Ga naar inhoud


testen, testen en nog eens testen?


Patman

Aanbevolen berichten

Beste mensen, de laaste tijd zijn er een aantal nieuwe images uitgekomen (Sussex Flash en USB, Zildan, PKT, KF) Wat zijn jullie ervaringen en welk image heeft jullie voorkeur en waarom?

 

Ik ben voorlopig weer even terug van Sussex Flash image naar 2.0 in de Flash omdat ik de CD kanalen weer even wil kijken crazy BA maar weer eens installeren en dan de andere images maar eens proberen en dus ook eens benieuwd naar jullie ervaringen.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf geen betaal-tv dus de CAM zal ik niet testen. Er zijn inderdaad genoeg nieuwe images om te testen. Overigens draait E2 ook al op een topfield en op ab-com ipboxen, en daar zit hetzelfde TDT image op. Maar daar hoor ik niet zo veel van.

 

Ik zou wel ongeveer dezelfde bugs verwachten. Maar verschillen tussen ontvangers zijn juist leerzaam.

 

Ik denk dat de meesten toch een Kathrein hebben, maar wie weet komt er ooit een (sub)forum voor E2 op STB71xx-receivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met een E2 image naar Canal Digitaal wil kijken dan kan dat hoor. Je hebt alleen een smartcardlezer nodig en op dit moment is het volgens mij nog het makkelijkst om de kaartlezer van een Dreambox te gebruiken. Newcs 1.50 werkt prima i.c.m. de nieuwe Seca 3 kaart (tot nu toe iig...) en je kunt met de camd3 emu connecten naar die newcs kaartserver. (overigens heb ik ook al wat gehoord over newcs op de Kathrein zelf icm. een USB kaartlezer, maar dat heb ik zelf niet getest)

 

Enigma 2 heeft de originele Kathrein images hier al een paar maanden geleden verdrongen, zelfs met bugs hier en daar werkt E2 zoveel prettiger dan de tergend langzame, slecht reagerende Kathrein firmware dat de keuze snel gemaakt was...

 

Om je vraag te beantwoorden: ik draai met AAF Sussex Reloaded op dit moment. CD kaart in de Dreambox op de slaapkamer gedeeld via newcs 1.50.

 

Het punt dat een UFS910 niet meer onderdoet voor een (veel duurdere) Dreambox DM800 is wat mij betreft al wel zo'n beetje bereikt. Enigma 2 in de vorm zoals op dit moment beschikbaar is voor de Kathrein is al prima geschikt voor dagelijks gebruik.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste PM,

 

ik heb hier 1.06 met 2nd stage bootloader in de flash

met daarover overheen firmware 1.07 beta.

 

Hierdoor kan ik nu eindelijk ook Disecq 1.1 gebruiken.

 

Dit werkt voor dagelijks gebruik buitengewoon goed.

 

Geeft geen enkel bijkomend probleem en is buitengewoon stabiel. Eenmaal flashen is voldoende en je hoeft er niet meer naar om te kijken. En je hebt altijd een goed werkende basis firmware beschikbaar voor de familie, die ook wel eens rustig TV willen kijken, zonder mijn geprul. En zeker geen prijs stellen op een groen scherm, als ze diverse knoppen weer eens te snel achter elkaar indrukken.

 

Vervolgens heb je via de usb stick of usb HD alle opties om images uit te proberen. Via USB stick werkt het wat trager, maar wat maakt dat nu uit. Je kunt er van alles tegelijk opzetten en met elkaar vergelijken. Je kunt ook nog meerdere sticks aanmaken.

 

Zolang E2 niet voor 95% betrouwbaar is en Cam module ondersteuning ontbreekt, is het goed om altijd een basis image in de flash te hebben.

 

E2 heeft zeker een groot potentieel, maar is nog lang niet "idiot-proof". Vandaar dagelijks gebruik en testen maar gewoon uit elkaar houden.

 

Bij het opzetten van een nieuwe E2 versie merkt je direct dat er weer allerlei verbeteringen zijn aangebracht, totdat je toch weer ergens een GS krijgt en naar de reset moet grijpen.

 

Als de sfeer thuis wilt verpesten, moet je vooral s'avonds net zolang prullen, totdat de tv ontvangst helemaal niet meer werkt. Juist als andere familieleden naar hun favoriete programma willen gaan kijken.

 

Vandaar mijn advies wel van alles te testen, maar altijd een goed werkende image in de flash te houden !

 

Sterkte,

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr


Zolang E2 niet voor 95% betrouwbaar is en Cam module ondersteuning ontbreekt, is het goed om altijd een basis image in de flash te hebben.

E2 heeft zeker een groot potentieel, maar is nog lang niet "idiot-proof". Vandaar dagelijks gebruik en testen maar gewoon uit elkaar houden.



Ik ben het hiet toch niet helemaal mee eens. De laatste flash versies van Enigma2 geven weliswaar sporadisch nog wel eens een GS als je aan het prutsen bent met de instellingen, maar bij gewoon zappen en TV kijken heb ik al lang geen GS meer gezien. En de zap- en reageersnelheid is zoveel beter dat hier in huis ik pas echt ruzie zou krijgen als ik er weer een originele Kathrein firmware op zou zetten...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee. Hoewel ik inmiddels wel een hekel heb gekregen aan die wentelwiek, als die op een bepaald moment blijft tollen.

 

En ben ook van mening dat E2 in principe prima kan werken en aanzienlijke verbeteringen oplevert.

 

Echter voor de (familie) leek, die soms allerlei knoppen te snel achter elkaar indrukt en hiermee weer eens zo'n groen scherm tevoorschijn tovert, is het buitengewoon frusterend.

 

En door gebruik van de BA images, kun je er van alles opzetten en naast elkaar uitproberen.

 

Vandaar mijn opmerking.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al bekend of timeshift werkt wanneer 1.07 uitkomt? (en wanneer?)

 

Wat betreft E2 ben ik geinteresseerd hoe ik met een SMARGO USB card reader met mijn CD kaart via NewCS zou kunnen werken. Iemand die dat via PM zou kunnen uitleggen?

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Black_64
Origineel bericht van: sattekop
Wat betreft E2 ben ik geinteresseerd hoe ik met een SMARGO USB card reader met mijn CD kaart via NewCS zou kunnen werken. Iemand die dat via PM zou kunnen uitleggen?

Volgens mij kan je ook een gewone phoenix serial reader gebruiken samen met een usb/serial converter cable.
Ik heb dit niet getest maar ik dacht wel dat de drivers al in de image zaten (BA, voor flash moet je ze apart downloaden/installeren)

Alle images zijn gebaseerd op de revisions van TDT.
Dus ze zullen ook gelijkaardige bugs hebben die in de E2 voorkomen.

Verder heeft ieder Team zijn voorkeur kwa stabiliteit, vormgeving en gebruiks gemak.
De keuze is dus aan de gebruiker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

interssant jullie reacties. Bedankt! Leuk om te lezen en hopelijk nemen nog meer mensen de moeite om iets van hun ervaringen te delen.

 

Een aantal reacties gaan over emu's, cams en readers en sharen met een db.

Nu, in mijn situatie heb ik geen andere sat.receiver in huis om te sharen en zoals Bram ook al opmerkt is het tot op heden niet mogelijk om met mijn aston module en mijn CD kaart te kijken naar de NED zenders. Ik meen te begrijpen dat er toch mogelijkheden zijn, maar om even mijn ervaring op SAT gebied te melden..de Kathrein is mijn eerste sat receiver en ervaring met SAT tv kijken. Ik heb ook geen uitgebreide programmeer en/of Linux ervaring. Ik ben al blij dat ik mijn Kathrein weer eens tot leven heb kunnen krijgen met de noodprocedure en dat ik bij wijze van spreken kan flashen wink

 

Weer een beetje on topic:

Voor mij dus geen optie om E2 dagelijk te gebruiken zolang ik met mijn aston cam die CD zenders niet kan bekijken. Flashen of op USB moet het dus voor mij voorlopig zijn. Overigens, ik heb de Kathrein vorig jaar gekocht om dat ik een HD reveiver wilde hebben voor mijn Full HD tv en omdat ik begreep dat je ermee kan stoeien (en dat leek me wel eens leuk om te proberen).

 

E2 vergelijkend met de originele FW is het natuurlijk duidelijk, wat een verschil en mooi om te zien wat er allemaal mogelijk is. En wat maken de ontwikkelaars het ons makkelijk en waar zou ik zijn zonder hen...ja, klopt...bij FW 1.06. Dat werkt overigens goed voor gewoon tv kijken, maar een beetje prutsen en af een toe een ander kanaal mee pakken is wel leuk(er) whistle

 

Zoals Black al opmerkt...alle images hebben hun eigen gebruiksgemak en daarbij horende liefhebbers. En Black welke heeft jouw voorkeur? :D

 

De meeste geven aan dat ze E2 gebruiken, maar welke dan? AAF, Zildan, PKT, KF?

NB. die opmerking over die wentelwiek... dat heb ik ook...een hekel aan dat ding :D

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cravenid

voor mij is het alleen maar speelgoed, ik kijk alleen maar via de kati als ik niks anders te doen heb. bovendien geeft de laatste sussex_reloaded bij mij constant hangers (wentelwiek)

 

ik heb nog gewoon digitv via de kabel en zolang de images niet stabiel zijn zal dat kastje nog steeds de primaire bron van tv kijken zijn.. het is leuk speelgoed maar meer ook niet eigenlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk eigenlijk nooit TV dus de Kathy is puur "spielerei" maar als ik dan toch eens iets wil zien gebruik ik AAF2.0e in de flash voor stabiliteit en nog altijd beste HD kwaliteit.

