Werkpaard Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Geplaatst: 25 maart 2009 steve volgens mij vergis je je. Pen 4 is volgens mij wel de voedingsspanning van het ic. zie de pfd file die je erop hebt gezet. en de condesatoren meten alle 3 keurig 220nF. Ik heb ze preventief vervangen uit een sloopchassis die ik had liggen maar helaas zonder resultaat Grazen is mijn lust en mijn leven
Steve Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 4 is ook d voeding,dat zei ik ook al,daar zul je wel geen fout meten met de scoop. als de fout er na enige tijd in komt dan moet je gaan meten met de scoop. probeer eens een elco van 100 uf van pen 7 naar massa
Werkpaard Geplaatst: 26 maart 2009 Auteur Geplaatst: 26 maart 2009 als ik dat doe heb ik totaal geen beeld meer. Grazen is mijn lust en mijn leven
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Ik zou de fout iets anders te lijf gaan. Je zegt dat de fout pas na een uur optreedt. Het lijkt een warmteprobleem, inderdaad een component dat na verloop van tijd verloopt in waarde. Ik zou deze tijd versnellen met een goede hete föhn. Je zult snel zien waar het toestel op reageerd..en dan met de freeze-spray de boel snel weer afkoelem. Met veel verstand en een scoop kom je er zo snel niet uit. Kijk even bij een blank raster of de fout in het video zit in plaats van de afbuiging. Misschien zoek je wel helemaal op de verkeerde plaats. Bij een rasterfout moet het beeld ook vervormd zijn en dat zie ik niet op de foto.
Werkpaard Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 het zit hem echt in het raster. Klacht doet zich nu al voor na 5 minuten. Klacht gaat alleen weg als ik het raster IC goed koud maak met caltspray. Echter heb ik deze reeds 2 maal vervangen. Grazen is mijn lust en mijn leven
theparasol Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 Te hoge voedingsspanning ic waardoor deze te warm loopt en gaat bokken?
Werkpaard Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Geplaatst: 27 maart 2009 helaas ook niet. Ic heeft keurig de +12V en -12V zelfs op de scoop geen vervandering met en zonder de fout. Grazen is mijn lust en mijn leven
theparasol Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 En uitgaande signalen, als je die meet moet er toch een verandering waar te nemen zijn op de scoop als de rasterfout zich na 5 mins voordoet? Wellicht ander kritisch component die nog net kan, maar als ic warm is gelopen uit de pas gaat lopen met het door ic licht gewijzigde aangeleverde uitgangsignaal?
Steve Geplaatst: 27 maart 2009 Geplaatst: 27 maart 2009 meet het signaal toch op pen 7. (de voeding is het niet)verv R81 en/of L7 eens
Werkpaard Geplaatst: 29 maart 2009 Auteur Geplaatst: 29 maart 2009 Het signaal veranderd inderdaad op pen 7. R 81 vervangen zonder resultaat. L7 heb ik helaas niet. Ik geef het op. Op marktplaats staan deze modellen voor 75 euro te koop. Er zit nu al meeer als 4 uur in het apparaat. Ik vind het wel genoeg. Allemaal toch bedankt voor de reactie's Grazen is mijn lust en mijn leven
theparasol Geplaatst: 29 maart 2009 Geplaatst: 29 maart 2009 Je hebt er weer een sloper voor onderdelen bij!
Werkpaard Geplaatst: 29 maart 2009 Auteur Geplaatst: 29 maart 2009 ;)yep Grazen is mijn lust en mijn leven
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen