Ga naar inhoud


Digitenne ontvangst in Affrden (Limburg nabij Bergen)


Kralingen

Aanbevolen berichten


Ik denk dat je daar niet zonder buiten antenne kunt ,Venlo 30 km voor als je L1 wilt ontvangen of Nijmegen ook ongeveer 30 km met tv Gelderland over uitbreiding van het pakket kan ik je niets vertellen.

 

Groeten Willy

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Origineel bericht van: Kralingen
Heeft er iemand ervaring met een buitenantenne in dit gebied? Wordt het digitenne netwerk nog uitgebreid of is dit het?

Als je deze website kan geloven komen er geen nieuwe zenders bij
http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html


Voorlopig wil men eerst maar eens meer nieuwe klanten.. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kralingen
Ik bedoelde: komen er nog nieuwe steunzenders bij zodat meer mensen klant kunnen worden.


Was wel duidelijk, hoorcool, maar ik vrees dat KPN voorlopig even pas-op-de-plaats maakt met deze verliesgevende tak..totdat digitenne er in de boeken beter voor staat dan momenteel nog het geval is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

't Is toch wat: zenders met 10 en 20 db (Oss/Nijmegen)uitzendingen.

Mensen in de grensstreek van Gelderland en Groningen hebben geen eens beeld, ook niet ned.1/2/3.

Goed idee van de staat om de digitale terresteral tv uit te besteden aan een commercieel bedrijf (KPN).

Zelf kijk ik via Pic du Midi en Toulouse Est (Zuid-west Frankrijk)naar TNT (Digitenne).

16 kanalen vrij te ontvangen, met respectievelijk 50 (Pic du Midi) en 54 (Toulouse Est)DB!

Moet je dan eens zien wat voor een beeld je krijgt.

Oh ja, hier is men ook al begonnen met het uitzenden van TNT HD,

ook gratis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti

Zelf kijk ik via Pic du Midi en Toulouse Est (Zuid-west Frankrijk)naar TNT (Digitenne).
16 kanalen vrij te ontvangen, met respectievelijk 50 (Pic du Midi) en 54 (Toulouse Est)DB!
Moet je dan eens zien wat voor een beeld je krijgt.
Oh ja, hier is men ook al begonnen met het uitzenden van TNT HD,
ook gratis!


Wat betaalt de Franse burger aan luister- en kijkgeld?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
't Is toch wat: zenders met 10 en 20 db (Oss/Nijmegen)uitzendingen.
Mensen in de grensstreek van Gelderland en Groningen hebben geen eens beeld, ook niet ned.1/2/3.
Goed idee van de staat om de digitale terresteral tv uit te besteden aan een commercieel bedrijf (KPN).
Zelf kijk ik via Pic du Midi en Toulouse Est (Zuid-west Frankrijk)naar TNT (Digitenne).
16 kanalen vrij te ontvangen, met respectievelijk 50 (Pic du Midi) en 54 (Toulouse Est)DB!
Moet je dan eens zien wat voor een beeld je krijgt.
Oh ja, hier is men ook al begonnen met het uitzenden van TNT HD,ook gratis!

Ik proef eenhoog klok/klepel cq. appels met peren gehalte in deze paar zinnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik zou rond de 100 euro kijk- en luistergeld moeten betalen in Frankrijk, maar is dit jaar verhoogd naar 160 euro.

Aaangezien ik er maar een gedeelte van het jaar zit, heb ik gevraagd om voor de periode dat ik er niet ben niet te betalen.

De bevoegde instantie heeft toen besloten dat ik geheel niet hoef te betalen.

Kijk, en dat bedoel ik nou met bovenstaand verhaal. In Frankrijk zorgt men er voor dat je waar krijgt voor je geld.

Zenders met een flink vermogen, zodat ontvangst voor iedereen mogelijk gemaakt wordt.

En zit je ergens in het gebergte, dan is het gehele pakket van TNT beschikbaar per satelliet.

Trouwens ik kom regelmatig in de bergen, en zie dat men altijd terrestische ontvangst heeft.

Daar kan men in nederland een voorbeeld aan nemen, maar ja.... het mag natuurlijk niet teveel kosten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
met respectievelijk 50 (Pic du Midi) en 54 (Toulouse Est)DB!
Moet je dan eens zien wat voor een beeld je krijgt.


Die decibels doen niets aan de beeldkwaliteit hoor, enkel het signaal komt harder binnen. Als je een zwak maar ongestoord signaal hebt, dan ziet het beeld er net hetzelfde uit.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: m.boretti
met respectievelijk 50 (Pic du Midi) en 54 (Toulouse Est)DB!
Moet je dan eens zien wat voor een beeld je krijgt.


Die decibels doen niets aan de beeldkwaliteit hoor, enkel het signaal komt harder binnen. Als je een zwak maar ongestoord signaal hebt, dan ziet het beeld er net hetzelfde uit.

dB's zeggen niets. Het is een manier om een verhouding uit te drukken. Als je roept een zender is 50dB dan heb je iets niet begrepen en kraam je onzin uit. Beetje interessant doen zeg maar wink.
Op Wikipedia staat een en ander duidelijk uitgelegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

neem eerst eens een goede antenne,een vriend van mij zit op een boot in de jachthaven Beugen bij Boxmeer met een buiten antenne div. duisers+ nl + div.regiegio Tv GLD + L1 en Braband.De ontvangst is in heuvel achtig gebied altijd lastiger,een buiten ant.is daar da ook sterk aan bevolen,je kunt nu een maal geen 100% dekking hebben zeker niet binnens huis.Ps een ouderwetse hark of raster werkt prima op digitenne met of zonder UHF ant. versterker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...