 

Ik heb de 3 laatste versies AAF, Zildan en PKT via boot op stick staan en zolang de primaire funties niet zijn zoals ik het wil probeer ik de bijkomende mogelijkheden zelfs niet dus voor mij moet zappen eerst goed gaan, inclusief HD beeld krijgen zonder P+/- en geen GS of hangen met tollende sateliet.

 

Ik apprecieer enorm de inspanningen die ontwikkelaars in hun vrije tijd hieraan besteden maar ik vind het nog steeds jammer dat daar niet eerst naar gekeken wordt want uiteindelijk is het een satelietontvanger, Die andere functionaliteiten kan je met een PC op je TV aangesloten ook krijgen.

 

Nog een reden om E2 te gebruiken is voor mij het feit dat dit de enige mogelijkheid is om Incubus te laten draaien alhoewel dit ook nog niet 100% stabiel is en de laatste versies met de Kathy blijkbaar werken maar geen beeld geven.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Black_64
Origineel bericht van: Patman
Zoals Black al opmerkt...alle images hebben hun eigen gebruiksgemak en daarbij horende liefhebbers. En Black welke heeft jouw voorkeur? :D

De meeste geven aan dat ze E2 gebruiken, maar welke dan? AAF, Zildan, PKT, KF?
NB. die opmerking over die wentelwiek... dat heb ik ook...een hekel aan dat ding :D

Ik gebruik al lang de originele soft van de kathrein niet meer.
Mijn voorkeur gaat natuurlijk naar de AAF images.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een image van een ander team heb op gezet.
"Roger zegt altijd wat je zelf doet, doe je meestal beter" :D :D :D

Ik begrijp echt niet waarom sommige zo veel last hebben van die wentelwiek.
Ik heb dat dus nooit maar ik gebruikd dan ook enkel de default skin en gebruik dan mijn katrein enkel voor sat ontvangst.
Heel belangrijk is ook dat je als een BA image gebruikt, je stick opnieuw te formateren.
Sommige doen dit niet en vinken zelfs niet aan, om de stick eerst leeg te maken.
Dan krijg je natuurlijk gekke dingen.

Mijn tips:

- eerst formateren
- na de instal wizzard doe een reboot
- gebruik geen vreemde skins (sommige hebben hun skin op de pc, maar ze vergeten dat deze dan weer niet aangepast is voor de nieuwe E2)
Met nieuwe E2 bedoel ik niet de image maar werkelijk de laaste E2 versie die je ook bij de DM hebt. ( deze wordt regelmatig ge-update )
- post de volledige crashlogs.
- voor de flash versie, gebruik zeker niet de oude swap stick.(deze is de laatste gewijzigd)
- ...

Nu iedereen die doet ermee wat hij wil.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik weinig last van de wentelwiek. Overigens vind ik de kleine fee met toverstokje (in kleur, en ze zweeft een beetje in plaats van wild te zwaaien) van de test-KF image een stuk leuker dan de tandwielen. Die nepsatelliet is nog veel lelijker overigens.

 

Groene schermen en zo krijg ik alleen als ik met de mediaspelers bezig ga.

 

Maar wat me ervan weerhoudt de laatste images te gebruiken is dat die op verschillende satellieten geen zenders meer kunnen vinden. Zoeken gaat wel, maar ze krijgen een nummer in plaats van een naam. En voorgekookte lijsten vind ik geen optie met de rotor.

 

AAF sussex crashte bij mij meteen. Ik moet de reloaded eens proberen. Kan die wel zenders vinden?

 

Jammer eigenlijk dat de hele ontwikkeling zo gesloten is. De hele boel is GPL; als de ontwikkeling net zo snel zou gaan als van de Linux kernel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier voor dagelijks gebruik E2, werkt vrij stabiel en is honderden keren leuker dan de orginele soft. Ik heb ze hier allemaal al geprobeerd (Zildan, KF Team, Pkt en natuurlijk Aaf), heb het draaien via Ba op Harddisk. Ik moet zeggen dat alle image's qua stabiliteit niet voor elkaar moeten onderdoen. Ik wissel regelmatig van image (makkelijk via Ba) maar mijn voorkeur gaat naar de KF image's, dit team levert mooie image's af. Maar ik denk dat de voorkeur persoonlijk is .... net zoals de keus van een auto :D. Er is inderdaad nog geen enkele image waar de Timeshift functie werkt, dat is natuurlijk een dikke - alsook de ondersteuning van Canaal Digitaal blijft uit. Misschien dat daar in de komende weken wat aan kan gedaan worden ?

 

Leuk dat er meerdere teams image's ter beschikking stellen.

 

TOP !!! Een dikke pluim voor alle ontwikkelaars !!

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...