krijg ik met online de melding "de website kan niet weergegeven worden" Omdat ik zo langzamer hand knettergek wordt van de online assistent die steeds met dezelfde oplossing komt die toch niet werkt heb ik die er al af geknikkert. Maar de meldingen blijven. Probeer ik het even later weer dan wordt de site plots wel weergeven. Lukt dat niet en ga ik via het drl. netwerk van de buren dan kom ik wel direct op deze site. Ligt dat nu aan mijn computer (lijkt me niet) of toch ergens aan online? suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
paardengek Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Ik kan zo niet beoordelen, waar het probleem zit, maar het kan zijn, dat je livebox een deel van je probleem uitmaakt. Tip: Zet je netwerkinstellingen op je pc eens niet op dhcp. Dus, even handmatig de IP instellingen invullen op je pc: Bijv: Ip pc 192.168.1.40 Gateway: 192.168.1.1 ( IP livebox ) DNS: 194.134.5.55 ( Dynamic nameserver orange/online ) Tussen twee haakjes, misschien even de spanning van je livebox halen en dan na ca 1 minuut er weer opzetten ? Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast S40 1998 Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Ik kan je zeggen dat je toch eerst je eigen netwerk eens moet controleren. Zelf heb ik ook ONLINE maar kan alleen nu zeggen dat ik zeer positief ben. Mijn verbinding werkt heel goed, heel constant,ruim 10mb voor de prijs van 8mb. Probeer eerst eens enkel en alleen de livebox voor je met een hub er bij aan knoopt. Zeker geen router gebruiken.
Ome Merde Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 hoe oud is die livebox ? de eerste generatie liveboxen zijn voorzien van een brakke voeding. dat heb ik hier in mijn woonplaats ook bij iemand meegemaakt. na diverse telefoontjes, faxen en mails met online kwamen ze met dit feit. ze hebben een nieuwe livebox met nieuwe voeding opgestuurd : problem solved (tenminste, ik heb er al 1,5 maand niets meer over gehoord ). merDe deze ruimte is te huur
gerrit B Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Geplaatst: 20 maart 2009 Mijn hele livebox is een Speedtouch 706. Telefoon loopt niet via dat ding (zit nog wel een analoge lijn op maar die gebruik ik niet)en volgens Online is mijn modem ook goed aangemeld. Een router oid. zit er niet tussen, enkel een patchsnoer van 1m tussen modem en computer is alles. Ik heb dit modem vorig jaar nieuw van hun gekregen, dus ook niet zo gek oud lijkt me. Het modem word elke avond gereset ('savonds gaat de spanning er af als ook de PC uit gaat) Het aanmelden gaat ook probleemloos en het modem staat al vaak gereed terwijl de PC nog allerlei zaken aan het doen is en nog niet te gebruiken is. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
grunnsat Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Kijk eens of de connector van je netwerk kabel veel heen en weer kan in het modem en/of de PC. Is dat het geval, dan wordt daardoor de verbinding verbroken. Nieuwe kabel kopen is dan de oplossing.
gerrit B Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Geplaatst: 20 maart 2009 Kabel heb ik al vernieuw maar is volgens mij het probleem ook niet, want ook op deze site krijg ik vrij regelmatig dat de website niet geopend kan worden. Het modem en de computer staan vast in de kast dus bewegen ook niet oid. dat het daardoor kan komen. Daarnaast heeft dit modem een 2e aansluiting voor een andere computer (van de kinderen) die in dezelfde kast staat en ook dezelfde problemen vertoond. De problemen onstaan overigens het meest als ik in moet loggen op een site en als er een nieuw scherm geopend moet worden. Vaak op dat moment verschijnt de melding dat de site niet geopend kan worden. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
TokeMUp Geplaatst: 20 maart 2009 Geplaatst: 20 maart 2009 Het lijkt mij eer een DNS probleem. Krijgt je PC een IP van de modem of van je ISP? In vak termen staat je modem in bridge mode of niet? mvg
gerrit B Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Geplaatst: 21 maart 2009 ?????? Ik zou het niet weten. Ik heb dat modem van Online gekregen en met hun software geactiveerd en toen werkte het, nou ja met dit probleem dan. Hoe kan ik dat zien waar hij zijn IP adres van krijgt? suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast Thijzel Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Origineel bericht van: gerrit B De problemen onstaan overigens het meest als ik in moet loggen op een site en als er een nieuw scherm geopend moet worden. Vaak op dat moment verschijnt de melding dat de site niet geopend kan worden. Probeer het volgende eens: Open de web interface van je SpeedTouch 706 via 192.168.1.254 Klik in het menu op "SpeedTouch" Kies "Configuration" uit het menu Klik rechtsboven in het scherm op "Configure" Scrol naar onder en zet "Web browser interception" uit. Zet je modem even uit. Schakel je modem weer in.
gerrit B Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Geplaatst: 22 maart 2009 als ik configuratie aanklik kan ik alleen kiezen uit Overzicht | Details | Help Rechtsboven komt er bij mij geen configure in het scherm. Wel zie ik dat Web browser interception op automatisch staat, maar daar kan ik niet bij komen. suc6 Gerrit -------------------------------------------------------------------------------- Systeemconfiguratie Op deze pagina vindt u de huidige configuratie van uw SpeedTouch. Serviceconfiguratie In dit deel vindt u informatie over de huidige serviceconfiguratie van uw SpeedTouch. Servicenaam : Orange ADSL en Telefonie (gewijzigd door gebruiker) Tijdconfiguratie Brontijd: Handmatig Tijdzone: (UTC+01:00) Amsterdam, Bern, Rome, Stockholm Zomertijd: Nee Tijd sinds inschakeling: 0 dagen, 6:54:32 Systeemconfiguratie Interceptie webbrowsing: Automatisch -------------------------------------------------------------------------------- Kies een taak ... Opnieuw starten Terug naar fabrieksinstellingen zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast Thijzel Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Origineel bericht van: gerrit B als ik configuratie aanklik kan ik alleen kiezen uit Overzicht | Details | Help Rechtsboven komt er bij mij geen configure in het scherm. Wel zie ik dat Web browser interception op automatisch staat, maar daar kan ik niet bij komen. Het zou kunnen zijn dat je niet voldoende rechten hebt is het mogelijk om in te loggen in de Speedtouch als gebruiker met meer rechten? Is het modem door jouw provider misschien dichtgezet?
cosmos Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Inderdaad, de SpeedTouch 706 die je hebt met Internet en bellen zit helemaal dichtgetimmerd, nog erger dan die van KPN. Interceptie webbrowsing: Automatisch <-- zou ik uit zetten, doordat dit aan staat laden webpagina's traag in. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
gerrit B Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Geplaatst: 22 maart 2009 Dus gewoon een ander modem proberen aan de praat te krijgen. Gaat dat lukken bij online? Immers ze zeggen zelf dat alleen hun eigen modem te gebruiken is. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Geplaatst: 23 maart 2009 Vandaag even geprobeerd een König modem aan te melden, maar ik krijg op dat modem wel een brandend ADSL lampje, maar geen verbinding. Ip adressen ed. even gecontroleerd, maar die staan wel goed. Zou Online een ander modem kunnen blokkeren? suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen